Consumentenvuurwerk is belachelijk

Moontan

Moderator
Medewerker
Consumentenvuurwerk is belachelijk

5 december 2011 — Pieter

Met deze provocerende titel schop ik uiteraard wat mensen tegen het zere been, maar toch vind ik het. Consumentenvuurwerk is commercieel heerlijk. Miljoenen worden er mee opgehaald. Maar mensen willen altijd meer en daarom is er illegaal vuurwerk. De ongelukken met vuurwerk rijzen de pan uit. Elke Oudejaarsavond is iedereen traditiegetrouw iets vrolijker door de gebruikelijke glaasjes bubbels en dan nog vuurwerk afsteken. Een vuurwerk ongeluk gebeurt zo even wat sneller. Het is elke Nieuwjaarsdag maar afwachten of er niets ernstigs gebeurd is.

En vuurwerk is eigenlijk helemaal niet zo leuk als dat het lijkt. Vroeger keek ik er maanden naar uit en kruiste ik in de vuurwerkfolder aan wat ik echt niet moest missen. Ik kocht 3 pakken astronauten want was bang dat ik te weinig zou hebben. Die 3 pakken bleken steevast te veel te zijn en tegen 2 uur stond ik af te steken omdat het moest. Want het vuurwerk moest gewoon op. De buren kijken niet mee want het is te laat en weggooien vind je diep in je hart ook zonde. Een verlies-verlies situatie dus.

De dagen naar Oud en Nieuw zijn ook bizar. Nederland verandert in een oorlogsgebied. Overal knallen van vuurwerk. Brievenbussen moeten worden uitgerust met speciale gleuven die het vuurwerk tegen houden maar niet de post die bezorgd moet worden. Waarom ze dit niet altijd toepassen is me eigenlijk een raadsel. Dan hoef je niet tijdens Oud en Nieuw een behuizing er op te plaatsen. Vreemd. Zo blijven we bezig zeg ik maar.

Wat mij betreft mogen we met z’n allen genieten van een vuurwerkshow betaald door de gemeente. We betalen tenminste niet voor niets belasting en zo ben je in 1 klap (ja dat is een doordenker) af van al de rommel die er gemaakt wordt. Geen gezeur met illegaal vuurwerk en het vuurwerk is gelijk van een stuk hogere kwaliteit. Ons belastinggeld gaat anders op aan iPad projecten die van het begin al gedoemd zijn om te mislukken want ambtenaren hebben erg weinig met techniek laat staan een glazen multitouch display maar het is hip dus wil de gemeente het ook.

Kortom; we schaffen consumentenvuurwerk af, de gemeente betaald een professionele vuurwerkshow en er vallen zo een stuk minder slachtoffers.

Al blijft het natuurlijk wel leuk om te zien hoeveel de buren nu weer uit de kast halen om de buurt te overtreffen.
http://www.newsgeneration.net/consumentenvuurwerk-is-belachelijk/

Galaxis

Registered User
en weer zo een pannenkoek die denkt slim te zijn. Mijn bloeddruk is weer sky high na het lezen van dit.

polleke45

Registered User
Het is praktisch ook onmogelijk om een vuurwerkshow van elke gemeente te verwachten want er zijn niet genoeg gecertificeerde pyrotechnici om de shows te schieten. Illegaal vuurwerk is gewoon het grote probleem.

Leonn

Registered User
Hoe bedoel je ik wil meer illegaal vuurwerk naar Nederland halen...

Mensen kunnen ook niet denken.
Als je consumentenvuurwerk niet meer gaat verkopen in Nederland, gaat iedereen toch juist naar het buitenland om vuurwerk te halen? Of zit ik verkeerd...

PyroGuy

Registered User
Kortom; we schaffen consumentenvuurwerk af, de gemeente betaald een professionele vuurwerkshow en er vallen zo een stuk minder slachtoffers.

[/url]

Vuurwerk is belachelijk? Zijn conclusie is belachelijk. Wel erg kort door de bocht als je het mij vraagt.

Pancake77

Registered User
Hoe bedoel je ik wil meer illegaal vuurwerk naar Nederland halen...

Mensen kunnen ook niet denken.
Als je consumentenvuurwerk niet meer gaat verkopen in Nederland, gaat iedereen toch juist naar het buitenland om vuurwerk te halen? Of zit ik verkeerd...

Nee dat zie je juist

ThunderBall

Registered User
Er zijn ook mensen die pas na het vuurwerk afgestoken te hebben aan de drank gaan! (zoals het hoort)

Verder zijn er ook mensen die vuurwerk afsteken die helemaal nooit geen alcohol drinken, zoals ik!:happy:

En verder vergeet de schrijver alle dope heads te noemen, verder echt een stukje geschreven door iemand die zelf andere liefhebberijen heeft.

We kunnen oudjaar ook gewoon in het geheel afschaffen, dan gebeuren er zo ie zo minder ongelukken door de drank, drugs, verkeer, gladheid, vechtpartijen, berovingen, etc.

Het zal allemaal wel, oud en nieuw: '' ik hou er van!:hehe!: ''

shinji

Moderator
Medewerker
Normaal reageer ik nooit op dit soort blogs. Maar dit is wel zo'n belachelijk egoistisch stukje dat ik wel moet. Meneer is er na al die jaren achter gekomen (onwijsheid komt met de jaren) dat hij vuurwerk zonde van t geld vind, dus mogen de jongeren van nu niet meer genieten van iets waar hij al die jaren wel van genoten heeft.
VUILNISMAN, MAG DEZE ZAK OOK MEE!!!!!!!

Laatst bewerkt:

DSey

Registered User
Een of andere druif schrijft een stukje op een of ander blog - dat is toch nauwelijks nieuws te noemen. Kennelijk moest'ie iets verzinnen om hits te trekken. Zie daar: anti-vuurwerk proza.

marlboro20

Registered User
Tja, objectief gezien kost het veel te veel geld dat er in een enkel uurtje doorheen gejaagd word. Ja een gezamenlijk vuurwerkspectakel kan groter worden aangepakt.

Maar jongens wat is het zelf afsteken toch leuk! Zelf je schietlijst maken en genieten van je eigen keuze op enkele meters afstand.

En is vuurwerk wel zo gevaarlijk? Volgens mij zijn de personen die schade veroorzaken met vuurwerk gevaarlijk!

Is auto rijden gevaarlijk? Ja heeft ook een risico maar het word pas gevaarlijk door enkele roekeloze gasten en die met een borrel op. Is met vuurwerk net zo. Moet iedereen daarom ook maar met het openbaar vervoer gaan?

painkiller

Registered User
Die man heeft groot gelijk!
Echt belachelijk dat vuurwerk, ik zal een paar punten opsommen:
  1. Het kost me veel geld
  2. ik slaap er slecht van
  3. ik zit bijna heel de dag op fpm
  4. word voor gek verklaard door mijn vrienden
  5. kost me bijna mijn relatie
  6. krijg ruzie met de buren

En zo kan ik nog wel even door gaan :tounge:

Pancake77

Registered User
Die man heeft groot gelijk!
Echt belachelijk dat vuurwerk, ik zal een paar punten opsommen:
  1. Het kost me veel geld
  2. ik slaap er slecht van
  3. ik zit bijna heel de dag op fpm
  4. word voor gek verklaard door mijn vrienden
  5. kost me bijna mijn relatie
  6. krijg ruzie met de buren

En zo kan ik nog wel even door gaan :tounge:

Doe maar niet, zo cancel ik nog mijn bestelling :hehe!:

myrmidon

Registered User
Ik verwachte een goede beargumentatie jegens consumentenvuurwerk, maar in zowat de eerste zin komt 'illigaal" alweer aan bod.
Daar ging zijn hele stelling toch niet over?
het is toch wat, vroeger zelf genieten van vuurwerk en het nu een ander willen ontnemen.. bah!

Davis

Registered User
Dit zien we toch ieder jaar weer, zo'n azijnzeikert die vroeger van pa 3 sloffen astronauten moest kopen om samen met pa wat van die dingen af te steken. Hij zegt het zelf, 3 pakken waren steevast teveel, zelfs om 2 uur 's nachts stond ik nog te knallen als de rest al binnen was. Nou, tegenwoordig zijn de mensen iets minder schijnheilig, en willen ze nog wel eens eenm beetje creatief zijn met astronauten. Zo kun je ze tegenwoordig fijntjes doorlonten, zodat je gewoon om half 1 klaar bent met 3 sloffen. In plaats van er met frisse tegenzin nog steeds mee bezig moet zijn om 2 uur. En dat 'moeten' zegt genoeg over hoe leuk pietertje het altijd heeft gevonden dat vuurwerk,dat verklaard nu ook zijn dramatische en vreselijk belabberde betoog over consumentenvuurwerk.

Wat een trieste vent

knetter

Registered User
hij heeft wel gelijk stoppen met consumentenvuurwerk.MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR dan wel professioneel vuurwerk vrij geven voor de consument. Voor dezelfde prijs maar veel zwaarder en groter TOF MAN

magnolia

Registered User
oh shit ik had het kopje verkeert gelezen .
ik las consumenten vuurwerk is belangrijk .
ik ben toch een beetje dyslectisch denk ik

michel0911

Registered User
Hahahahahaha...

Moet er wel om lachen zeg...

Er komt toch alleen maar meer 'illegaal' vuurwerk naar Nederland als het via de gemeente loopt ?
Beetje een zielige thread :)

Dit kan toch niet anders dan een grap zijn?

Laatst bewerkt:

RemcoS

Registered User
ik weet de oplossing voor de orginele schrijver van het stukje:

Even bukken, rotje erin, aan steken en na 1 januari opruimen :D

Bovenaan