Düsseldorf

Drillz

Registered User
Als ik die foto's zie lijkt me die stip op dat kaartje juist weer aan de verkeerde kant staan of ben ik nou scheel?

Edit: Ok ik lees gewoon niet goed, bij de rode stip staan de grotere kalibers....
Nou ja als ik in de buurt van die brug kan komen is het wel ongeveer goed. Bedankt allen!

Laatst bewerkt:

Dreek

Registered User
Zoo net terug, wat een show zeg heerlijk.

Stonden op de brug precies tussen de 2 schietvelden in echt een top plek, niet te druk, en het vuurwerk komt echt dichtbij, klap bijna op ooghoogte.

Dan die dreunen van die 10'' shells en de laatste 2 salutes, man wat een feest, die hele brug trilde gewoon.

Echt weer even genieten, shells die maar net boven de grond klappen,een van de schieters de met gevaar voor eigen leven een klein brandje ging blussen op de plek waar vervolgens 1 minuut later een bom vlak boven de grond afgaat, sterren die je bijna om de oren vliegen, super!

Volgend jaar zeker weer!!

gr.

Laatst bewerkt:

bartvz

Registered User
Net terug uit Duseldorf, moet zeggen echt een hele mooie show gezien zeker de trip waard! Hieronder wat foto's:

Kermisvuurwerk_Duseldorf_005.jpg

Kermisvuurwerk_Duseldorf_049.jpg

Kermisvuurwerk_Duseldorf_018.jpg

Kermisvuurwerk_Duseldorf_030.jpg

Kermisvuurwerk_Duseldorf_031.jpg

Kermisvuurwerk_Duseldorf_036.jpg

Kermisvuurwerk_Duseldorf_042.jpg

Kermisvuurwerk_Duseldorf_041.jpg

Kermisvuurwerk_Duseldorf_044.jpg

Kermisvuurwerk_Duseldorf_045.jpg

Kermisvuurwerk_Duseldorf_052.jpg

Kermisvuurwerk_Duseldorf_068.jpg

Kermisvuurwerk_Duseldorf_062.jpg

Kermisvuurwerk_Duseldorf_071.jpg

Laatst bewerkt:

Stefanfreak

Registered User
Ook weer terug van een avondje vuurwerk en het was goed te doen. Leuke effecten gezien waaronder meerslagen, girandola's waarvan 1 naar de kermis ging, falling leaves bommen met daaronder bijbehorende flowerbedjes en lekkere salutes aan het einde die de naam salute volgens mij niet hebben maar meer leken op een mislukte bom met iets te veel kruit! De finale vond ik iets te langzaam geschoten en zakte af en toe iets in. Verder een prima show om te zien en volgend jaar mag ie weer hoor!

Hier meer foto's:

Fotoalbum

RoYvette

FPM Filmer
Rond 15.30 was ik bij het schietveld, en ze hadden al veel opgebouwd. De flowerbeds moesten alle nog op z'n plaats komen maar verder leek de show voor een heel deel klaar te staan. Naar wat foto's en 'n praatje gemaakt te hebben, had ik even geinformeerd hoelaat ze aan de andere kant van de brug de 8"/10" gingen klaarzetten. Dit zou rond 19.00 zijn.

Nico-Lunig_Kermis_D_sseldorf_2008_10_.JPG

Nico-Lunig_Kermis_D_sseldorf_2008_5_.JPG

Dus om 19.00 naar de andere kant gelopen maar helaas om 20.15 nog niks te zien. Van de security mocht ik niet meer doorlopen dus kon niet meer terug naar het schietveld. Naar weer 'n rondje over de kermis te hebben gelopen ben ik om 20.45 terug gegaan. Het busje stond er, dus weer naar de security gelopen die me toch doorlieten.
Toen ik daarkwam kon ik enige spanning merken, en een jongen van Nico zei al tegen me dat 't erg druk, en veel was allemaal wat ze moesten bouwen.
Ze waren s'ochtends om 10.00 pas begonnen, en dat was toch wat te laat. Waardoor alles 'n beetje drukker verliep. En helaas ik was net te laat want de buizen waren al gevuld, en mocht er niet meer bijkomen, dus op 'n afstandje snel een foto gemaakt.
IMG_28021.JPG

De show vond ik zelf erg mooi met nieuwe effecten die ik zelf nog niet gezien had. Maar inderdaad zonde van de finale want had ik toch wat "beter" verwacht. De grote calibers aan de andere kant van de brug zouden ze 3x aankondigen met een salute maar jammer genoeg ging dit
2x niet helemaal goed waardoor je toch aan beide zeiden van de brug vuurwerk kreeg te zien waardoor je moest kiezen welke kant je op wilde draaien. Maar verder was het weer een top show en heb ik er lekker van genoten.
De film die komt er vandaag nog aan.
De opbouw foto's vind je hier:
http://freakpyromaniacs.com/album/showgallery.php?cat=1870
Groetjes Spanky

Laatst bewerkt:

Monsterking

Registered User
Bedankt voor de foto's allemaal, vanwege omstandigheden konden wij helaas niet gaan.
Dan zouden we daar precies tijdens de show aankomen of wanneer die afgelopen was dus de risico was te groot.

ZIjn leuke foto's volgende keer kom ik wel denk ik.

joepie

Registered User
Ik was er ook bij en moet zeggen dat ik het mooier vond dan vorig jaar alleen duurde het soms net heel iets te lang voor dat ze weer verder gingen dat was wel jammer. ik vraag me alleen toch af wat nou die laatste 2 dreunen moeten zijn echt salutes zijn het niet maar is het dan een serie 6" bommen die te veel kruit hebben ofzo, hoe noem je trouwens dat effect van die laatste bom voor de "salutes"?(6 inch ......)

al met al een mooie show en volgend jaar gewoon weer

Rob123

Registered User
Ben er gister ook geweest. Vind het een van de mooiste show die ik gezien heb tot nu toe. Vooral die heerlijke 10 inch die aan de linkerkant van de brug geschoten werden waren zeker de moeite waard. Smidags ook geprobeerd om dichterbij te komen maar werd al vrij snel door secutetie weg gestuurd helas. Had er verhalen van gehoord dat deze show goed was maar nu ik hem zelf gezien heb is de kermis in dusseldorf op mijn lijst nog verder gestegen!. Daar hebben ze t goed voor mekaar kan tilburg nog een puntje aan zuigen.
Helaas zijn mijn fotos niet zo goed gelukt anders had ik ze graag met jullie gedeeld.

Groeten
Rob

Drillz

Registered User
Ik was er ook bij en moet zeggen dat ik het mooier vond dan vorig jaar alleen duurde het soms net heel iets te lang voor dat ze weer verder gingen dat was wel jammer. ik vraag me alleen toch af wat nou die laatste 2 dreunen moeten zijn echt salutes zijn het niet maar is het dan een serie 6" bommen die te veel kruit hebben ofzo, hoe noem je trouwens dat effect van die laatste bom voor de "salutes"?(6 inch ......)

al met al een mooie show en volgend jaar gewoon weer

Ik lees net op een Duitse site dat het van oorsprong 175mm. zilveren palmen zijn die in de meeste gevallen in een keer doorontsteken waardoor ze alleen een knal geven. Het waren er ook 3 waarvan de eerste wel gewoon als zilveren palm ging.

joepie

Registered User
Ik lees net op een Duitse site dat het van oorsprong 175mm. zilveren palmen zijn die in de meeste gevallen in een keer doorontsteken waardoor ze alleen een knal geven. Het waren er ook 3 waarvan de eerste wel gewoon als zilveren palm ging.

owke bedankt, alleen dan vind ik het wel raar dat de eerst het wel goed doet en de laatste 2 niet omdat dat vorig jaar exact hetzelfde ging en dat is toch best raar dat het 2 jaar achter elkaar hetzelfde doet

Patrick

Registered User
Heb even een screenshot gemaakt van die mislukte zilveren palm.. Je ziet duidelijk dat het hele effekt in een keer wegknalt aan de hoeveelheid licht. Zelfs een normale salute die geeft niet zo'n bak aan licht :blink1:

saluut.jpg

Dreek

Registered User
Heb even een screenshot gemaakt van die mislukte zilveren palm.. Je ziet duidelijk dat het hele effekt in een keer wegknalt aan de hoeveelheid licht. Zelfs een normale salute die geeft niet zo'n bak aan licht :blink1:

Volgens mij zijn het gewoon salutes hoor, Nico schiet deze altijd als slot.
Het zilver wat er uit knalt is denk ik de tail die wegvliegt.

Lijkt me ook niet dat ze dat als laatste schieten anders, dan zou het voor hun iedere keer de vraag zijn wat er uit komt, een palm of een salute.

gr.

Bovenaan