Controleur bedreigt

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Ronny Vos

Guest
Beste lezers van FPM,

Vandaag kreeg ik het schokkende nieuws te horen dat een controleur en zijn familie bedreigd is met de dood.

Deze bedreigingen en uitspraken werden bedoeld op het veranderen van de afstanden van het vuurwerk tijdens evenementen.

Ik ben het ook niet altijd eens met de instanties,maar we zijn allemaal mensen die zijn of haar werk proberen te doen,maar dit gaat mij echt te ver.

Ook hier mee worden vuurwerkbedrijven en winkeliers weer in het kwade daglicht geplaats.
Dit hele land gaat zo naar de ...ten

Mvrgr

Katan vuurwerk
Ronny Vos

Arjan

Registered User
Re: controleur

Dit is absoluut ongehoord en past totaal niet bij het werk of de hobby die we allemaal zo goed mogelijk willen uitvoeren. Een controleur is tenslotte niet persoonlijk bezig (meestal niet dan) en handelt enkel uit naam van de Overheid vanwege zijn werk wat ie zo goed mogelijk wil uitvoeren om iedereen een veilige show te kunnen laten meemaken... Een bedreiging richting een controleur van de Provincie is dan ook zwaar ongepast vind ik persoonlijk. Tenslotte moeten we met z'n allen (pyrotechici/freaks, de toeschouwers en de mensen die daar toezicht op houden door 1 deur om iedereen met het vuurwerk een fantastische belevenis te laten meemaken!

roelz

Registered User

Walgelijk nieuws, bah!
Iemand in 'functie' op prive vlak aanvallen, lager kan je niet gaan denk ik.

KruitFreak

Registered User

Onacceptabel! Ik hoop dat er aangifte wordt gedaan bij de politie en de dader de consequenties mag aanvaarden. Zeer dom en nutteloos en vooral erg vervelend voor de slachtoffers.

Tony

Administrator
Medewerker

Ik neem aan dat er ook bekend is wie de man en familie bedreigd heeft. Erg bizar en een bedreiging met de dood is een zwaar iets. Je weet niet wat je de mensen aan doet als je dit soort akties uithaalt. Hier zitten wij de liefhebbers helemaal niet op te wachten.

Moontan

Moderator
Medewerker

Hoe diep zijn mensen gezakt en hoe laag kunnen mensen gaan om een ander met de dood te bedreigen als die alleen maar zijn werk zo goed mogelijk probeert te doen wat hem opgedragen wordt door de overheid.
In wat voor land leven we tegenwoordig?

kingmokum

Banned

Er kunnen natuurlijk altijd spanningen ontstaan tussen mensen, dat is menselijk en dat weet ook IK zelf maar al te goed. Echter iemand en zijn famillie bedreigen met de dood vind ik te ver gaan! Je kan dit natuurlijk nooit goed praten, maar je weet ook niet het hele verhaal van A en B.....

Groeten,

King.

myrmidon

Registered User

Verschrikkelijk, ik begrijp dat de afstanden tot vuurwerk niet verder hoeven volgens sommige maar dit gaat toch wel erg over de streep

Aftershock_1

Registered User

Doodsbedreigingen in wat voor context dan ook, zijn in mjin ogen een "ultimate low". Geeft onrust en grote angst, en dat doe je een medemens niet aan.

Een controleur is aangesteld door de overheid en dient de door de overheid gestelde eisen en regels te controleren en na te (laten) leven. Hij of zij maakt zelf de regels niet, dus deze bedreiging is volstrekt nutteloos.....

En zoals anderen ook al aangegeven hebben, is dit wéér een negatief verhaal hetgeen het vuurwerk dat toch al ter discussie staat (of lijkt te staan), niet ten goede komt.

Laatst bewerkt:

-RX

Registered User

Dat gaat inderdaad veel te ver, maar een aanklacht op dit vlak is erg moeilijk. Er moeten sowieso een aantal onafhankelijke getuigen zijn om hier een zaak van te kunnen maken.

Dat de afstand groter moet worden op evenementen, is iets wat wettelijk verplicht wordt, en daar zal iemand die het vuurwerk schiet zich aan moeten houden. Dat die persoon dan op een dergelijke manier reageert is in en in triest.

gr rx

Jordi

Registered User

Dat gaat inderdaad veel te ver, maar een aanklacht op dit vlak is erg moeilijk. Er moeten sowieso een aantal onafhankelijke getuigen zijn om hier een zaak van te kunnen maken.

Dat de afstand groter moet worden op evenementen, is iets wat wettelijk verplicht wordt, en daar zal iemand die het vuurwerk schiet zich aan moeten houden. Dat die persoon dan op een dergelijke manier reageert is in en in triest.

gr rx
Waar haal jij vandaan dat het hier om een schieter gaat?

blazuhhh

Registered User

Een schutter of bedrijf zouden de voor de hand liggende opties zijn. Wie anders zou er dan baat bij hebben om een controleur te bedreigen?

Buiten het feit dat de bedreiging aan het adres van deze man totaal nutteloos is, is de bedreiging een nieuw dieptepunt in de vuurwerkwereld.
Ik hoop dat deze persoon snel voor het gerecht komt zodat de achterliggende reden van dit absurde gedrag snel boven water is.

Ben wel benieuwd naar wat de bedreiger bezielde bij het uiten van de dreigementen. Aangezien in de media ,voor zover ik heb gelezen, dit niet aan bod is gekomen hoop ik dat mensen vanuit de vuurwerkwereld zelf ons op de hoogte willen/kunnen houden in het verloop van dit trieste verhaal.

-RX

Registered User

Ik denk niet dat een toeschouwer moeite heeft met afstanden, er wordt een bepaald deel afgezet, en daar hoort de toeschouwer achter te blijven. En ik denk dat het dan de taak is van de brandweer of politie hier toezicht op te houden en niet een controleur.

En mocht het dan een bedreiging zijn van een toeschouwer, denk ik niet dat er zo zwaar aan getrokken zal worden hier op het forum.

Maar goed ik had dat begrepen uit de context, maar als het geen schieter is geweest vraag ik me af wie dan de bedreiging gedaan heeft naar een controleur.

gr rx

jensie

Registered User

idd, een toeschouwer zal waarschijnlijk geen moeite hebben met afstanden. het zou ook de koper (huurder of wat dan ook) van de show kunnen zijn omdat hij/zij misschien had verwacht dat hij/zij letterlijk onder het vuurwerk stond en daarom vond dat zijn/haar show is verpest.
how low can you go?

gr jens

Stikkel

Registered User

Ach ja dat gebeurt mij ook wel eens dat ik met de dood bedreigt wordt. Hoort er allemaal bij, niet teveel over zeiken. Zoals een wijs man ooit zei,: Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.

KruitFreak

Registered User

Ach ja dat gebeurt mij ook wel eens dat ik met de dood bedreigt wordt. Hoort er allemaal bij, niet teveel over zeiken. Zoals een wijs man ooit zei,: Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.

Dus dat hoort er gewoon bij en we moeten niet zeuren?
Dat meen je toch niet. Ik vind dat zeer ernstig en ik moet er niet aan denken dat ik en mijn familie zoiets overkomt als ik mijn werk conform mijn functie uitvoer.

En dan de gevolgen, emoties, slapeloze nachten etc.
Bij zoiets blijf ik niet lachen maar stap ik direct naar de politie.

Stikkel

Registered User

Ja meen ik wel, dat is helaas de tijd van tegenwoordig.
En je denkt toch niet dat ik onder de indruk ben van wat er tegen mij gezegd wordt.
Ik maak me dan eerder druk over degene die niets zegt, maar doet. Dit zijn de gevaarlijke mensen in de wereld.
Ik heb al genoeg verwensingen naar mijn hoofd gehad(ik ben teamleider/chef)
Ja, het is een manier om hun boosheid te uiten verder niets.
Hoe het in dit geval zit weet ik niet(ik was er niet bij), maar als we iedereen moeten geloven die een ander dood wenst/bedreigt, dan had NL al een aantal jaar geleden leeg geweest.

Laatst bewerkt door een moderator:

Arjan

Registered User

Tja, maar het gaat hier niet om wat jij allemaal naar je hoofd geslingert krijgt... Het gaat erom dat een controleur in opdracht van de Provincie zijn werkzaamheden uitvoert en bedreigt is, en dat schijnbaar om afstanden. Hoe het verder zit weet alleen diegene die dit met zijn zieke hooft gedaan heeft en de controleur. Het is inderdaad bijna niets meer om van op te kijken in dit land, maar het is zeker niet nodig en hoeven we dit zeker niet te pikken!

Z@P

Registered User
Dit gaat echt nergens over maar het schijnt tegenwoordig normaal te zijn iemand te bedreigen.:push:

Maar als ik het goed begrijp worden de afstanden dus weer aangepast? Weet iemand hier meer vanaf toevallig?

Laatst bewerkt door een moderator:

Stikkel

Registered User

Tja, maar het gaat hier niet om wat jij allemaal naar je hoofd geslingert krijgt... Het gaat erom dat een controleur in opdracht van de Provincie zijn werkzaamheden uitvoert en bedreigt is, en dat schijnbaar om afstanden. Hoe het verder zit weet alleen diegene die dit met zijn zieke hooft gedaan heeft en de controleur. Het is inderdaad bijna niets meer om van op te kijken in dit land, maar het is zeker niet nodig en hoeven we dit zeker niet te pikken!

Het gaat hier wel om wat ik en andere mensen naar ons hoofd geslingerd krijgen,het is toch hetzelfde of niet. Ik ben ook maar een normaal mens net als die contoleur en ik doe ook gewoon mijn werk. En of je nu voor de staat werkt of in de particuliere sector het blijft dezelfde bedreiging, het enige wat ik wil aangeven is dat je hier gewoon geen aandacht moet schenken. Het zijn gewoon loze bedreigingen, en als we dan aan alle "bedreigingen" aandacht geven is het einde zoek.
Leeft deze controleur nog? Ja, was ook dit weer een loze bedreiging waar we geen aandacht aan moeten schenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan