Cryptonite's Oud en Nieuw!

Cryptonite

Registered User
De bedoeling van dit topic is om de laatste dagen van het jaar zo goed mogelijk in beeld te brengen met verslagen, foto's en filmpjes.

Als eerste dan de collectie waar we over enkele uurtjes van mogen gaan genieten! :lub:

egtu89.jpg

Zal in het nieuwe jaar het topic updaten met de verslagen, foto's van mn projectjes en de filmpjes daar van :smiling:

Veel plezier iedereen!!

Moontan

Moderator
Medewerker
Dat is een indrukwekkende stapel vuurwerk.
Ik wens je heel veel plezier morgen, maar dat zal ongetwijfeld gaan lukken.

Cryptonite

Registered User
Laat ik maar beginnen met het ophalen van het vuurwerk. Als eerste naar Herman de Haan!
Net als vorig jaar weer een inkoopactie opgezet met meerdere leden van dit forum. Totaal kwamen we op een leuke bestelling uit die we tegen een hele mooie prijs op mochten komen halen. De 27e reed ik hier rond een uur of 22:15 weg, samen met mijn vader. Opweg naar Genemuiden, zodat we daar om iets voor 0:00 aan zouden komen. Ik had verwacht dat er maar enkele freaks stonden te wachten, maar het werd nog gezellig met een groep van ongeveer 30 man!
Na een tijdje buiten gewacht te hebben en de handen geschud te hebben van de groep die mee had besteld, werden we door Herman zelf geroepen om via het steegje naar de zijkant van de winkel te lopen. Daar aangekomen konden we wachten in het halletje. Er stond koffie, soep en er waren ook nog broodjes, prima geregeld! :applause:
Om de beurt werden de bestellingen naar voren geroepen en werd iedereen voorzien van zijn vuurwerk. Ik zag de pallets die voor ons waren al staan:

25sbgif.jpg

Na even wachten werd ook mijn naam geroepen en konden we met de groep beginnen met het verdelen. Eerst de lijstjes van Heartworm en Tobias afgewerkt, toen die compleet waren, verder gegaan met de rest. Samen met mijn eigen vuurwerk, moest het vuurwerk van Gunner1001, Bassiefireworks en Cass ook mee naar huis. Alles stond buiten om afgestreept te worden en in de auto te laden.
Helaas waren er op het terrein nog 14(!) luidruchtige keten die in de gaten gehouden moesten worden door de politie. Aangezien die een paar keer langskwamen, hebben we maar snel alles de bus in gegooid. Controleren ging dus eigenlijk niet. Achja, het zal wel kloppen want alles was 2x gecheckt :) Boven in de kantine nog even gewacht op de levering van Royal, toen ook die binnen was, hebben we de laatste doosjes ingeladen. Samen met de groep afgesproken om een bedankje voor Janwillem te regelen. Nog steeds al het respect van de wereld, dat je ondanks alle drukte, toch alles zo netjes op weet te lossen als dat nodig is! Helemaal top!

2i6e268.jpg

Op naar huis met een bus vol vuurwerk, lekker gevoel! :D
Rond een uurtje of 04:00 waren we weer thuis, de bus maar in de straat gezet en eerst wat uurtjes slaap proberen te pakken. Proberen inderdaad, want het lukte voor geen meter.
Rond een uur of 05:00 hoorde ik de autodeuren opengaan, ik schrok me het leplazarus en keek toch maar even naar buiten. Gelukkig was het de buurman, die wat uit zijn auto pakte.
Al met al een avontuurlijk ritje, maar het is goed gegaan :)

De 28e rond 9:30 stond Heartworm weer op de stoep. We hadden samen wat besteld bij Marijn in Eemnes. Samen daar naar toe gereden en het formulier ingeleverd. De bestelling stond al klaar in de bunker, dus die stond binnen no-time op de balie. De dozen naar de auto gebracht en daar alles gecontroleerd. Hij klopte helemaal! Toen nog even de ruimte van de losse verkoop in gedoken. Eventjes rond gekeken en toen weer vertrokken. Daar reden we dan, opweg naar huis. Helaas dacht de auto van Heartworm daar anders over, die sloeg af. Stonden we dan, midden op de rotonde.. De auto naar de parkeerplaats geduwd. Heartworm belde met de hulp op afstand, die wonderbaarlijk goed werkte. De auto startte weer zonder dat er iets gedaan was :)
De terugweg naar huis is verder goed gegaan. Thuis aangekomen mijn deel naar binnen gesleept.

317d2jm.jpg

Daar stond het eerste deel dan in de huiskamer :)

Snel wat gegeten en gewacht tot dat mn pa zn nest uit kwam rollen. Daarna samen met mn pa het vuurwerk van de vorige nacht gecontroleerd. Helaas klopte niet alles, alle volle kartonnen waren geleverd, maar van de losse cakes ontbraken. Thuis alles afgevinkt op de bestellijst, het bleek dat de tweede bladzijde niet aanwezig was. Gelijk contact opgenomen met Janwillem, die vroeg of ik de ontbrekende dingen wilden mailen. Zo gezegd, zo gedaan en we konden die avond gelijk al langskomen. Alles stond al klaar, toch maar controleren, want een derde ritje Genemuiden wordt net iets te veel :wink: Alles was aanwezig, dus we konden weer terug naar huis. Prima opgelost, wat een service weer! Toen we thuis waren, alle bestellingen verdeeld, het leek wel een winkel :) Als eerste kwam Bassiefireworks zn vuurwerk ophalen. Alles ingeladen, toen hielp hij nog even met wat kooien knippen en hebben we nog wat staan ouwehoeren. Mn eigen vuurwerk ook in de bus gezet en weer naar huis gegaan.
De volgende dag kwam Gunner1001 zijn bestelling ophalen. Ook hier alles in de auto gezet en nog even staan kletsen. Daarna was het weer tijd om verder te gaan. Terug naar huis, en daar eindelijk mijn eigen vuurwerk maar eens naar binnen gebracht.
De huiskamert:

kckkf7.jpg

30hwhg9.jpg

jsewco.jpg

Helaas niet de beste kwaliteit foto's

Toen begonnen aan de muur, die in de startpost staat.
Het vuurwerk van Heartworm en Cass stond er nog, die kwamen het vanavond ophalen. Snel nog even 2 kooien van Cass er af geknipt, er lag toch al genoeg rommel :rolleyes: Nog even staan praten en de Zenabox die Heartworm voor me mee had genomen in de auto gezet.
Zo, iedereen was voorzien van vuurwerk, dat ook weer gebeurd!

Weer naar huis gereden en toen was de hele collectie compleet. :D
De pleuriszooi die zo'n inkoopactie met zich mee brengt:
1pdsuc.jpg

Dat waren de tripjes dan weer voor dit jaar. Bij deze wil ik nog even iedereen bedanken van de groep van wie ik een cadeautje heb mogen ontvangen voor het regelen! En heartworm natuurlijk voor het vervoer naar Eemnes!

Booomy

Registered User
Super leuk verslag. Leest lkkr weg!! Mooie collectie wat wil je nog meer!! Was benieuwd naar jouw ervaring met de Space Tempel?? Of had jij die niet besteld?? Thnx voor het verslag

Cryptonite

Registered User
Super leuk verslag. Leest lkkr weg!! Mooie collectie wat wil je nog meer!! Was benieuwd naar jouw ervaring met de Space Tempel?? Of had jij die niet besteld?? Thnx voor het verslag

Die was inderdaad voor iemand die mee had besteld. Diegene had hem in spiegelbeeld gezet, zodat ze elkaar kruiste. Om maar te citeren: ''Kicken, echt een rambak!''

Cryptonite

Registered User
Bij deze het eerste filmpje. Het betreft nog een filmpje van de jaarwisseling 2011/2012.

De finale van dat jaar, eens kijken of er nog een fotootje van te vinden is.

*Edit* - Geen foto te vinden, dan maar het schietlijstje:

4x Weco Breezer
1x Zena Burned Horse
1x Fire Flower
5x Serious Gold (Hadden er 6 moeten zijn)
1x Asian Budget Cake (Hadden er 2 moeten zijn)
2x Secret Salute (Hadden er 3 moeten zijn)
Toen weigerde het kanaal met 5x Silver Salute
12x Hoogmoed in W-shape

Laatst bewerkt:

Dim

Product Beheer
Medewerker
Heerlijk stukkie text met foto's! Zouden meer forummers moeten doen, hehe! Leuk om te zien en te lezen. Top!

Cryptonite

Registered User
Daar ben ik dan weer, na een lange pauze in dit topic en voor mij zelf ook een lange pauze in het hele vuurwerkwereldje.
Ondanks dat afgelopen Oud&Nieuw een van de beste voor mij was als het gaat om vuurwerk, zijn de kriebels langzaam aan toch verdwenen door het jaar heen.
Ik was er totaal niet meer mee bezig, dacht er niet meer aan en op een gegeven moment werd het zelfs zo erg dat ik mezelf voor had genomen dit jaar niks meer te bestellen omdat ik nog wat over had en het eigenlijk best veel geld is wat er elk jaar weer de lucht in wordt geschoten. Maar ja, voor dat geld krijg je natuurlijk wel een fantastische dag terug. (Met de voorpret er bij een hele maand en als je het helemaal goed doet natuurlijk een heel jaar!)
Toen ik laatst besefte dat het al december was en ik nog niet eens had besteld, kreeg ik toch een beetje een raar gevoel. Ik keek vanaf toen elke dag weer op de fora en toen kwamen de kriebels vanzelf. Een jaar zonder vuurwerk te bestellen dat kan eigenlijk gewoon niet, en het gaat me dit jaar dan ook niet lukken gelukkig :embarrased:

Zelfs de films van afgelopen jaarwisseling had ik nog niet op de fora geplaatst, dus bij deze weer een nieuwe start van dit topic!

De eerste film die ik voor jullie heb is een oude bekende van Royal, de Silver Willow. Helaas was het niet de Z-shape versie, maar hij deed het nog steeds goed!

Vergeet hem niet op HD te zetten!

In de loop van deze maand zal ik ongeveer elke dag een filmpje posten, er zullen nog wat projectjes volgen en uiteindelijk de palletfinale.

Laatst bewerkt:
D

Deleted member 17038

Guest
Welkom terug! Ben heel benieuwd wat voor een moois we allemaal nog te zien krijgen!

Cryptonite

Registered User
Bedankt heren!

Bij deze dan ook het volgende filmpje, de Tweelingen van Marijn.
Een leuke hummercake en de effecten zijn ook niet verkeerd, met opzet eentje bewaard voor aankomende jaarwisseling :hehe!:

Vergeet hem niet op HD te zetten!

Cryptonite

Registered User
Voor vanavond weer 2 filmpjes, allebei van royal. De Swirling Daisy en Vuurwerk met een kroon.

Vergeet ze niet op HD te zetten!

Beide cakes wisselen single effecten goed af met salvo's die de lucht goed vullen. De Vuurwerk met een kroon is in mijn ogen wel een stukje beter.

Bovenaan