Voor de show even met de freaks van het AKH Fireworks Team over de kermis gelopen! Hele mooie kermis en heel compact en gezellig. Attracties waren constant gevuld, en alles bleef draaien zie je niet vaak in Nederland... Hele gezellige kermis ook, en veel eten. Op ieder hoekjes of stuk zag je wel een uithangbordje met Reibekuchen! En er werd gedronken uit glazen, die je ook kon kopen! Echt Duitsland. Vlak voor de show gingen twee van de AKH even naar het tankstation waar ze gewoon de Jägermeister en het bier uit de koeling konden pakken! Alweer echt Duitsland.
Eenmaal aangekomen in de Nederlandse Thuishaven in Düren (De plaats waar bijna alle Nederlandse freaks staan) even een rondje gedaan. Helaas niet iedereen even gedag kunnen zeggen en een praatje kunnen maken. Maar dat was niet te doen op die korte tijd! Aangezien mijn statief kapot is en niet erg hoog komt en die van me mede stookmaat/AKH lid in Olen staat moest ik maar of uit de hand filmen of een even kunnen lenen! Pyroboy heeft me er eentje geleend tijdens de show en daar ben ik hem heel dankbaar voor, en hij heeft hem netjes teruggekregen anders dan kon ik waarschijnlijk deze post niet meer posten op het forum! Hè Morris!
In ieder geval ik heb een hele mooie show gezien, ofja mooie, ik heb een ram show gezien!
Het was mijn eerste Duitse show, en ik hoorde vooraf van iedereen sterren koppen etc. Ik denk lichtelijk overdreven, maar nee, je staat er bijna letterlijk onder. Sommige stars kwamen al brandend richting het ''Nederlands grondgebied'', en niet alleen dat ook stukken karton van shells en niet te vergeten stukken vuurwerk uit een Stutata. Leuk zo'n salute een paar meter voor je!
Maar echt, het was een fantastische show! Het zou een ''Japanse'' show worden. Nou ik heb een paar mooie ''Japanse'' shells gezien, o.a. Ghost shells en heel goed uitgewerkte Smiley shells! Wow, wat een effecten. Smileys zoals ik ze in ieder geval nog nooit heb gezien!
Voor de rest werden er ook hele mooie Italiaanse shells geschoten, o.a. Stutata's en Scala's! Heel mooi! En hard, want die salutes gingen echt goed.
De shells kwamen ook erg laag, waar zou dat toch door komen...

Wow, 6 inchers ter hoogte van een normale 4 incher. Er is niks gebeurd en het zag er gewoon heel goed uit!
De salutes en salute cakes, wow wat een dreunen. Wat zouden het geweest zijn? 3 inch cilinders? In ieder geval het knalde hard, en die salute cakes (BS-50?) knalde ook heel erg goed en vooral hard door!
De finale dat was gewoon oorlog, wat werd daar allemaal wel niet de lucht in gejaagd! Shells, shells en nog meer shells. De lucht was volledig gevuld, geen simpele goud finale maar een muur van verschillende kleuren. Prachtig om te zien! Het gevoel daarvan heerlijk! Ook te horen aan het gejuich en gejoel als de finale is afgelopen!
Voor de rest werd er vrijwel de hele tijd geschoten per 3, 4, 5, 6 en soms zelfs meer shells. De lucht was constant gevuld! Ook de White Strobe Falling Leaves waren heel mooi, maar vooral heel fel! Alles was meteen verlicht!
Het enige minpuntje, de duur van de show. Hij duurde iets meer dan 13 minuten. En dat is plus een paar seconden gejuich aan het eind en de lange tussentijd tussen de salutes aan het begin. Iets aan de korte kant, want ik verwachtte een show van omstreeks 20 minuten. Maarja, als je ziet wat er de lucht in gejaagd werd maakt dat het meteen weer goed! Heb die stukjes tussen de salutes in even uit de film geknipt!
Alle freaks en met name Pyroboy voor het statief en de andere van het AKH Fireworks Team hartstikke bedankt voor de fantastische avond!
Hier volgt mijn film: