Ik wil hier toch even op inhaken.
Vooral om het zinnetjes 'belangen van importeurs en winkeliers'. Ik weet niet helemaal waar dit vandaan komt.
Als er een periode is waar mensen (crew) van FPM losstaat van de importeurs is dit wel de periode 2019 tot nu..Dit betekend niet dat we voor die tijd op handen waren van de importeurs maar dat dat toen gedacht werd kan ik me we voorstellen. We werkten veel samen, kwamen vaak over de vloer etc. Dan schets je het beeld wel terwijl ik weet dat wij altijd onafhankelijk dit forum hebben kunnen draaien en hebben gedraaid. Dat we niet altijd dezelfde mening staat daar los van. Ik ben in de periode 2012 t/m 2019 ongeveer 11 a 12 keer in China geweest om mocht me toen bemoeien met het ontwerp van producten als de selectie van producten. In die periode heb ik ontzettend veel geleerd en dan krijg je wel een andere kijk op het werk van de importeur en ook op de manier waarop de liefhebber over de importeur denkt. Daarbij zijn we in 2017 zelf ook een winkel gestart..Dit vooral met het idee "je kan het wel allemaal vertellen maar doe het ook eens zelf" ..Zo gezegd, zo gedaan...Daar heb ik nog meer geleerd en helemaal hoe het qua marges werkt. Ik heb me daar in al die jaren voor de winkel ontzettend in vergist. Je word dus niet slapen rijk
Afijn,
FPM is nog steeds onafhankelijk en zal dat altijd blijven. Als dit niet meer kan dan gooien we een zwart scherm op en stoppen we ermee.
De reden waarom we de discussie over het product naar kwaliteit ipv prijs wilde verleggen is omdat iedereen op een andere manier naar een prijs / kosten en zijn portomonee kijkt. Dat een cake duur is en dat jij als liefhebber er geen €40 voor over hebt zegt niets over de kwaliteit. Hij is te duur! Dat zijn 2 verschillende dingen. Had niks te maken met de importeurs. We probeerden puur de angel uit de discussie te halen omdat "Ik" niet in jouw portemonnee kan kijken.
Helaas is het zo dat ook wij niet iedereen tevreden kunnen houden. Zure reacties, boze reacties...je zult ze altijd blijven houden en uiteraard proberen wij het altijd te voorkomen of op te lossen maar net als buiten op straat lukt dit niet altijd.
Enne, het gevoel dat het leegloopt is puur het gevoel..Sinds Oktober 2023 zitten de bezoekers aantallen weer in stijgende lijn. Helaas is het wel zo en ik zie dat ook bij heel veel andere dingen is dat mensen niet meer zo snel de moeite nemen om te reageren wat uiteraard zonde is. We weten dat zodra we dit hele FPM verhaal verhuizen naar TikTok of andere social media kanalen dat we dan veel meer interactie krijgen maar het is gewoon ons ding niet. We doen het niet voor de views of likes, we doen het vooral omdat we zo ontzettend veel van deze hobby houden ondanks dat het weleens frustrerend is dat de mooiste vuurwerkvideos niet meer dan 1000 kijkers heeft terwijl een rotje in een drol een miljoen keer bekeken word

..>Maar uiteindelijk liever 1000 kijkers want we weten wel dat dat de mensen zijn die er echt mee bezig zijn en echt met de hobby bezig zijn.
Voor nu wens ik iedereen een paar mooie en spannende dagen toe...Nog even!!