Concours International de Feux d'Artifice Pyromélodiques de Monaco

recemonster

Registered User
feux-artifices-logo.jpg

Concours International de Feux d'Artifice Pyromélodiques de Monaco 2012

Het programma van dit jaar ziet er als volgt uit:

9 Juli om 22:00
Storm Artifices uit Frankrijk.

19 juli om 22:00
Flash Barrandov uit Tsjechië.

8 augustus om 21:30
Pyrovision uit Oostenrijk.

25 augustus om 21:30
Pyrotex FireworkX uit Engeland.

Kijken naar het vuurwerk kan vanaf: l’Avenue d’Ostende of le Quai Albert 1er.

Officiële website: http://www.monaco-feuxdartifice.mc/

Laatst bewerkt:

mpiwowski

Registered User
Flash Barrandov will be shoot in Monaco. Is written that will be show "VITAMINS FOR FRIENDS" the same was in Poland, also "VITAMINS FOR FRIENDS":

bridge

Bronzen Member
Typisch Franse show. Tis het allemaal net niet. Weinig bijzondere effecten. Ze kunnen lekkere wijn maken, en hebben een mooie wielerronde,maar voor het vuurwerk hoef je niet naar Frankrijk.

RedBaron

Registered User
Typisch Franse show. Tis het allemaal net niet. Weinig bijzondere effecten. Ze kunnen lekkere wijn maken, en hebben een mooie wielerronde,maar voor het vuurwerk hoef je niet naar Frankrijk.

Dat ben ik totaal niet met je eens. Jij hebt zeker nog nooit geen schows gezien van bedrijvan als Prestatech, Fetes & Feux, Arc en Ciel, Regie Fetes, Groupe-F, Intermede, Lacroix Ruggerie, Brezac, enzovoorts. (kan zo nog wel even door gaan) Merendeel bedrijven die ook naam en faam hebben in het buitenland ook. En die prima shows schieten, nu is Storm Artifices niet het beste voorbeeld, oke. Maar om dan meteen te zeggen dat je voor het vuurwerk niet naar Frankrijk hoeft is gewoon weg niet waar :hehe!:

Anyways, begin augustus zit ik ook weer in Frankrijk, en wel op dit festival voor de Oostenrijkse firma Pyrovision :)

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Did you manage to make a decent film as well? From what I have seen so far it was a pretty impressive display.

carlo

FPM Kalender Beheer
Unfortunately I made no film but I found this on youtube (not official as french video):

RedBaron

Registered User
Afgelopen week zijn we op uitnodigng van Pyrovision afgereist naar het kleine mini staatje (of Prinsendom.. het is maar hoe je het bekijkt) Monaco. Pyrovision schoot hier een show voor het Concours International de Feux d' Artifice Pyromelodiques de Monaco. Het vuurwerk festival dus van Monaco.

Na afgelopen maandag eerst de show gedaan te hebben in Oostende voor DBK Fireworks zijn we de dinsdag erna richting Monaco gereden. Met een 15 graden achter ons gelaten kwamen we aan op woensdag, met een tussen stop bij Lyon, in Monaco met een vorstelijke (en misschien wel iets te hete) 33 graden.

B_PV_MONACO_8-8-2012_024.jpg

B_PV_MONACO_8-8-2012_029.jpg

Ik was nog nooit in Monaco geweest, en wat me opviel was dat het daar echt enorm druk, en bijna letterlijk iedere centimeter gebruikt is om te bebouwen in het kleine minin staatje. Dat hier ook een klein parkeer probleem was in Monaco was wel te merken aan de grote hoeveelheid brommers en scooters waar de lokale bevolking op rond rijd.

Na even rond gelopen te hebben in Monaco troffen we daar Christian Czech van Pyrovision al snel aan. We mochten meteen aanschuiven bij het eten. We schoven aan op een terras waar men diverse (grote!) Amerikaanse burgers verkocht. Maar dan Monaco style, dat ging er bij ons wel in na een lange rit.

B_PV_MONACO_8-8-2012_030.jpg

PV_MONACO_8-8-2012_019.jpg

Samen met de lokale tehichnische ploeg van J. Couturier Artifices en Flash-Art dus nog even heerlijk op het terras gezeten. Na dit heerlijke dinner zijn we met de technische man van Couturier richting onze plek gegaan waar vandaan we de show op foto en video zouden vast leggen.

Dit bleek een redelijk exclusief dak terras te zijn aan de haven pal tegen over het vuurwerk, een prachtige plek! Samen met de Jury en wat andere genodigden hadden we dus een perfect zicht op het vuurwerk. Snel de cameras opstellen want de show kon ieder moment beginnen.

PV_MONACO_8-8-2012_041.jpg

PV_MONACO_8-8-2012_018.jpg

Pyrovision zou deze avond hun show getiteld "Heaven & Hell" gaan schieten. Een show die ik zelf al een keer eerder had mogen zien. Maar die helaas achter een dik rook gordijn verdween ik heb daar dus niet veel van kunnen zien toen. Hopelijk zou ik er dan toch deze avond meer van kunnen zien? De wind stond in ieder geval redelijk gunstig dan de vorige keer.

de show "Heaven & Hell" bestaat uit een mix van muziek die inderdaad wel wat hemel en hel gevoelens oproepen. Zo zat er muziek in van Black Sabbath, maar ook het nog veel donkere Into the Pantagram van Samael aardig donkere black metal. Daar tegen over stond weer vriendelijke muziek zoals de track Vision van Hildegard von Bingen en het bekende klassieke stuk Peer Gynt suite no1 van Evard Grieg.

PV_MONACO_8-8-2012_044.jpg

PV_MONACO_8-8-2012_051.jpg

De show zou worden afgesloten met de muziek van Craig Armstrong. 2 muziek stukken uit de film Plunkett & Macclaine zouden de sub finale en finale gaan vormen. Het zijn twee muziek stukken die zeer hoog staan in mijn lijst van beste muziek stukken om een vuurwerk op te schieten. Pyrovision liet al in 2004 zien in Knokke-Heist wat ze kunnen op deze muziek, kippenvel! En iedere keer als Pyrovision het plan opgevat heeft om weer deze muziek in hun shows te stoppen dan weet het me dus weer te raken. Zou het ook deze keer weer lukken?

PV_MONACO_8-8-2012_056.jpg

Ik zou zeggen bekijk de onderstaande video, veel kijk plezier! Natuurlijk zijn er nog veel meer fotos beschikbaar en deze kun je vinden in ons fotoalbum!

shinji

Moderator
Medewerker
Wat een geweldige show van Pyrovision. Toen 'Heaven&Hell' in 2008 voor het eerst geschoten werd vond ik het al een kunststuk, iets totaal anders als wat de meeste bedrijven doen, maar toen zaten er nog wel een aantal flinke foutjes in. Christian heeft de show nu bijna tot in de perfectie aangepast. De goreography is ongeevenaard. Ik weet t, veel mensen zullen dit een beetje een vage show vinden en worden er niet door geraakt, maar ik vind dit kunst met de hoofdletter K.

Moontan

Moderator
Medewerker
In één woord: fantastisch
Prachtige show, de combinatie muziek en vuurwerk in deze show waant je als het ware in een film.
Jack bedankt voor je verslag en mooie beelden

Moontan

Moderator
Medewerker
A Lakegod Special Pyrotex Fireworx Behind the scenes in Monaco August 25 2012.

[video=vimeo;49603804]http://vimeo.com/49603804[/video]

Moontan

Moderator
Medewerker
PYROTEX FIREWORX MONACO FIREWORK COMPETITION 2012 With complete original soundtrack.

[video=vimeo;49013429]http://vimeo.com/49013429[/video]

Bovenaan