Corsair

piking

Registered User
dat denk ik wel, maar als je hem belt denkt hij waarscheinlijk dat veel gaat kopen.
maar dat hoef je niet te doen als je dat niet wil, dus ik zou er gewoon naartoe gaan, en als hij vraagt voor hoeveel je gaat kopen zeg je dat je het nog niet weet. :cool:

flip12

Registered User
knallen deze strijkers nog net zo hard als +- 10jaar geleden want ze hadden bijmijn pa ongeveer 10 jaar in de kast gelegen maar die kosten 15gulden per 100 stuks en dit waren wel echte corsair als ze nog steeds zo goed zijn moest ik een doosje meebrengen:smile1:

Street Legend

Registered User
Folks,

Ik zag vandaag in belgie, in de supermarkt, pakken corsairs liggen. 10 stuks voor 1 euro, lichtblauwe doosjes, kon niet goed zien wat er precies op de doosjes stonden. Zijn dit imitatie's of echte?

Flodder

Registered User
hoi
ik betaal zelf voor 100 12,50 in duitsland :cool:. dat vind ik zelf nog mee vallen. als je hoord dat ze in BE 17,50 euro betaald :weird:

fexZy

Registered User
hoi
ik betaal zelf voor 100 12,50 in duitsland :cool:. dat vind ik zelf nog mee vallen. als je hoord dat ze in BE 17,50 euro betaald :weird:

dit heeft te maken met vervoer en opslag. het scheelt wel inderdaad 5 euro.

maar dat is niet alleen met dit product, ook in duitsland is het weco vuurwerk goedkoper als in belgie.:amuse:

sebastiaantje

Registered User
dit heeft te maken met vervoer en opslag. het scheelt wel inderdaad 5 euro.

maar dat is niet alleen met dit product, ook in duitsland is het weco vuurwerk goedkoper als in belgie.:amuse:

Inderdaad , heb je gelijk aan. Maar 12, 50 euro is de prijs van dit jaar en vorig jaar december en dat blijven ze ook in DE. Vorig jaar in de maanden voor december waren ze maar 8, 00 euro. Dus in Duitsland worden ook de corsairs steeds duurder. Ik vindt dat een grote prijsverhoging. Geen euro of twee euro maar 4,50!!!! :push: En dat is aardig wat duurder dan voorheen vindt ik.

Gr Sebastiaantje

Cameo

Registered User
De Corsairs bevatten 1.1 gram PTS van hoge kwaliteit. Zie de afbeelding. Het doosje is inmiddels veranderd, maar de Corsair zelf niet.

normal_weco_corsair_bovenzijde1.jpg

Groet,
Cameo

adam

Registered User
De enige echte corsairs waren die met dopje achter net als die aba knalpatrone die knalden super deze corsairs knallen niet meer zo hard als vroeger kenners weten dat nog wel. die nu ze verkopen is over de grens 10 euro.. de knal stelt nix voor..

Laatst bewerkt:

Patrick

Registered User
102.jpg

Dit zijn de huidige verpakkingen. Strijker is hetzelfde. Wel viel me op dat ie een tikje zachter knalt dan de pirate special en ook de oude versie. Maar dat is echt maar een fractie verschil. Je kunt nu ook wat makkelijker in de huls knijpen, bij de oude strijkers lukte dat echt niet. Dus ik vermoed dat de huls iets aan kwaliteit/dikte heeft ingeleverd. Voor de rest blijven het gewoon veilige en goede harde knallers.

Owja hier zit ook gewoon een dopje in hoor, weliswaar van karton en niet van plastic zoals dat bij de Böller A bijvoorbeeld was.

tukker1978

Registered User
De enige echte corsairs waren die met dopje achter net als die aba knalpatrone die knalden super deze corsairs knallen niet meer zo hard als vroeger kenners weten dat nog wel. die nu ze verkopen is over de grens 10 euro.. de knal stelt nix voor..

Dat zijn dan wel Weco Corsairs van eind jaren 80 begin 90 met die kunststoffen dopjes (rood en grijs)achterin,die gingen echt hard.
de vertraging knetterde soms ook iets.
In die tijd had je ook strijkers van Aba (Knallkörper rauber)die waren ook perfect,het enige nadeel is dat er een plastic balletje achterin zat,die kon goed pijn doen maargoed we hebben het hier over de Corsair.

Laatst bewerkt:

dutcheese

Registered User
Folks,

Ik zag vandaag in belgie, in de supermarkt, pakken corsairs liggen. 10 stuks voor 1 euro, lichtblauwe doosjes, kon niet goed zien wat er precies op de doosjes stonden. Zijn dit imitatie's of echte?

Wat denk je?
bij de meeste winkels worden ze voor >10 euro aangeboden en in die 'supermarkt' verkopen ze 10 pakjes voor 1 euro gaat er dan geen lichtje bij je branden:idea: :suspicious: ??

m.v.g.

dutcheese

Snowball

Registered User

Gaarne foto's niet te gebruiken zonder toestemming van de eigenaar. Klikbaar voor vergrootte afbeelding.

Laatst bewerkt:

Cameo

Registered User
Dank voor je aanvullende info, AfcAjax. Mij was verteld dat de strijker zelf hetzelfde was gebleven, maar jouw beschrijving bewijst dat er toch wel iets aan is gewijzigd. De oude Corsairs (blauwe doosje) klinken als potloden als je ze op een houten tafel laat vallen. De huls is inderdaad sterk. Er werd wel eens beweerd dat er porselein in de afwerking zat, maar zelf betwijfel ik dit. Wel voelden ze aan als een zeer kwalitatief stukje vuurwerk.

Jammer dat ze nu weer iets aan de huls hebben gewijzigd. Het doet toch afbreuk aan het imago, vind ik. Hoe dan ook is de knal dus ongeveer hetzelfde gebleven en dat is mooi voor de fans. Ik heb ze overigens afgezworen. Na zeker 10 jaar geen strijkers meer afgestoken te hebben haalde ik vorig jaar van diverse merken en gradaties een doosje. De Corsairs waren zeker de betrouwbaarste en de Pirat Specials de hardste. Echter beleef ik er op de een of andere manier meer lol aan als er een lont aan zit.

Groetjes,
Cameo

COREF!RE___HC__

Registered User
Ja die laatste foto's hier...
Volgens mij zijn dat wel de echte hoor !
idd , die nieuwe WECO strijkers zijn echt speciaal !
Als je die in je hand hebt voelt die wel heeel speciaal aan !
Pure kwaliteit lijkt me !
Ik zou zeker kunnen geloven dat er Porselein in zit...
Is net als een krijtje of Potloodje... Iets Apparts.
Alléén is het nummer op die nieuwe pakken zoals je kan zien 1309-48 !!! [ aan de zijkant staat er 1309 , maar op de pirat zelf 1309-48 ]
En ik heb ook een WECO Piraten doos met nummer 1309-05 !!!
Wat is dan het verschil ???

thunder25

Registered User
Is er ook iemand bekend met de midi-corsairs, heb ze n.l gezien.
zijn groen van kleur en hebben een bruin/gele strijkkop.
200 stuks kosten 8.95

Alcoholic

Registered User
@thunder25

Ik heb die aantal jaar geleden gehad, teminste als we dezelfde voor ons hebben.

Ongeveer een 5/6cm lang, de zelfde dikte als een normale groene strijker?
Zaten toen in een langwerpig smal doosje.

Ik vond ze iig waardeloos, knal was ongeveer gelijk aan een kanonslag hier uit Nederland

Bovenaan