Consumenten potjes die omvallen!?

Red Eagle

Registered User
raar 100den euro's aan vuurwerk besteden, maar een paar euro voor een klem is te duur :hehe!:

Ja vind ik duur !
stom stukje plastic waar ze 8 euro voor durven vragen.
Dus zoek ik naar goedkoper alternatieven.
Neemt niet weg dat ik mijn veiligheid en die van anderen verwaarloos door het niet te kopen toch?

Jij geeft toch ook honderden euros uit maar toch koop je die cake van 60 euro niet omdat je hem te duur vind?

Pancake77

Registered User
dat is cakes met rotjes vergelijken :hehe!:

het ging me gewoon ff om het principe en een cake van 60€ is niet te vergelijken met een vuurwerkklemmetje ;-)

Deze kost maar €5,95 bij de weg

Red Eagle

Registered User
dat is cakes met rotjes vergelijken :hehe!:

het ging me gewoon ff om het principe en een cake van 60€ is niet te vergelijken met een vuurwerkklemmetje ;-)

Deze kost maar €5,95 bij de weg

Ging mij ok om het principe waarom koop je een cake van 50 euro wel maar die van 60 eurp niet?
Is toch ook maar een tientje duurder!
Bovendien heb ik helemaal niks aan zulke onzin posts.
Help me liever die fakkels in een standaard te krijgen die langer meegaat dan dat waaibomen ding van 5,95.

Pancake77

Registered User
Pak een stalen buis met 2 of 3 klemmen erop gemonteerd, klik hier je fakkel in en klaar is kees

Wil je hem midden op de straat kwijt zorg voor een houten voet oid, zo moeilijk kan het niet zijn.

Zo beter of ook al last van kruitstress ?

Red Eagle

Registered User
Stukken beter.

En ja de stress is er altijd maar neemt nu wel erg gevaarlijke vormen aan.
Wil het gewoon allemaal goed voor elkaar hebben en zo veilig mogelijk.
Zijn er om elkaar te helpen hier.

sw0rdys

Registered User
Geweldig!
Gister toevallig mn pijlenrek in elkaar staan schroeven, en iets proberen te verzinnen op de potten, maar dit is makkelijk!

edje30

Registered User
mijn eerste reactie was "zoow dat ziet er rommelig uit".
vind het ook erg groot.mijn vraag is dan ook , hoe ga je je cakes vast zetten of klemmen.
of staan ze los in deze bak.
Die staafjes in t midden kan ik verzetten en zo de cake (s) vast zetten tegen de kant en die plank met dat stukje vierkante pijp eraan is mijn kaarsen houder

blackpowder

Registered User
potten vastzetten doe ik nog steeds met 30x30 tegels gewone stoeptegels dus.
ook al zou er een tube exploderen door het lage porofiel van de tegelo +-5 cm en de grootte blijft deze tegel heel.
dit vindt ik voor mij de beste oplossing.
en wat betreft pijlen daar maak ik altijd een rek voor.

mvg blackpowder

D

Deleted member 17038

Guest
Over vuurwerk dat omvalt.
Ik heb niet dit topic helemaal doorgelezen maar ik kan wel iets melden over de whitling cake van GBV. Ik had 2 jaar geleden 2 van deze cakes die ik om 10.00 heb geschoten. 1 cake schoot mooi de lucht in, maar de ander had heel veel pijltjes die snel horizontaal vlogen. Precies op ooghoogte! In de avond heeft een buurman van mij ook deze cake aangestoken om zijn kids te vermaken. Ik heb niet gezien of de cake omviel of mijn buurman een sukkel is, maar alle pijltjes vlogen horizontaal richting mijn overburen die gezellig buiten zaten.
Advies bij de Pro-line whistling cake, vastklemmen, afstand houden en draag die vuurwerkbril!

Ging mij ok om het principe waarom koop je een cake van 50 euro wel maar die van 60 eurp niet?
Is toch ook maar een tientje duurder!
Bovendien heb ik helemaal niks aan zulke onzin posts.
Help me liever die fakkels in een standaard te krijgen die langer meegaat dan dat waaibomen ding van 5,95.

Ik gebruik dat waaibomen ding nu al 3 jaar met veel plezier. Lijkt mij niet kapot te krijgen!

Laatst bewerkt door een moderator:

kaassie

Registered User
Ik gebruik sinds vorig jaar de vuurwerkklem werkt perfect zeker voor de wat kleinere potjes.
De grotere cakes blijven wel staan klem ze meestal tussen elkaar vast en anders wat losse stenen.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Ik wilde met mijn foto´s andere op ideen brengen om ook zo´n mooie kist te maken.
het concept is vrij gemakkelijk om te maken en kost bijna niets.
gebruik je een beetje stevig hout dan gaat ie nog jaren mee.
doe iets aan je veiligheid ook voor je buurtgenoten.
de 1 is tevreden met een paar tegels van 30 bij 30.
en de ander maakt een waaibomen kistje inelkaar.
ik respecteer het allemaal zolang je er maar iets aan doet.

Laatst bewerkt:

edje30

Registered User
helemaal mee eens, dit is hetzelfde kistje als van vorig jaar alleen wat groter gemaakt omdat er dit jaar ook wat grotere cakes bij zitten.

britain

Registered User
Ik zet mijn cakes-groot of klein- altijd vast tussen bakstenen. Dat staat zo vast als een huis. Ik heb al zo vaak cakes omzien vallen; veel te gevaarlijk.. En vooral mensen die geen vuurwerk afsteken worden dan geraakt.

funkie x

Registered User
Ik vind het vooral leuk om even lekker te knutselen voor oud en nieuw, het is een soort van voorpret.
Vandaar dat ik ook een Rek heb gemaakt voor de grote single shots en showtime mine's en een kist voor de cake's.

Hier het Rek :

DSC07195.JPG

En de kist, met buis voor vuurpijlen :

DSC06913.JPG

Eigenlijk zorgt de kist voor voldoende stabiliteit maar voor de zekerheid plaatsen wij altijdt nog een steen tegen de cake. Ook zit de buis vastgelijmt op de bodem zodat deze niet gaat schuiven. Al jaren plezier van gehad en het heeft heel wat ongelukken voorkomen :)

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
GroteFoto-JL44CBEU.jpg

deze kistjes gebruik ik nog steeds met oud en nieuw.
ik heb er nu al 2 jaar plezier. ik heb er ondertussen nog 2 bij gemaakt.
dus die gaat ik de komende jaren nog gebruiken met oud en nieuw.

roelz

Registered User
Ik heb na het meemaken van de "Vinnie cake houder" afgelopen oudjaar ook eens de mouwen opgestroopt en een cake houder gemaakt. Het 'klem-kistje' is i.p.v. een vrolijke kleur in de parket lak gezet, de rest is zo ongeveer het originele ontwerp.

hulpstukken_3.jpg

hulpstukken_4.jpg

Elk jaar zijn er wel een aantal potjes die omvallen, ik heb een bril op dus boeie denk je dan. Alleen; niets vermoedende omstanders schrikken daar best van. Deze "cake-klemkist" voorkomt dat, zonder dat je moet sjouwen met bakstenen, zonder aangewezen te zijn op een stoeprand. Doen! :happy:

Laatst bewerkt:
Bovenaan