WINKEL Ciel en Fete Socx (Duinkerken)

Guusje

Member
Ciel en Fete
30 Faubourg de Cassel
La Croix Rouge
59380 Socx Frankrijk

IMG_0978.jpeg
In het uiterste Noordwesten van Frankrijk, vlakbij Duinkerken en de grens met België zit de feestwinkel “Ciel en Fete”. Deze winkel heeft nog een 2e locatie in Hazebrouck. De winkel is gesitueerd op een terrein met nog enkele andere winkels.

Wanneer je binnenstapt heeft het een gevoel van een fabriekshal. Stellingen op wielen staan opgesteld in een ruime hal. Toch zit hier een van de betere vuurwerkwinkels van Frankrijk verscholen. Een ruim assortiment van met name Tropic en Jorge (inc. cat. 3). Voor de jaarwisseling pakt de uitbater verder uit met zijn assortiment. Een aanrader!

IMG_0977.jpeg
IMG_0976.jpeg
IMG_0975.jpeg

Laatst bewerkt:

Knettermans

Bronzen Member
Dit is al een behoorlijk assortiment. Is dit net voor 14 juli of 31 december, of is dit het assortiment door het jaar heen?

Eric S

Registered User
Ciel en Fete
30 Faubourg de Cassel
La Croix Rouge
59380 Socx Frankrijk

Bekijk bijlage 22520
In het uiterste Noordwesten van Frankrijk, vlakbij Duinkerken en de grens met België zit de feestwinkel “Ciel en Fete”. Deze winkel heeft nog een 2e locatie in Hazebrouck. De winkel is gesitueerd op een terrein met nog enkele andere winkels.

Wanneer je binnenstapt heeft het een gevoel van een fabriekshal. Stellingen op wielen staan opgesteld in een ruime hal. Toch zit hier een van de betere vuurwerkwinkels van Frankrijk verscholen. Een ruim assortiment van met name Tropic en Jorge (inc. cat. 3). Voor de jaarwisseling pakt de uitbater verder uit met zijn assortiment. Een aanrader!

Bekijk bijlage 22521
Bekijk bijlage 22522
Bekijk bijlage 22523
Dat is interessant. Goed aan te rijden voor me. Itt polen of de stock Jaime in frankrijk

Eric S

Registered User
Vandaag het tripje eens gewaagd naar deze winkel.
Vooraf contact gehad maar daar werd helaas niet op gereageerd. Mijn kleine neefje wilde gaan vuurwerkshoppen en wilde in België gaan kijken.
Ik zeg tegen hem, we rijden naar Frankrijk, daar heb je iig nog keuze uit knal.
Aangezien ik al helemaal in het zuiden van het land woon, en al praktisch met 1 been over de grens met België woon was de rit naar bergues slechts 117 km.
Daar aangekomen waren we aangenaam verrast, zeer grote parkeerplaats waar slechts een paar autos stonden dus ik stond direct voor de deur.
Buiten zagen we al meteen een vol pallet met vuurwerk staan wat waarschijnlijk net was geleverd.

Binnen aangekomen troffen we een uitgebreid gangpad met volle schappen en bakken vuurwerk.
Voor knalwerk is er meer dan genoeg keuze, ik ben zelf geen knalman maar mijn neefje keek zijn ogen uit.
Spaanse vlinders f3 van el gato, nitraten van Tropic en dum bum, en nog wel tientallen verschillende knallers van allerlei pluimage, maar iig veel f3.
Daaronder lagen best wel wat bakken met klein spul, romijnse kaarsen, banbypijlen, vulkaantjes, noem maar op. Dan 5 meter breed alleen maar pijlen, geen dikke f3 pijlen helaas, wel 1 pakket met klassificatie f3 maar deze hadden slechts 36 gram nec. Aan boord, vermoedelijk die classificatie vanwege de Flash lading. Daarna heel veel cakes, waaronder veel van Nederlandse importeurs als gbv, pangu , evolution, proline. Ook een hoop Jorge, wel f3 geclassificeerd maar niks schokkends, allemaal spul wat in Nederland als compound verkocht zou worden maar niks met extra tubelading t.o.v Nederland. Veel f3 cakes hadden slechts 600 gram nec. Aan boord. Prijzen liggen er ook een stuk hoger dan in Nederland.
Verder nog wat grote compounds van het merk ardi, maar allemaal een zaaddodend tempo, de fransen geilen blijkbaar op tijdsduur ipv uitwerking.
De compounds waren allemaal voorzien van grote opdruk 60 sec. 75 sec. Enz....
Maargoed, de beste eigenaar verwacht komende dagen nog wat drukte vermoed ik want alles werd haastig aangevuld terwijl alles er eigenlijk nog was.
Ik raakte aan de praat en hij werd helemaal wild dat ik zo ver had gereden naar zijn winkel en begon meteen te praten over zijn vuurwerk passie, en hij merkte dat ik die passie ook had. Uiteindelijk heb ik toch wel voor een €800 ingeladen en uit dankbaarheid kreeg ik er nog een extra Jorge cake bij, een standaard 500 grammer.
Hij vroeg waarom ik zover had gereden en ik vertelde dat ik de hoop had dat er meer f3 cakes te koop zouden zijn, maar dan 30mm max gevuld, of 50 mm.
Hij riep me terug en vroeg me mee te lopen naar achter, daar stond nog 1 karton 2/1 van het Franse merk sparklight. Het ging om de rings of kronos 10 shots, 50 mm, met een tubelading van 40 gram per shot.
Ik heb het hele karton (2 stuks) meteen gekocht, en ik vertelde hem dat hij zijn assortiment moet uitbreiden met dit kaliber, dat hij dan wel wat meer vuurwerk toerisme zou kunnen verwachten.
Hij bedankte me voor de tip en zei na oud en nieuw meteen daar naar te gaan kijken en met quatorze Juliet het assortiment alvast uit te hebben gebreid.
Al met al dus toch een leuk tripje beleefd, deze ervaring was lang geleden, toch weer een beetje het gevoel van een kind in een snoepwinkel gehad, aangezien je hier met je karretje gewoon alles kan pakken en inladen.
Die charme heb ik nog nergens gevoeld, al jaren bestel ik online in Nederland en het slechts ophalen geeft me steeds minder voldoening.
Maar de winkel was uiteindelijk een erg leuke ervaring, aardig personeel, ruime winkel en dito parkeerplek.

Zou ik er nog eens heen gaan?
Niet per se voor dit assortiment, maar als er daadwerkelijk uitbreiding komt van het f3 in grote kalibers, of maximaal gevulde tubes dan wel.
Maar he, ik heb het geluk in het zuiden van zeeland te wonen, kom je al vanaf limburg Brabant of noordelijker zou ik het gewoon lekker laten zijn.
Helaas ligt het ook ver buiten route du soleil, dus tenzij je er een d-day tripje er van maakt, dan is een bezoekje aan deze winkel het wel waard.
Ik heb nog een paar fotos en een filmpje gemaakt, hopelijk krijg ik deze ingevoegd.
1000043455.jpg 1000043454.jpg 1000043453.jpg 1000043451.jpg 1000043452.jpg

VvanVuurwerk

Registered User
Dank voor het verslag!
Met standaard tot 50mm cakes, knalcakes, f3 klappers, 400 grams Buganos en dikke pijlen in het aanbod kan hij inderdaad een stuk meer vuurwerktoeristen verwachten!

Eric S

Registered User
Helaas geen buganos, maar wel f3 fonteinen met inderdaad 400 gram aan boord, prijs was €22.50, heb er een meegenomen. Denk dat ze van Tropic waren. Ratelbanden was hij geenszins van plan in te kopen, of ik verstond hem niet goed en hij kon ze niet inkopen. Maar had het expliciet gevraagd.
Ook de 50 mm blokjes was hij van zin om er niet meer dan 5 verschillende op te nemen in het assortiment, of dat nou vanwege de prijs was of misschien de populariteit, of misschien zelfs wel met potentiële reglementen geen idee, mijn Frans is erg beperkt. En dat Engels van hem nog veel erger.😁
Edit: vulkaan er even bij gepakt, het is dus ardi en de prijs was €22.90 1000043528.jpg 1000043527.jpg 1000043526.jpg

Bovenaan