Laat ik maar beginnen met het ophalen van het vuurwerk. Als eerste naar Herman de Haan!
Net als vorig jaar weer een inkoopactie opgezet met meerdere leden van dit forum. Totaal kwamen we op een leuke bestelling uit die we tegen een hele mooie prijs op mochten komen halen. De 27e reed ik hier rond een uur of 22:15 weg, samen met mijn vader. Opweg naar Genemuiden, zodat we daar om iets voor 0:00 aan zouden komen. Ik had verwacht dat er maar enkele freaks stonden te wachten, maar het werd nog gezellig met een groep van ongeveer 30 man!
Na een tijdje buiten gewacht te hebben en de handen geschud te hebben van de groep die mee had besteld, werden we door Herman zelf geroepen om via het steegje naar de zijkant van de winkel te lopen. Daar aangekomen konden we wachten in het halletje. Er stond koffie, soep en er waren ook nog broodjes, prima geregeld! :applause:
Om de beurt werden de bestellingen naar voren geroepen en werd iedereen voorzien van zijn vuurwerk. Ik zag de pallets die voor ons waren al staan:
Na even wachten werd ook mijn naam geroepen en konden we met de groep beginnen met het verdelen. Eerst de lijstjes van Heartworm en Tobias afgewerkt, toen die compleet waren, verder gegaan met de rest. Samen met mijn eigen vuurwerk, moest het vuurwerk van Gunner1001, Bassiefireworks en Cass ook mee naar huis. Alles stond buiten om afgestreept te worden en in de auto te laden.
Helaas waren er op het terrein nog 14(!) luidruchtige keten die in de gaten gehouden moesten worden door de politie. Aangezien die een paar keer langskwamen, hebben we maar snel alles de bus in gegooid. Controleren ging dus eigenlijk niet. Achja, het zal wel kloppen want alles was 2x gecheckt

Boven in de kantine nog even gewacht op de levering van Royal, toen ook die binnen was, hebben we de laatste doosjes ingeladen. Samen met de groep afgesproken om een bedankje voor Janwillem te regelen. Nog steeds al het respect van de wereld, dat je ondanks alle drukte, toch alles zo netjes op weet te lossen als dat nodig is! Helemaal top!
Op naar huis met een bus vol vuurwerk, lekker gevoel!

Rond een uurtje of 04:00 waren we weer thuis, de bus maar in de straat gezet en eerst wat uurtjes slaap proberen te pakken. Proberen inderdaad, want het lukte voor geen meter.
Rond een uur of 05:00 hoorde ik de autodeuren opengaan, ik schrok me het leplazarus en keek toch maar even naar buiten. Gelukkig was het de buurman, die wat uit zijn auto pakte.
Al met al een avontuurlijk ritje, maar het is goed gegaan
De 28e rond 9:30 stond Heartworm weer op de stoep. We hadden samen wat besteld bij Marijn in Eemnes. Samen daar naar toe gereden en het formulier ingeleverd. De bestelling stond al klaar in de bunker, dus die stond binnen no-time op de balie. De dozen naar de auto gebracht en daar alles gecontroleerd. Hij klopte helemaal! Toen nog even de ruimte van de losse verkoop in gedoken. Eventjes rond gekeken en toen weer vertrokken. Daar reden we dan, opweg naar huis. Helaas dacht de auto van Heartworm daar anders over, die sloeg af. Stonden we dan, midden op de rotonde.. De auto naar de parkeerplaats geduwd. Heartworm belde met de hulp op afstand, die wonderbaarlijk goed werkte. De auto startte weer zonder dat er iets gedaan was

De terugweg naar huis is verder goed gegaan. Thuis aangekomen mijn deel naar binnen gesleept.
Daar stond het eerste deel dan in de huiskamer
Snel wat gegeten en gewacht tot dat mn pa zn nest uit kwam rollen. Daarna samen met mn pa het vuurwerk van de vorige nacht gecontroleerd. Helaas klopte niet alles, alle volle kartonnen waren geleverd, maar van de losse cakes ontbraken. Thuis alles afgevinkt op de bestellijst, het bleek dat de tweede bladzijde niet aanwezig was. Gelijk contact opgenomen met Janwillem, die vroeg of ik de ontbrekende dingen wilden mailen. Zo gezegd, zo gedaan en we konden die avond gelijk al langskomen. Alles stond al klaar, toch maar controleren, want een derde ritje Genemuiden wordt net iets te veel :wink: Alles was aanwezig, dus we konden weer terug naar huis. Prima opgelost, wat een service weer! Toen we thuis waren, alle bestellingen verdeeld, het leek wel een winkel

Als eerste kwam Bassiefireworks zn vuurwerk ophalen. Alles ingeladen, toen hielp hij nog even met wat kooien knippen en hebben we nog wat staan ouwehoeren. Mn eigen vuurwerk ook in de bus gezet en weer naar huis gegaan.
De volgende dag kwam Gunner1001 zijn bestelling ophalen. Ook hier alles in de auto gezet en nog even staan kletsen. Daarna was het weer tijd om verder te gaan. Terug naar huis, en daar eindelijk mijn eigen vuurwerk maar eens naar binnen gebracht.
De huiskamert:
Helaas niet de beste kwaliteit foto's
Toen begonnen aan de muur, die in de startpost staat.
Het vuurwerk van Heartworm en Cass stond er nog, die kwamen het vanavond ophalen. Snel nog even 2 kooien van Cass er af geknipt, er lag toch al genoeg rommel

Nog even staan praten en de Zenabox die Heartworm voor me mee had genomen in de auto gezet.
Zo, iedereen was voorzien van vuurwerk, dat ook weer gebeurd!
Weer naar huis gereden en toen was de hele collectie compleet.

De pleuriszooi die zo'n inkoopactie met zich mee brengt:
Dat waren de tripjes dan weer voor dit jaar. Bij deze wil ik nog even iedereen bedanken van de groep van wie ik een cadeautje heb mogen ontvangen voor het regelen! En heartworm natuurlijk voor het vervoer naar Eemnes!