ChristenUnie wil gevaarlijk vuurwerk aanpakken.

Moontan

Moderator
Medewerker
ChristenUnie wil gevaarlijk vuurwerk aanpakken.

Coalitiepartij ChristenUnie wil gevaarlijk vuurwerk aanpakken. Daarom moet het kabinet de aanbeveling opvolgen van de Onderzoeksraad voor Veiligheid om knalvuurwerk en vuurpijlen voor particulier gebruik uit de handel te halen. Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber van de ChristenUnie zegt dat vrijdag in Trouw.

Siervuurwerk blijft als het aan de partij ligt wel beschikbaar voor particulieren. Het andere vuurwerk alleen voor professionals.

De ChristenUnie vindt dat oud en nieuw ,,zijn onschuld aan het verliezen is” met alle vuurwerkslachtoffers, geweld tegen hulpverleners en vandalisme.

,,We vragen inmiddels het onmogelijke van bijvoorbeeld de politie. Illegaal vuurwerk en een deel van het legale vuurwerk is niet van elkaar te onderscheiden. Van de vuurwerkslachtoffers is de helft omstander. Dat vind ik – alles bij elkaar – niet meer normaal”, aldus Dik-Faber.

https://nieuws.nl/algemeen/20171222/christenunie-wil-gevaarlijk-vuurwerk-aanpakken/

joszie

Zilveren Member
Zat er aan te komen natuurlijk.
Laten we hopen dat we een rustige jaarwisseling tegemoet gaan met nog minder vuurwerkslachtoffers.
Hoewel de Bonte's en De Fabers in deze wereld zelfs bij 1 licht gewonde moord en brand zullen schreeuwen.

Sweet Laker

Registered User
Men zou van een Christelijke partij verwachten dat men de waarheid graag boven tafel krijgt alvorens men oordeelt. Als ze dat al doen; als braaf Christen. Tijd dat ze eerst hun eigen balk eens uit de ogen halen.

AWG

Registered User
Men zou van een Christelijke partij verwachten dat men de waarheid graag boven tafel krijgt alvorens men oordeelt. Als ze dat al doen; als braaf Christen. Tijd dat ze eerst hun eigen balk eens uit de ogen halen.

niet iedere christen is zo.
bovendien maakt christen zijn je nog niet perfect en braaf.
''een christen is een mens die buitendimensie-lijke hulp nodig heeft en vraagt en soms krijgt'' das het enige verschil...

politiek is mensenwerk, het draait om ''symbolen'', ''uitstraling'', ''hoe je overkomt'' kortom uiterlijk vertoon.(de weg van de wereld zogezegd)
zolang een christelijke partij of welke partij dan ook niet verkozen worden gaat het goed, zodra dat wel gebeurd; huilt vrijwel iedereen mee met de wolven in het bos.
cda staat ook voor christen democratisch apel.
we weten allemaal hoe het zit, een vvd voor christenen....

dat mens heeft net als alle andere politici de ballen verstand ervan, laten zich voorlichten door ambtenaren die het ook niet weten, en above all....

NO ONE CARES!!!!

Sweet Laker

Registered User
Een politieke partij draait inderdaad om uiterlijk vertoon. De reden dat ik Christelijke politieke partijen nooit begrepen heb aangezien die twee belangen niet met elkaar te verenigen zijn. Gij zult niet oordelen, iets dat wel degelijk gebeurd in deze kwestie.

AWG

Registered User
Een politieke partij draait inderdaad om uiterlijk vertoon. De reden dat ik Christelijke politieke partijen nooit begrepen heb aangezien die twee belangen niet met elkaar te verenigen zijn. Gij zult niet oordelen, iets dat wel degelijk gebeurd in deze kwestie.

een christelijke partij is er om te proberen bepaalde normen en waarden te behouden in dit land.
bij de 1 mag bijna alles (cda)
bij de ander is het wat vrijer (cu)
en bij de laatste proberen ze zo consequent mogelijk te blijven (sgp)

de tekst over gij zult niet oordelen is volkomen uit de context gerukt,
die tekst is bedoeld zodat mensen niet zelf voor eigen rechter gaan spelen(wie zonder zonde is werpe de eerste steen etc).
maar als iemand steelt dan is dat gewoon stelen en dat mag niet. evenzo voor alle andere zaken.
dingen die fout zijn moet je gewoon benoemen en blijven benoemen, maar vergeet jezelf niet uit het oog (balk en splinter).
dat ik vroeger toen ik klein was koekjes uit de trommel pikte of geld uit mijn ouders portomonee, is voor jou geen vrijbrief om te mogen stelen en dat ik daar dan niks van mag zeggen of vinden.
ga ik zeggen sweetlaker is een zondaar en hij moet gestraft worden?? :mah (chilling): tja dan ben ik wel aan het veroordelen, ik ga daar namelijk niet over(mij komt de wrake toe zegt de Heer)
kortom God regelt zijn eigen zaakjes wel.
dat is wat er mee bedoeld wordt.

maar dat neemt niet weg dat men alles zomaar mag doen en zijn/haar kinderen niet meer op hoeft te voeden of niks mag vinden van foute dingen of dat er geen recht gesproken meer mag worden.

AWG

Registered User
Ik snap je punt, ik zie het iets anders.

we zijn niet voor niets allemaal uniek.
en blijven nadenken en vragen stellen is juist een goede zaak
"onderzoekt alle dingen en behoudt het goede''

vaste regels die door mensen verzonnen zijn en nergens te vinden zijn kan ik niks mee.
om die reden ben ik ook niet religieus...

Bovenaan