D66 wil boete voor niet opgeruimd vuurwerk

KoenL

Registered User
Als je je afgestoken vuurwerk laat liggen verdien je een boete. Dat zegt Arjan Kleuver, D66 raadslid in de Utrechtse gemeenteraad, tegen het AD Utrechts Nieuwsblad. Hij noemt het onfatsoenlijk om het gewoon maar te laten liggen.

Dat het eigenlijk niet nodig moet zijn realiseert Kleuver zich, "maar het zou zeker helpen als mensen een boete krijgen voor het niet opruimen van troep" zegt hij in de Utrechtse krant. Het raadslid kondigt aan de mogelijkheden te onderzoeken.

De gemeente Culemborg pakt het anders aan. Jongeren tot 16 jaar krijgen per voor iedere volle vuilniszak met vuurwerkafval 1 euro. Volgens de gemeente is de actie een succes. Er werden na het weekend al 740 vuilniszakken ingeleverd.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht...4/D66-boete-voor-niet-opruimen-vuurwerk.dhtml

goofygrunn

Registered User
tjah ikzelf vind het te zot voor woorden dat mensen de rommel niet opruimen. Ik zelf heb samen met buren gelijk na het stoken geveegd en weggebrand. Volgende dag de ton en al het as opruimen en klaar. Maar hoe wil je handhaven? wat als ik de cakes en boxen bij iemand anders voor de deur zet?

White thunder 1

Registered User
Bewijs dan maar eerst wie het afgestoken heeft!.Nogmaals het plan lig al klaar voor verdere beperkingen en Meer.

Laatst bewerkt:

sprinkhaan

Registered User
Kan er a.u.b een boete systeem voor domme opmerkingen gemaakt door politici komen, oh wacht ...ene A B. is dan gelijk bankroet....

Het systeem van een euro p. zak afval is de toekomst denk ik zo.

Bovenaan