Collecteren voor vuurwerkshow

Firecrack-R

Registered User
Het idee opzich van collecteren is leuk. In de praktijk zal je waarschijnlijk max zo'n 50euro ophalen. Wat je wel kunt doen is het verhaal een beetje optimaliseren/leuk maken.

Mensen hebben geen verstand van vuurwerk. En de mensen die het leuk vinden om iets af te steken doen dat liever zelf. Ze denken, dat kan ik zelf ook wel. Als je toch gaan collecteren, kom dan met een goed verhaal en eventueel een voorbeeldje, of wat informatie over je hobby door te zeggen dat je de allerbeste Nederlandse producten gebruikt. Iets waar je veel tijd in stopt. En misschien leuk om voor de vrouwen een stukje crossette, fish, of dergelijke geluidsarme effecten in het showtje te verwerken en dat er ook bij te vermelden. Maak er wat van, en je zult best nog wel een leuk bedrag op kunnen halen denk ik. Al helemaal als het een beetje bekend is dat je elk jaar mooi vuurwerk afschiet.

Natuurlijk wel bijkomend een druk op je schouders om een mooi showtje te schieten voor al die mensen!

ifeelfine

Registered User
Als je het toch al samen met je buurt viert. Dan kunnen alle buren een eigen meterpakket mee nemen. Maar je kan ook samen 1 meter pakket kopen en een beetje groter vuurwerk met de rest van het geld. We zouden het kunnen beschouwens als onze samen kopen topics! Samen sleep je meer gratis vuurwerk en diversiteit je straat in dan als iedereen los bij de lokale vuurwerkverkoper bijna hetzelfde koopt. Die verkoper raad ook iedereen de panter aan. En dan sta je daar om de beurt je panter aan te steken :p

nou denk ik niet dat ik in deze straat veel samen zal kopen 70% van de bewoners is 70+ dus ben benieuwd hoe ze op me reageren dit jaar (voor het eerst in mijn huidige woonplaats dat ik het vier)

Fearwind

Registered User
Een buurtshow als burgerinitiatief vind ik opzicht wel een gedachte die bij de oud en nieuw beleving past. Alleen organisatorisch denk ik dat het heel lastig word om een respectabel budget voor elkaar te krijgen. Wat voor de buurtbewoners een grote uitgave voor vuurwerk is, is voor freaks als ons vaak een verwaarloosbaar deel van het totale inkoop bedrag. Wat zullen daarnaast de verwachtingen zijn als de buurt een financiële bijdrage doet? Onrealistisch hoog?

Leuker is het om gewoon je eigen show te maken. Zonder er een financiële tegenprestatie en vervolgens te genieten van de spontane reacties en complimenten van het publiek.

Moontan

Moderator
Medewerker
jongeren hebben goede voornemens al gemaakt: samen siervuurwerk kopen en afsteken

Roan Zwart en Roland van Dam hebben het idee geopperd om gezamenlijk siervuurwerk in te kopen en af te steken op de Vossenkamp tijdens Oud & Nieuw. “We kunnen dan mooier siervuurwerk kopen en samen extra genieten van het vuurwerk”, aldus de jongens.

Het buurtnetwerk staat positief tegenover de actie, mits het vuurwerk onder de supervisie van de ouders wordt gekocht en afgestoken.

Binnenkort ontvang je als Vossenkamp bewoner een brief met de vraag of je wilt deelnemen en hoeveel je zou willen bijdragen aan het inkopen van siervuurwerk.

Wij wensen de jongens veel succes toe met deze spetterende actie.

Nieko van Veen- buurtnetwerk De Wildbaan

http://buurtnetwerkdewildbaan.nl/jo...gemaakt-samen-siervuurwerk-kopen-en-afsteken/

White thunder 1

Registered User
jongeren hebben goede voornemens al gemaakt: samen siervuurwerk kopen en afsteken

Roan Zwart en Roland van Dam hebben het idee geopperd om gezamenlijk siervuurwerk in te kopen en af te steken op de Vossenkamp tijdens Oud & Nieuw. “We kunnen dan mooier siervuurwerk kopen en samen extra genieten van het vuurwerk”, aldus de jongens.

Het buurtnetwerk staat positief tegenover de actie, mits het vuurwerk onder de supervisie van de ouders wordt gekocht en afgestoken.

Binnenkort ontvang je als Vossenkamp bewoner een brief met de vraag of je wilt deelnemen en hoeveel je zou willen bijdragen aan het inkopen van siervuurwerk.

Wij wensen de jongens veel succes toe met deze spetterende actie.

Nieko van Veen- buurtnetwerk De Wildbaan

http://buurtnetwerkdewildbaan.nl/jo...gemaakt-samen-siervuurwerk-kopen-en-afsteken/

Is opzich een beetje een afspiegeling van wat hier ook wel is door Freaks is gedaan,dus geen verkeerd inititatief.Alleen zij doen het iets brutaler door een wijk dr bij te betrekken,ik hoop voor ze dat het organisatorisch haalbaar is want je heb met de 25 kg wetgeving te maken wat betreft afhalen.Maar zelf zou ik zoiets nooit doen,ook ik koop het voor mezelf en als anderen daar toch ook even een Moment van kunnen genieten,dan mogen ze van mij :).Maar willen mensen iets financieels toevoegen,dan respecteer ik dat, en neem het wel aan, omdat te investeren voor een nog uitbundiger Show of doorlont Project.

Danny1900

Registered User
Wij begonnen met zn 5en maandelijks 25,- in te leggen om aan het eind van het jaar voor 1500,- vuurwerk voor het 10uurtje te halen. Nu zitten we op 11 man die maandelijks 25,- lappen, zodat we nu voor 3300,- voor 18:00 kunnen halen.. Geheel vrijblijvend om mee te doen.. Er zijn een aantal honderd mensen die prijstechnisch net wat slimmer zijn dan wij door met een lekker drankje vanaf de zijlijn mee te kijken, maar fuck it, niemand beleefd er zoveel plezier aan als wij!

Schuim

Moderator
Medewerker
Was er ook nooit echt fan van, maar door omstandigheden die vorig jaar een flinke deuk in het budget sloegen toch maar is een poging gedaan.
Gemotiveerd door elk jaar het zelfde te horen van de vriendengroep, sjesus wat een mooi vuurwerk, volgend jaar meer, wij betalen wel mee.

Al met al was ik 60 euro rijker aan het einde van het verhaal (we zijn met 24 personen elk jaar).
En moest mensen die een bedrag voor 2015 hadden genoemd, de avond zelf nog helpen herinneren.
Maar een gegeven paard niet in zn bek schijten toch.

Gewoon wat spulletjes voor in de vooravond gehaald.
De mannen houden nou eenmaal wel van een beetje ouderwets stoken en keet trappen.

Weet wel dat ik er geen moeite meer voor doe.
Wat toe stoppen is een mooie blijk van waardering, maar dr om vragen doe ik nooit meer.

joszie

Zilveren Member
vroeger woonden we in een leuke wijk en met een paar blokken werd er altijd al veel samen georganiseerd. Zo werd er vaak ook wel wat bijgedragen aan de vuurwerkaanschaf van de buurman. Geweldig!

met vrienden heb ik het ook wel eens geprobeerd, maar ik doe dat niet meer. Ze verwachten voor een 10tje een megashow :). Daarbij mogen ze gewoon lekker gratis meekijken met me, ik koop het tenslotte vooral voor mezelf.

GMP82

Zilveren Member
Vorig jaar voor het eerst een (vrijwillige) bijdrage gekregen vanuit het publiek.
Ik vind het een leuke blijk van waardering. Maar er om vragen... nee dat gaat me te ver.

DioR

Registered User
Elk jaar weer hoor ik van vrienden/familie dat wat ik doe zo ontzettend gaaf is dat het misschien een idee is om het jaar er op mij geld te geven. Elk jaar weer komt het uit mn eigen zak. Ik ben niet iemand die mensen om geld gaat vragen en al helemaal niet om mijn eigen hobby. Als je het krijgt is het mooi meegenomen natuurlijk!

mikster

Registered User
Mijn hobby, mijn vuurwerk, mijn geld. Heel simpel ik koop vuurwerk voor mezelf mijn vrouw en mijn kinderen, ik bepaal wat ik afsteek en wanneer ik wil achteraf geen geouwehoer dat het niet was wat ze ervan hadden verwacht. Iedereen mag lekker voor niks meekijken maar ik doe het voor mezelf.

Bovenaan