Chocoprins oud en nieuw 2010/2011 Zie post 13 voor de complete show

Vavoom

Registered User
De ter*ng!
In wat voor gehucht woon je dat dit zomaar allemaal open en bloot kan?!?
Jou/jullie zou ik niet als buurman willen. Zelfs niet al woon je in een boerderij een eindje verderop.

Eens even denken.... ik zie een vrachtwagen van Ter Horst Milieu.
Die zitten in Varsseveld volgens Google.
Zou het daar zijn? Denk het niet, want daar hebben ze een andere kerk volgens Google Maps.
Dan is het vast ergens in de buurt waar ook een Volvo S40 uit 2004 rondrijdt en die op 15 augustus 2008 in bezit is gekomen van de huidige eigenaar en waarvan de huidige APK verloopt op 26 augustus 2011. Er zijn vast mensen die je op basis van dit beeldmateriaal redelijk snel kunnen traceren. Erg handig dat je ook gelijk je complete schietlijst met iedereen deelt.

Om te eindigen met een positieve noot: Super kwaliteit beeld trouwens!

PyroPlop32

Registered User
maar je wilt wel naast je demente buurman wonen die af en toe het gas aan laat staan ? :cool: ( en zo kan ik nog wel wat andere voorbeelden noemen )

Hoevaak is het nu voorgekomen dat er in een woonwijk iets is ontploft door illigale vuurwerkopslag ?
zover ik in de media terug kan lezen....helemaal nooit ?

en hoevaak is het nu gebeurd dat een half blok word weggevaagd omdat iemand het gas heeft opengezet ( vorig jaar een keer of 4 ? )

chocoprins mag best naast/onder/boven me wonen en zijn spulletjes daar opslaan
dat heb ik liever dan een demente buurman eigenlijk.
zolang alles in dozen zit en er geen vuur bijkomt is er totaal niks aan de hand.

Thnx voor de beelden chocoprins, gewoon een tof showtje!

fat bol

Registered User
PyroPlop32 heeft gelijk.
Het ligt niet aan de hoeveelheid vuurwerk , maar de omgang ervan. Zomaar exploderen kan het niet. Naja misschien als er wat verkeerde kruitresten met elkaar vermengen maar dat gebeurt toch niet.

remio

Registered User
beetje kort door de bocht..... je moet rekening houden met factoren die je niet in de hand hebt. een droger die in brand vliegt, kortsluiting, brand in huis, je opslag en dan met dit erbij gaat er heel wat meer mis. dan erbij dat je alle schade zelf mag gaan betalen. maarja iedereen kent de risicos en heeft t ervoor over blijkbaar.

dan nog ben ik bang dat jullie een keertegen de bekende lamp lopen door er zo mee in de openbaarheid te treden. heb er al veel zien langskomen die na een paar jaar op DE dag ineens hun spulletje door een blauw busje/eod zien worden weggevoerd.... zeg alleen maar pas op met wat je waar laat zien, maargoed.

verder erg mooi stukje vuurwerk gezien, waar ik jaloers op word haha

Koetje

Registered User
De ter*ng!
In wat voor gehucht woon je dat dit zomaar allemaal open en bloot kan?!?
Jou/jullie zou ik niet als buurman willen. Zelfs niet al woon je in een boerderij een eindje verderop.

Eens even denken.... ik zie een vrachtwagen van Ter Horst Milieu.
Die zitten in Varsseveld volgens Google.
Zou het daar zijn? Denk het niet, want daar hebben ze een andere kerk volgens Google Maps.
Dan is het vast ergens in de buurt waar ook een Volvo S40 uit 2004 rondrijdt en die op 15 augustus 2008 in bezit is gekomen van de huidige eigenaar en waarvan de huidige APK verloopt op 26 augustus 2011. Er zijn vast mensen die je op basis van dit beeldmateriaal redelijk snel kunnen traceren. Erg handig dat je ook gelijk je complete schietlijst met iedereen deelt.

Om te eindigen met een positieve noot: Super kwaliteit beeld trouwens!

WTF gast, wil je soms dat ze opgepakt worden?!?!?!

remio

Registered User
lol de info die hij in 5 min opzoekt, hebben de instanties als ze dat willen in 1 minuut al te pakken. is meer de persoon bewust maken van wat ie laat zien.....

chocoprins

Registered User
Wij zijn bewust van wat we laten zien en wat niet. Uiteraard wordt dit spul niet opgeslagen in een woning, maar dat zulllen jullie ook begrijpen neem ik aan...

En verder de info die je opgezocht hebt is voor ons verder niet schadelijk :)

joszie

Zilveren Member
PRachtige blokken, respect.

Verder mag je er wel van uit gaan dat mensen er over nadenken dat als ze dit kopen ze ook weten wat er gepost doet en wie dat doet. Chocoprins hoeft natuurlijk niet de koper hiervan te zijn. Dus de instanties kunnen redelijk weinig.

ief

Registered User
Hartelijk bedankt chocoprins voor het delen van jullie films.
Ik zit ze nu voor de weet ik veel hoeveelste keer te bekijken en ik blijf genieten.

Beekje

Registered User
Ik ben blij dat Vavoom dit geheel even heeft duidelijk gemaakt wat daar allemaal gebeurd en kan. Met alle respect voor de mensen als Chocoprins en zijn mede kandidaten die hier de show van hebben gemaakt (lokatie, budget, veiligheid) want echt hier gaat wat de lucht in waar Dreams of menig freak niet tegen op kan. Hoeft ook niet.

Maar sinds dit topic onlie is met de fimlpjes heb ik me verbaasd dat het kan. Er is in ieder geval niet duidelijk te zien hoeveel toeschouwers het trekt maar als het op een hoofdplein voor de kerk wordt gedaan is het een dorp waar de mentaliteit "ons kent ons" is en daar doen de ambtenaren zeker aan mee. Kan niet anders.

De vraag is hoe lang jullie dit nog vol gaan houden want dit kan niet blijven worden toegestaan. Ik ken veel verhalen en jullie allemaal ook maar velen houden het voor zich. Remio heeft ook gelijk want met dit soort beelden hebben ze binnen de minuut de lokatie en meer.........

Maar vindt het goed dat iemand over de hoeveelheid en veiligheid valt als Vavoom. Het zijn droombeelden en Chocoprins en zijn aanhangers zullen hopelijk de veiligheid op een staan. Is enigsinds te zien aan de afstand die men bewaart en er zijn maar een aantal schieters maar let alsjeblieft op met deze hoeveelheid ook al denk je alles onder controle te hebben.

En tja Pyroplop of andere die dan zeggen ben je gek om er zo op te reageren wat die gasten doen is uitmuntend maar een gas explosie heb je vaak niet in de hand he? Of een scheur in je muur en instortings gevaar, of een brand in Moerdijk?

De hoeveelheid vuurwerk die je inslaat heb je wel in de hand, en dit geldt ook voor consumenten vuurwerk. Ik heb klanten van 2000 en 2500 weg zien gaan met de verkoop en vervoer via Taxi of Suzuki Alto. We zijn goed bezig dan hoor!

Mooie beelden maar oh zo gevaarlijk! Echt het is niet normaal wat er de lucht in gaat ;)

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Ik ben blij dat Vavoom dit geheel even heeft duidelijk gemaakt wat daar allemaal gebeurd en kan. Met alle respect voor de mensen als Chocoprins en zijn mede kandidaten die hier de show van hebben gemaakt (lokatie, budget, veiligheid) want echt hier gaat wat de lucht in waar Dreams of menig freak niet tegen op kan. Hoeft ook niet.

Maar sinds dit topic onlie is met de fimlpjes heb ik me verbaasd dat het kan. Er is in ieder geval niet duidelijk te zien hoeveel toeschouwers het trekt maar als het op een hoofdplein voor de kerk wordt gedaan is het een dorp waar de mentaliteit "ons kent ons" is en daar doen de ambtenaren zeker aan mee. Kan niet anders.

De vraag is hoe lang jullie dit nog vol gaan houden want dit kan niet blijven worden toegestaan. Ik ken veel verhalen en jullie allemaal ook maar velen houden het voor zich. Remio heeft ook gelijk want met dit soort beelden hebben ze binnen de minuut de lokatie en meer.........

Maar vindt het goed dat iemand over de hoeveelheid en veiligheid valt als Vavoom. Het zijn droombeelden en Chocoprins en zijn aanhangers zullen hopelijk de veiligheid op een staan. Is enigsinds te zien aan de afstand die men bewaart en er zijn maar een aantal schieters maar let alsjeblieft op met deze hoeveelheid ook al denk je alles onder controle te hebben.

En tja Pyroplop of andere die dan zeggen ben je gek om er zo op te reageren wat die gasten doen is uitmuntend maar een gas explosie heb je vaak niet in de hand he? Of een scheur in je muur en instortings gevaar, of een brand in Moerdijk?

De hoeveelheid vuurwerk die je inslaat heb je wel in de hand, en dit geldt ook voor consumenten vuurwerk. Ik heb klanten van 2000 en 2500 weg zien gaan met de verkoop en vervoer via Taxi of Suzuki Alto. We zijn goed bezig dan hoor!

Mooie beelden maar oh zo gevaarlijk! Echt het is niet normaal wat er de lucht in gaat ;)

En dat durf jij dan als verkoper te zeggen.
Waar is jou verantwoordelijkheid dan?!

Richardus

Registered User
Het zijn voor ons liefhebbers geweldige beelden, een droomspektakel. Het zou echter een flinke duit in het zakje van negatieve beeldvorming over vuurwerk zijn als in de opslag of afsteken hiervan iets fout zou gaan. Dan is de vraag; is het 'ikke ikke ikke wil kickuh kickuh kickuh' of hou je ook rekening met de verdere implicaties voor vuurwerk in het algemeen en haar liefhebbers als er iets fout gaat of de boel opgerold wordt (met importeurs en al). Het online pronken is natuurlijk de crux in deze vraagstelling, de exposure verhoogt het risico, en dus niet alleen voor de stokers; de verantwoordelijkheid gaat breder dan dat...

Ik geniet ook erg van de beelden hoor :)

Laatst bewerkt:

Beekje

Registered User
En dat durf jij dan als verkoper te zeggen.
Waar is jou verantwoordelijkheid dan?!

Oh dan wil je natuurlijk dat ik die klanten niet ga helpen en ze maar 10kg lever? Je weet zelf hoe het gaat en dan moeten de regels maar worden nageleefd door de ambtenaren. Ik adviseer elke klant met een hoeveelheid meer dan 10kg ga zo niet de deur uit en regel goed vervoer want het kan je duur komen te staan. Tot de deur ben ik adviseur en daar buiten is alles geheel eiegen risico.

Is bij jou niet anders met je zaak Toon?!

Tony

Administrator
Medewerker
Oh dan wil je natuurlijk dat ik die klanten niet ga helpen en ze maar 10kg lever? Je weet zelf hoe het gaat en dan moeten de regels maar worden nageleefd door de ambtenaren. Ik adviseer elke klant met een hoeveelheid meer dan 10kg ga zo niet de deur uit en regel goed vervoer want het kan je duur komen te staan. Tot de deur ben ik adviseur en daar buiten is alles geheel eiegen risico.

Is bij jou niet anders met je zaak Toon?!

Wij hebben niet dat soort regels maar ik weet wel dat jij een verantwoordelijkheid draagt als verkoper.
Je komt hier iemand terecht zetten terwijl je zelf de regels ook aan de kant schuift. Want ik weet zeker dat als iemand met 2500 staat te zwaaien dat jij hem niet elke keer met 9,99KG de deur uit stuurt.

En daar gaat het mij om. Kom nou aub niet een ander zeggen wat hij fout doet terwijl je zelf verteld hoe de klanten bij jou de deur uit gaan.

nismo

Registered User
Ik snap niet dat sommige mensen zich druk om maken, het neigt een beetje naar jaloezie.
Deze jongens zijn lekker bezig, mooie show, genoeg ruimten, word elektronisch geschoten,
Over opslag kan ik niets zeggen want ik heb niet zien staan dat ze alles op een plek hebben liggen, kan goed over 10 man verdeeld zijn.En mijn mening is dat hier niemand een les moet krijgen over hoe snel de
politie je kan pakken, want dat weet iedereen hier zelf wel. Maar dat is iedere keer hier met de zelfde brave jongetjes die doen noooit iets fout. gelukkig weet ik zelf beter maar dat wil ik nog net niet hier neer zetten, ben zelf ook niet ..... vul dat zelf maar in, want daar verschillen de meningen ook over.
Maar goed mooi vuurwerk jongens ga zo door, alleen kijk uit dat je niet verraden word.

Rooble

Registered User
Chocoprins Ik geniet van je koeken en ik heb ook genoten van je video's.

Ik hoop dat je in 2011 wat verstandiger wordt.

Vavoom

Registered User
Wat een leuke discussie is hier ontstaan. Met bijna de gebruikelijke voor- en tegenstanders, waarbij de voorstanders in mijn ogen soms net iets te makkelijk of kortzichtig denken. Maar goed, misschien ben ik een schijterd.

Tuurlijk, ook ik ben niet heiliger dan de paus. Al stellen mijn huidige activiteiten en zélfs die van vroeger in het geheel niets voor in vergelijking met deze beelden. Waarschijnlijk doet of deed iedere liefhebber wel eens iets dat niet mag, maar daarmee valt het nog niet automatisch goed te keuren. Dat is zo'n beetje dezelfde redenering als kleine kinderen vaak hanteren...."Ja maar hij doet het oooook.".

Ben me door de jaren wel meer gaan realiseren wat de gevolgen zouden kunnen zijn van mijn handelen of hadden kunnen zijn geweest. Misschien komt het verstand met de jaren of met de ervaring? Voor mezelf durf ik in ieder geval toe te geven dat ik bij het schieten van shows ook niet altijd even goed heb stilgestaan bij de kracht van het vuurwerk (en op sommige momenten nog steeds niet) of in ieder geval (even) niet stil sta bij wat er met mezelf zou kunnen gebeuren. Voor mezelf mag ik in ieder geval zeggen dat ik tot op heden goed ben weggekomen. Sterker nog, soms zelfs geluk heb gehad. De bezorgdheid die vrienden en familie hebben om mijn lijf en leden kan ik dan ook steeds beter begrijpen. Maar stoppen met mijn passie? Dat (nog) niet, want het geeft zo'n kick hè :)

Voor mij zodoende de laatste jaren met oud en nieuw gewoon consu-blokjes (met een enkel bijzonder blokje, dat qua effectlading in het niet valt bij het Nederlandse consumentenspul). En dat is eigenlijk nog niet eens uit voorzorg voor mezelf, maar met name voor de omstanders, want 9 van de 10 zijn toch familie, vrienden of bekenden. Zou het mezelf nooit vergeven als er iets met hun zou gebeuren. Ook al zou het mij niet verweten kunnen worden, zoals bijvoorbeeld wanneer een blokje uit elkaar klapt, ik was wel degene die het afstak.

Maar m'n oorspronkelijke punt, zoals door sommigen nog benadrukt, is duidelijk....met het publiceren van zulke beelden maak je jezelf (of de afsteker) kwetsbaarder.

Daarbij komt dat áls er iets mis gaat (in welk stadium dan ook: opslag, voorbereiding, afsteken) dan valt het achteraf niet meer goed te praten. Vaak is het zo dat dan ook ineens alle vingers (van omstanders) naar de afsteker wijzen en veel van die wijzenden hun handen in onschuld wassen. Moet er niet aan denken als op dat pleintje een 210-er ineens bedenkt om voor de verandering in de pijp te klappen.

Neemt niet weg dat ik niet kan genieten van zo'n schouwspel hoor. Maar ook al is er redelijk wat ruimte en lijkt men redelijk te weten waar men mee bezig is, toch zie ik dat liever geheel volgens de regels gebeuren. Al is het maar omdat de afsteker zélf dan ook redelijk ingedekt is voor het geval het mis mocht gaan.

Koetje

Registered User
Ik snap niet dat sommige mensen zich druk om maken, het neigt een beetje naar jaloezie.
Deze jongens zijn lekker bezig, mooie show, genoeg ruimten, word elektronisch geschoten,
Over opslag kan ik niets zeggen want ik heb niet zien staan dat ze alles op een plek hebben liggen, kan goed over 10 man verdeeld zijn.En mijn mening is dat hier niemand een les moet krijgen over hoe snel de
politie je kan pakken, want dat weet iedereen hier zelf wel. Maar dat is iedere keer hier met de zelfde brave jongetjes die doen noooit iets fout. gelukkig weet ik zelf beter maar dat wil ik nog net niet hier neer zetten, ben zelf ook niet ..... vul dat zelf maar in, want daar verschillen de meningen ook over.
Maar goed mooi vuurwerk jongens ga zo door, alleen kijk uit dat je niet verraden word.

AMEN!!!

Beekje

Registered User
Wij hebben niet dat soort regels maar ik weet wel dat jij een verantwoordelijkheid draagt als verkoper.
Je komt hier iemand terecht zetten terwijl je zelf de regels ook aan de kant schuift. Want ik weet zeker dat als iemand met 2500 staat te zwaaien dat jij hem niet elke keer met 9,99KG de deur uit stuurt.

En daar gaat het mij om. Kom nou aub niet een ander zeggen wat hij fout doet terwijl je zelf verteld hoe de klanten bij jou de deur uit gaan.

Regels aan de kant schuif, waar haal jij dat vandaan? Die 10kg regel die is bedacht en die wordt niet nageleefd door instanties? Ik toon alleen aan dat men het zelf in de hand heeft als reactie op een paar andere voorbeelden.

Dus als ik zonder zakken met een bak geld bij jou de deur verlaat dan neem jij ook niet een verantwoordelijkheid, ook al zijn er geen regels voor? Echt die 10kg regel is gewoon domweg verzonnen en hebben ze over het hoofd gezien en alleen maar om als het gebeurd ze zich te kunnen indekken, "kijk het staat op papier mag nie he!" "Zeg jij het even tegen de klant"

Ik weet van mezelf dat ik de regels naleef en nogmaals het is top zo een klant te hebben die het er voor over heeft en hem mooi vuurwerk te adviseren maar als die niet naar mij luisteren moet ik het dus maar terug nemen/afkeuren? Er wordt zo vaak gezegd "Oh is het zoveel, als dat maar in mijn auto past" of "Ik ben op de fiets, wat nu" Ga maar 20 keer heen en weer fietsen zeg ik dan, "Ja jij bent gek, ik redt het wel" "Goed man succes". Ik ben daar echt niet de verantwoordelijke voor dat weet jij ook! Die hele 3 verkoopdagen zijn al belachelijk genoeg kwa veiligheid waar de mensen zelf hun verantwoordelijkheid voor moeten nemen en tja ik doe daar als verkoper aan mee omdat het leuke handel is, een terug keer van bekende gezichten en gezelligheid in de winkel bla bla bla.....

Maar terug On topic, want blijkbaar heb ik in jou ogen wat verkeerd gemeld wat in mijn ogen weer totaal anders is als hetgeen wat hier op beeld wordt vertoond. Maar ja daar is een forum voor ;)

chocoprins

Registered User
Leuke discussie mensen, maar niet bepaald on topic.
Ik ben op de hoogte van de risico's wat het brengt om dit online te zetten, maar hadden jullie dit niet willen zien dan?

Ik denk dat ik dit topic maar is laat verwijderen. Dat iedereen met modder naar elkaar zit te gooien omdat ik wat beeldmateriaal online zet is niet mijn bedoeling. Jammer dat jullie niet gewoon kunnen genieten hiervan...

Bovenaan