Nieuw 2024 Coconut Bounty

Tony

Administrator
Medewerker
Thanks you for your honest view on this, this makes a lot sense. I guess some are lacking the pure passion for fireworks and only focus making as much profit as possible and don’t care about delivering high quality.
I don't think that they don't care...there is a reason why Funke is as good as it is..And this is something that no other importer can accomplish.

1Salute

Registered User
Ik wil hier toch even op inhaken.
Vooral om het zinnetjes 'belangen van importeurs en winkeliers'. Ik weet niet helemaal waar dit vandaan komt.
Als er een periode is waar mensen (crew) van FPM losstaat van de importeurs is dit wel de periode 2019 tot nu..Dit betekend niet dat we voor die tijd op handen waren van de importeurs maar dat dat toen gedacht werd kan ik me we voorstellen. We werkten veel samen, kwamen vaak over de vloer etc. Dan schets je het beeld wel terwijl ik weet dat wij altijd onafhankelijk dit forum hebben kunnen draaien en hebben gedraaid. Dat we niet altijd dezelfde mening staat daar los van. Ik ben in de periode 2012 t/m 2019 ongeveer 11 a 12 keer in China geweest om mocht me toen bemoeien met het ontwerp van producten als de selectie van producten. In die periode heb ik ontzettend veel geleerd en dan krijg je wel een andere kijk op het werk van de importeur en ook op de manier waarop de liefhebber over de importeur denkt. Daarbij zijn we in 2017 zelf ook een winkel gestart..Dit vooral met het idee "je kan het wel allemaal vertellen maar doe het ook eens zelf" ..Zo gezegd, zo gedaan...Daar heb ik nog meer geleerd en helemaal hoe het qua marges werkt. Ik heb me daar in al die jaren voor de winkel ontzettend in vergist. Je word dus niet slapen rijk :)

Afijn,
FPM is nog steeds onafhankelijk en zal dat altijd blijven. Als dit niet meer kan dan gooien we een zwart scherm op en stoppen we ermee.

De reden waarom we de discussie over het product naar kwaliteit ipv prijs wilde verleggen is omdat iedereen op een andere manier naar een prijs / kosten en zijn portomonee kijkt. Dat een cake duur is en dat jij als liefhebber er geen €40 voor over hebt zegt niets over de kwaliteit. Hij is te duur! Dat zijn 2 verschillende dingen. Had niks te maken met de importeurs. We probeerden puur de angel uit de discussie te halen omdat "Ik" niet in jouw portemonnee kan kijken.

Helaas is het zo dat ook wij niet iedereen tevreden kunnen houden. Zure reacties, boze reacties...je zult ze altijd blijven houden en uiteraard proberen wij het altijd te voorkomen of op te lossen maar net als buiten op straat lukt dit niet altijd.

Enne, het gevoel dat het leegloopt is puur het gevoel..Sinds Oktober 2023 zitten de bezoekers aantallen weer in stijgende lijn. Helaas is het wel zo en ik zie dat ook bij heel veel andere dingen is dat mensen niet meer zo snel de moeite nemen om te reageren wat uiteraard zonde is. We weten dat zodra we dit hele FPM verhaal verhuizen naar TikTok of andere social media kanalen dat we dan veel meer interactie krijgen maar het is gewoon ons ding niet. We doen het niet voor de views of likes, we doen het vooral omdat we zo ontzettend veel van deze hobby houden ondanks dat het weleens frustrerend is dat de mooiste vuurwerkvideos niet meer dan 1000 kijkers heeft terwijl een rotje in een drol een miljoen keer bekeken word ;)..>Maar uiteindelijk liever 1000 kijkers want we weten wel dat dat de mensen zijn die er echt mee bezig zijn en echt met de hobby bezig zijn.

Voor nu wens ik iedereen een paar mooie en spannende dagen toe...Nog even!!
Dankjewel voor de uitleg. Het plaatst de reacties in een wat ander licht. Misschien ten overvloede: Ik bedoelde niet dat de mensen achter dit forum de belangen van winkeliers en importeurs dienen, maar gewoon dat er weinig variatie in reactie van actieve leden zit, en als je dat wel doet, dat je dan regelmatig zure/van het leven verzadigde reacties krijgt ipv constructieve argumenten. Daar kunnen jullie als team ook weinig aan doen.

Jullie ook fijne dagen gewenst! ✨️💥

Schuim

Moderator
Medewerker
Man man man, je zou dit ding nog snel besteld hebben toen die in de hype kwam en je er vrolijk €150/175 voor mocht aftikken.
(nou krijgt maar 1 importeur dat bij mij voor elkaar :) maar toch )

shinji

Moderator
Medewerker
Wat een gedoe rond deze box. Iedereen met een beetje verstand van vuurwerk snapte wel dat de versie bij de Ano demo iets te goed was.
filmpje hierboven mist het blauw, waardoor je geen goed beeld krijgt, maar het is gewoon een heel goede compound.

firewire

Registered User
Ik had hem…en kan me er niets meer van herinneren.
Van de Blitz Bomber en Four Seasons echter des te meer. Wat een toppers!

shinji

Moderator
Medewerker
ik ben meer van de thema compounds. De Coconut Bounty is dat. Verschillende goud effecten met blauw. Dat in de laatste cake een rode glitterwillow zat neem ik voor lief.
Blitzbomber is een lekker escalatiebloje en Four Seasons een klassieker, maar vind de Coconut Bounty prima in dat rijtje passen.
Ik had hem…en kan me er niets meer van herinneren.
Van de Blitz Bomber en Four Seasons echter des te meer. Wat een toppers!

Tony

Administrator
Medewerker
Bij mij viel deze zwaar tegen.
Na de eerste 10 schoten maar een andere compound doorheen geschoten..

• Like
Reactions: Z@P
Bovenaan