Chinese Firecracker show (heavy)

GMP82

Zilveren Member
WOW

Nu is de grote vraag; waarom ontstaat die gigantische vlammenzee? Iemand een (onderbouwd) idee?
Het lijkt wel of er "brandbare gassen" vrijkomen, die vervolgens ontbranden, maar dat lijkt me sterk?

HocusPocus.Pyro

Registered User
WOW
Nu is de grote vraag; waarom ontstaat die gigantische vlammenzee? Iemand een (onderbouwd) idee?
Het lijkt wel of er "brandbare gassen" vrijkomen, die vervolgens ontbranden, maar dat lijkt me sterk?

Volgens mij komt het door een samenspel van een aantal factoren: Er zijn heel erg veel kleine brandbare papiersnippertjes is de lucht. Plus veel kleine vonken, komend van o.a. lontjes en stukjes schoeiend papier. De "dichtheid" van het aantal knallen per kubieke meter is ook veeeel hoger dan normaal. Dus de afstand tussen twee exploderende rontjes is veel kleiner dan normaal geworden. Hierdoor is er meer warmteontwikkeling en blijven de deeltjes mogelijk ook langer 'airborne'... Als eenmaal een vlam is ontstaan dan heeft het ook - door z'n eigen stralingswarmte - een versterkend effect.

Ik denk dus persoonlijk niet dat het gaat om 'brandbare gassen'. Tenzij je daar ook de gevormde ontledingsgassen van pyroliserend papier toe zou rekenen.

Dit fenomeen van het vormen van zo'n vuurbal kun je ook heel vaak zien optreden bij de Superstring van de PGI. (Als je benieuwd ben kun je meerdere voorbeelden vinden op Youtube.)

Gr, Hocus

white thunder

Registered User
En aan het begin van dit prachtige gebeuren,zag je grote stukken in de krant staan(2 wkn geleden),geen vuurwerk afsteken ivm smog en luchtvervuiling.Als je rondneust op het net,dan kan je aan de vele filmpjes wel zien dat ze zich ook egt aan het verbod hebben gehouden:hehe!:,niet dus!!:tounge:.Wij houden ons nog gedeisd in Nederland:smiling:,hier zou Bonte is naar toe moeten gaan!

USRRobiwan

Registered User
En aan het begin van dit prachtige gebeuren,zag je grote stukken in de krant staan(2 wkn geleden),geen vuurwerk afsteken ivm smog en luchtvervuiling.

Dit verbod was niet voor heel China alleen in bepaalde grote steden zoals Peking die dagelijks al met smog te maken heeft door industrie en een paar miljoen auto's. Als je in zo een stad een auto wil rijden moet je meedoen aan een loterij waar je, als je geluk hebt, uit een pot met 6 miljoen andere loten getrokken wordt. Of je koopt het nummerbord op de zwarte markt voor de prijs van je nieuwe auto.

Bovenaan