Chinees Nieuwjaar 2016 Rotterdam

Moontan

Moderator
Medewerker
Op 6 februari 2016 wordt, na een jaar afwezigheid, het Chinees Nieuwjaar weer gevierd in Rotterdam. Rond de West-Kruiskade wordt met een frisse, moderne programmering het jaar van de Aap ingeluid. De (gratis toegankelijke) festiviteiten vinden plaats op loopafstand van het Centraal Station. Bezoekers kunnen uitgebreid winkelen, eten, drinken en feest vieren. Daarnaast biedt het programma veel gelegenheid om de Chinese cultuur beter te leren kennen. Er worden workshops georganiseerd (onder andere kalligrafie en Mandarijn) voor zowel kinderen als volwassenen. De traditionele openingsceremonie van het Chinees Nieuwjaar zal om 13:00 uur plaatsvinden. De leeuwen die meedansen in de welbekende optocht openen hun ogen. Vervolgens gaat de stoet, begeleid door trommels, draken en een gigantische, vrolijke aap, op pad om ondernemers voorspoed te wensen voor het komende jaar. Bij de ‘Made in China’ markt kan uitgebreid gewinkeld worden en kun je heerlijk Chinees eten en drinken. De spetterende afsluiter is een vuurwerkshow.

Bezoek www.chinafestivalrotterdam.nl

Moontan

Moderator
Medewerker
Viering Chinees Nieuwjaar keert terug naar Rotterdam

Het Chinees Nieuwjaar wordt in 2016 opnieuw in Rotterdam gevierd. Het jaar van de Aap wordt in februari rond de West-Kruiskade ingeluid. Het Chinees Nieuwjaar werd daar altijd groots gevierd, maar ging vorig jaar niet door wegens geldgebrek.

De traditionele openingsceremonie van het Chinees Nieuwjaar vindt 6 februari om 13.00 uur plaats. Dansende leeuwen, draken en een gigantische aap zullen dan tijdens de optocht te zien zijn. Ook vinden er muziekoptredens, workshops en kookdemonstraties plaats op het Tiendplein en Wijkpark Het Oude Westen.

In winkels en cafés in de buurt worden cursussen Mandarijn gegeven en er kan live geluisterd naar Chinese opera. Op de ‘Made in China’-markt kan vol op gewinkeld, gegeten en gedronken worden. Als afsluiter volgt er een spectaculaire vuurwerkshow.

http://www.metronieuws.nl/binnenlan...-chinees-nieuwjaar-keert-terug-naar-rotterdam

Joepenstein

Registered User
Ik was daar vanmiddag, was gaaf gedaan. Volgens mij zag ik zag ook iemand daar lopen met een Freakpyromaniacs vest?
Wat me trouwens op viel, is dat er op die dozen staat "Geschikt voor particulier gebruik"........ Lijkt me sterk, er zit duidelijk Flash in die rollen.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Ik was daar vanmiddag, was gaaf gedaan. Volgens mij zag ik zag ook iemand daar lopen met een Freakpyromaniacs vest?
Wat me trouwens op viel, is dat er op die dozen staat "Geschikt voor particulier gebruik"........ Lijkt me sterk, er zit duidelijk Flash in die rollen.

Detmer liep er rond in zn FPM jassie! :)

De dozen waren van concumenten cakes, dus het geschikt voor particulieren klopt wel, hoe ze het legaal getransporteerd hebben weet ik niet.

De rollen hadden inderdaad flashkruit vulling, wat zou betekenen dat het geen rollen voor de consumenten zijn, aan de andere kant zaten ze vol gips en waren de eindbommen om te huilen.... Dus lastig.

Was in ieder geval een leuke middag om even wat kruit te snuiven en met wat andere liefhebbers te ouwehoeren!

Dim

Product Beheer
Medewerker
DSC006461.JPG

DSC00594.JPG

DSC00725.JPG

DSC00685.JPG

DSC00715.JPG

DSC006621.JPG

DSC00700.JPG

DSC007071.JPG

BillyF

Registered User
Rollen versnelde ineens heerlijk! Mensen gingen ineens met de vingers in de oren, want het ging ineens wel wat harder! Haha. Mooi om mee te maken.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk

Koetje

Registered User
Die veiligheids maatregelen voor een paar rolletjes zijn ook echt wel een beetje doorgeslagen in dit landje hoor, man man man.

Bovenaan