Corsair

boller A

Registered User
Ik vind de corsair een goede strijker met een goede knal en goede vertraging.En niet duur ik heb 10 euro voor een doos betaald in duitsland.

2Tall

Registered User
Even voor de duidelijkheid: Dit zijn de nieuwste corsairs van dit jaar (gekocht in duitsland) (linker rij foto's)
Er is op de achterzijde een stuk text geplaatst wat er voorheen niet zat (zie rechter rij).
Ook staat hier de produktie datum .
Op de bovenzijde is tevens de hoeveelheid kruit aangegeven .
Dit is 1,1 gram , wat blijkbaar voorheen 1,2 gram moet zijn geweest volgens sommigen.
Ze kosten 8,50 per doosje.

Ook heb ik rechts een rij foto's geplaatst met een doosje corsair die ik ongeveer
een maand eerder gekocht heb . De strijkers zijn qua uiterlijk precies hetzelfde .
Ik heb de hoeveelheid kruit + de datum rood gemarkeerd (linker rij) .

Foto's
Links:Een doos gekocht eind november Rechts:Een doos gekocht in oktober

(Click to enlarge)

Tevens heb ik uit beide dozen het kruit gewogen uit 2 strijkers .
Wat me opviel is dat het beloofde gewicht (1,1 gr.) is gemeten inclusief het vertragingssas !
Hierbij kwam ik tot de conclusie dat de daadwerkelijke hoeveelheid ''flashkruit'' (wat
de knal veroorzaakt) rond de 0,6/0,7 gr. bedroeg !
Dit neemt trouwens niet weg dat de knal ZEKER wel lekker hard is !

In de laatst gekochte doos (links) zat 1,1 gram in (incl. vertragingssas !!) in allebij de gewogen
strijkers.
In de eerder gekochte doos (rechts) zat 1,0 gram in (incl. vertragingssas !!) in allebij de gewogen
strijkers.

Een vriend van me heeft ter vergelijking ook een doosje corsair gehaald bij alpeco.
hier zat ook ca. 1,0 gr. in (incl. vertragingssas)

Ook staat op de nieuwere doosjes een bruto gewicht van ca. 280 gr. (zie foto)
Op de iets eerdere doosjes staat een bruto gewicht van ca. 250 gr. (zie foto)

p.s. Moderator : de laatste 2 foto's hebben niks te maken met het maken/modificeren van vuurwerk .
Het kruit is na de weging direct in de gootsteen verdwenen !

Laatst bewerkt:

2Tall

Registered User
rene306 zei:
ja het zijn de echte maar 15 a 20 euri vind ik super duur
ik koop ze in duitsland voor 8.50 euri bij de grenslandmarkt

gigavlinder zei:
15 euro is echt niet duur
bij alpeco zijn ze geloof ik 14.55 ofzo

Hallo hé ! 15 euro vergeleken 8,50 vind ik toch echt wel duur !
Het zijn de zelfde stijkers !

Laatst bewerkt:

vuurtje?

Registered User
Ik heb ze dit jaar gewoon in baarle gezien

waren 15 euro bij zena in baarle. In duitsland zijn ze iets goedkoper omdat ze daar gemaakt worden.

goede strijker, goede vertraging net iets zachter als een special pirat vind ik

Viber

Registered User
zachter?! de klap is scheller en korter maar zeker niet zachter als pirate special, in ieder geval, jou mening en dit is de mijne;)

jeffrey12345

Registered User
want ik kan ze kopen van weco en ze zen er hetzelfde uit alleen de prijs is voor een doos 10 euro weet iemand of dat te duur is voor deze strijkers?

jeffrey12345

Registered User
thumb.400.jpg

jeffrey12345

Registered User
maar het doosje is ook hetzelfde en het serie nummer ook en ze komen ook nog is uit duitsland want die jonge gaf de bon erbij van uit duitsland maar op de plaatjes eerder stond er een nieuwere versie en een oude versie en volgens mij zijn dit de oude

rene306

Registered User
raar ik weet alleen 100&zeker dar je de nep corsair hebt hier nog een paar fotos van de echte

foto 2

als het niet deze zijn dan heb je de nep en ben je flink genaait voor dat geld
klik op de foto voor een grooter beeld en kijk ff goed naar de kleur van de kop
die van de echte corsair heeft maar 1 kleur en dat is een beetje bruin achtige kleur zoals op de foto

Laatst bewerkt:

2Tall

Registered User
rene306 zei:
raar ik weet alleen 100&zeker dar je de nep corsair hebt hier nog een paar fotos van de echte

Mooie foto dit , Rene . Jammer dat ze er niet allemaal zo perfect uitzien :p
Maargoed het gaat uiteindelijk om de knal .

Maar ontopic . Ik heb ook corsair met bruine kop , ik ken ze niet met een paarse
kop . Als ze hardgaan (wat jij beweert) waarom zou je je er dan druk om maken .
En de knal weet ik niet ergens mee te vergelijken .. Het is een klasse apart (vind ik).

Laatst bewerkt:
Bovenaan