Düsseldorf Japantag

RoYvette

FPM Filmer
Morgen zet ik de film vanaf schietveld en foto's van de opbouw erop. (Vandaag ff qualitie time met onze dochter). De opbouw liep super gesmeerd. Vrijdag zijn de buizen opgebouwd. Gister het laden en aansluiten van de 1500 shells ging als een trein. Wij waren er zelf om 10.30 en toen zat de eerste post er bijna in. Er zaten een paar speciale effecten in zoals n paraplu in de zomer, sneeuwpoppetje in de winter, bloemen in de lente , watervalbommen in herfst. Sommige bommen bleven zich voor ons teveel herhalen en n paar kleine dingetjes wat soms wat onrustig oogde. De golden shower blijft geweldig. Word vervolgd.

@ pyro t: japantag kun je idd niet vergelijken met de rhein in flammen. Een Japanse show is rustig en bom voor bom show ivm speciale effecten die goed moeten worden gezien. Als je de verwachting had dat je hetzelfde zou krijgen als met kolner lichter dan is dat jammer want dat is zeker niet zo buiten de golden shower die is natuurlijk killing.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Laatst bewerkt:

vuurvent

Registered User
Af en toe veel dezelfde bommen, maar dat betekent niet dat ik niet genoten heb, heerlijke show!!!
Smiddags nog even op het schietveld geweest bij de opbouw, ook mooie vertragers gebruikte ze die ik zelf niet eerder gezien heb.

Laatst bewerkt:

MichelWRX

Registered User
Was weer gezellig iedereen.
Leuk 'showtje' gezien maar de pauzes waren nu dusdanig lang dat ik gewoon tijd had om een sjekkie te draaien.
Dat was vorig jaar iets minder maar toch wel paar leuke dingen gezien.

Moontan

Moderator
Medewerker
Die finale is een "thrill". Bedankt voor de verslagen en beelden mannen.
Wat ik op jullie films zie is toch een heleboel mooie bommen, die we hier in Nederland niet te zien krijgen.
Van die pauzes is waar ja. storend voor een vuurwerkshow.

RoYvette

FPM Filmer
De pauzes is ivm de live-uitzending. Tussen de pauzes word op tv verteld welk thema er komt en welke effecten er zijn maar dat horen wij natuurlijk niet. Maar idd voor de show is t niet fijn

Sent from my iPhone using Tapatalk

Schuim

Moderator
Medewerker
Ik moet zeggen dat ik er wel echt weer van genoten heb.
Het is een show die ik met het grootste plezier elk jaar bezoek.

Vond het kwa tempo ook het minste jaar, maar hij heeft goed geshowt met zn bom om bom momenten.
Echt hele toffe effecten waaronder een paar die ik zelf nog nooit live heb mogen aanschouwen.

Die tussen finales elke keer met de salutes en kleine geleurde watervalletjes vond ik ook zeer tof om een paar in een show voorbij te mogen zien komen :)

Ook voor mn vriendengroep is het nu een jaarlijks terugkomend iets geworden.
10 man die het nu voor de 3e keer is komen bekijken :lub:

tristen

Registered User
Was een fantastische dag, lekker weertje, lekkere sfeer, en een super leuke show. Overdag nog even langs het schietterrein gelopen, daar in gesprek geraakt met volgens mij één van de bouwers van de show. Omdat ik nergens zag dat de shells etc aangesloten waren maar het wel al afgedekt was wilde ik weleens weten hoe dat nou zat. Dus heb ik daar uitleg gekregen over hoe zo'n Japanse show in elkaar zit. Nog hartstikke bedankt daarvoor Yvette! Was echt leuk om eens te horen en te zien!

Ik vond het een prima show, uiteraard waren de tussenpauzes wel wat lang. Maar dit ligt dus aan de Live TV-Uitzending. Prima, want buiten dat heb ik erg mooie shells gezien, mooie momenten, en een fantastische finale! Mooi hoe de Japanners zonder enorme hoeveelheden draden een fantastische show kunnen neerzetten.

Weer veel nieuwe gezichten leren kennen, en freaks wat ik a langer kende weer gezien! Iedereen bedankt voor de gezellige dag en avond, en voor de show! Zeker voor herhaling vatbaar, dus Japantag 2015 zeker weer erbij. Eerst nog een flink aantal andere shows!

Nog een video van onze kant:

En nog een aantal foto's:
attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Laatst bewerkt:

Schuim

Moderator
Medewerker
Heb gister de show is even terug gekeken die de WDR gefilmd had, mn ouders hadden hem gevolgd en opgenomen.
Nou moet ik zeggen, dat de show er op muziek en met presentatie tussendoor in 1x helemaal duidelijk word.
De pauzes zijn inderdaad voor het gebrabbel tussendoor en ook met de muziek dr bij zit die in 1x helemaal logisch in elkaar :hehe!:

Maar ik ga never nooit in de massa staan, en sta echt veel liever met mn neus op de bommen :lub:

Zie de link voor de video:
Klik

thunderboy

Registered User
Moet zeggen heb het erg naar mn zin gehad afgelopen zaterdag in Dusseldorf.
Voor mij was het de eerste Japantag en in zijn geheel vond ik de show best gaaf.
Weer eens een keer wat anders. Leuke figuurbommen met lekkere burstklappen en een hele toffe finale.
Wil Jeffreak nog bedanken voor het rijden, heb genoten en volgend jaar zeker weer !

Hier mijn bijdrage, de finale gefilmd met mn mobiel (HD), de gehele show met het oude cameraatje (SD) op statief:

:tounge:

Laatst bewerkt:

dennis the menace

Registered User
Hebben afgelopen zaterdag voor het eerst Japan tag in Dusseldorf mogen meemaken en mijn persoonlijke mening is dat ik er voor het vuurwerk zeker niet weer heen hoef.Natuurlijk ga je vergelijken met een show zoals in Valencia en das misschien ook geen vergelijking maar ik vond de tussenposes en de opbouw van de show eentonig en weinig spectaculair.Met uitzondering van de finale.
Teveel rust tussen het schieten door.En...veeeels te druk waardoor er agressie ontstond in het publiek door het constant heen en weer schuiven van mensen die van voor weer naar achteren wilden lopen.
Voor de rest...mooie stad met een geweldig uitgaansgebied maar voor het vuurwerk..nee!! Voor mij niet weer.

tristen

Registered User
@Dennis the menace, waar heb jij gestaan? Aan de kan van het vuurwerk of de kant van de Japantag? Aan de kant van het vuurwerk is het totaal niet druk, plaats genoeg en nog eens dichter op de show ook nog. Neem stoeltjes, bbq etc mee en je hebt er een top avond! Met vuurwerk als afsluiting!

thunderboy

Registered User
Zal wel aan de drukke kant hebben gestaan...

Als ik kijk naar het vuurwerk wat ik gezien heb dan is het zeker de moeite om volgend jaar weer te gaan.
Waar zie je nou dit soort prachtige figuurbommen, geschoten in een rustig tempo, om er optimaal van te kunnen genieten?
Ik denk dat dit "genre" juist hoort, bij een show als Japantag.

Deze keer bestond de show uit "Jaargetijden" , elke van deze werd aangekondigd met wat blokjes.
Wat ik zelf echt gaaf vond waren de zeer zuivere burstklappen, gevolgd door een geweldige echo die over heel de stad heengalmde, echt prachtig om te horen.

Het was toch een apart showtje en als je op de plek zou hebben gestaan waar wij stonden, had je denk ik een betere show beleefd. Druk was het niet, wel gezellig en ruimte zat!

Laatst bewerkt:

dennis the menace

Registered User
@Tristen,hebben idd aan de boulevard kant gestaan.Wilden er een gezellig weekendje van maken,wat ook zeker gelukt is.Maar omdat dit de eerste keer Japan tag was,zijn we eigelijk gewoon met de menigte mee gelopen en kwamen zo op het plein uit waar ook de wdr aan het filmen was.
Misschien toch nog eens een kans geven aan de ''betere kant'' zonder de enorme drukte. :)

Bovenaan