China 2012 Liuyang

Mr_Mascleta

Registered User
Ja dat denk ik dus ook, als die Chinezen weten dat je bijv een redelijk groot bedrag te besteden hebt kunnen ze wel zakken in prijs. Ook scheelt het natuurlijk of je daar met laten we zeggen een groep je aankopen doet of alleen en het is toch zo dat het voor die Chinezen 300eu veel geld is! Maar 6 rollen voor 265rmb.....stja dat is werkelijk een prachtige prijs! Goed onderhandeld dus!
Nee ik ga er ook niet vanuit dat je voor 4eu een 100k hebt hoor, maar het lijkt mij wel laten we zeggen een Black Salute of een evenredige mat / rol je die kan bemachtigen voor een habbekrats of..........................?

gietjo

Registered User
Ja dat denk ik dus ook, als die Chinezen weten dat je bijv een redelijk groot bedrag te besteden hebt kunnen ze wel zakken in prijs. Ook scheelt het natuurlijk of je daar met laten we zeggen een groep je aankopen doet of alleen en het is toch zo dat het voor die Chinezen 300eu veel geld is! Maar 6 rollen voor 265rmb.....stja dat is werkelijk een prachtige prijs! Goed onderhandeld dus!
Nee ik ga er ook niet vanuit dat je voor 4eu een 100k hebt hoor, maar het lijkt mij wel laten we zeggen een Black Salute of een evenredige mat / rol je die kan bemachtigen voor een habbekrats of..........................?

Of je ook daadwerkelijk een black salute daar kan kopen durf ik niet te zeggen, maar ze hebben er zoveel verschillende soorten matten/rollen dat er vast een soort gelijk iets te koop is; en ik denk ook voor weinig. Maar omdat de communcatie zeer moeizaam gaat is het moeilijk uit te leggen dat je bijvoorbeeld een black salute of iets dergelijks wilt. Dat is een beetje een gok. Nu ik China 1x heb meegemaakt, weet ik dus van de rollen die wij gekocht hebben welke ik (mocht er ook een volgende keer komen) wel en niet meer wil. Sommige, die er veelbelovend uit zagen vielen tegen, en een klein matje van een meter of 3 vondt ik voor dat formaat juist weer heel erg goed, en dat terwijll er voor dat geld misschien nog betere te koop zijn. Zoek alleen maar eens uit welke, want er is zoveel te koop, dat het niet te doen is om alles te proberen.

Top/flop momentjes dus.

Laatst bewerkt:

Mystifying Sage

Registered User
Stja als die prijzen van de tickets nog eens interessant worden, als bijv naar de USA of Canada, dan is het zeker een optie om dit om de 2 jaar te doen. Als de ontwikkelingen zo door gaan in Nederland dan wordt China als uitvalsbasis gehanteerd voor een aantal die zich dit kunne veroorloven.

Zat eens te kijken naar de ticket prijzen...retourtje Nanning in maart...Met op de heen weg een overstap in Genghzou...en terug een overstap in Canton...slechts 670 euries....Echter ga je kijken in Januari 2013 goedkoopste als je nu boekt 1100 pleuries?

Hehehehe...tja hoog en laag seizoen...Maar het kan dus wel, echter of het een vuurwerk aantrekkelijke periode is?

Iemand eigenlijk een idee? Buiten de week van het Chinese nieuwjaar of er een leuke aantrekkelijke periode is om richting Azie af te reizen?

Tony

Administrator
Medewerker
Zat eens te kijken naar de ticket prijzen...retourtje Nanning in maart...Met op de heen weg een overstap in Genghzou...en terug een overstap in Canton...slechts 670 euries....Echter ga je kijken in Januari 2013 goedkoopste als je nu boekt 1100 pleuries?

Hehehehe...tja hoog en laag seizoen...Maar het kan dus wel, echter of het een vuurwerk aantrekkelijke periode is?

Iemand eigenlijk een idee? Buiten de week van het Chinese nieuwjaar of er een leuke aantrekkelijke periode is om richting Azie af te reizen?

In Nanning mag er dan niet geknald worden en de tenten staan er dan ook niet. Beijing is mooi en daar kan je als gewone toerist alle kanten op.

Mr_Mascleta

Registered User

JA dat is een punt om daadwerkelijk uit te gaan zoeken, want het is een feit dat de prijzen heel erg kunne verschillen door het jaar heen. Chinese ambassade is een optie om daar meer duidelijkheid te verschaffen? Natuurlijk is het gaaf om er tijdens het Chinese oudjaar te zijn, maar als het buiten die periode om kan waarom niet?
Gido, het ging niet zozeer om de Black Salute zelf maar meer om dat formaat matjes en die prijzen dan. Maar in ieder geval het komt goed want onderhandelen is geen probleem.

Tony

Administrator
Medewerker
JA dat is een punt om daadwerkelijk uit te gaan zoeken, want het is een feit dat de prijzen heel erg kunne verschillen door het jaar heen. Chinese ambassade is een optie om daar meer duidelijkheid te verschaffen? Natuurlijk is het gaaf om er tijdens het Chinese oudjaar te zijn, maar als het buiten die periode om kan waarom niet?
Gido, het ging niet zozeer om de Black Salute zelf maar meer om dat formaat matjes en die prijzen dan. Maar in ieder geval het komt goed want onderhandelen is geen probleem.

Als je de sfeer wilt proeven moet je echt tijdens oud en nieuw die kant op gaan.
Anders ben je de enige die een cake afsteekt en wat ritsen en dan nog mag het bijna NERGENS. Lijkt me niet echt gezellig.
Bij ons hoorde je echt elke dag en bijna constant vuurwerk. Zowel ver weg als dichtbij.

De prijs van de vluchten is in die tijd zo hoog omdat het de grootste migratie van mensen is ter wereld en daar maken ze natuurlijk gretig gebruik van.

bridge

Bronzen Member

Japan!!!!! in juli en augustus zijn daar alle belangrijke vaste vuuwerkevenementen. Er is een kans dat ik dit in 2014 ga doen.

gietjo

Registered User
Mannen,

We wijken steeds meer af van onze ervaringen daar in China. Ik ben mn best aan het doen om de video's uit te zoeken en te sorteren, maar ik kan en mag gewoon niet alles online zetten.

Ik wil wel ,maar ik mag niet. :lub: hint hint
Daarnaast ben ik momenteel ook ff druk op mn werk.

Misschien is het een optie om hier alle vragen en suggesties over een reis naar China te plaatsen.
http://www.freakpyromaniacs.com/for...a-wie-hoe-wat-waar-en-wanneer.html#post301304

Laatst bewerkt:

gietjo

Registered User
Laatste update:

Liuyang dag 2

-Consumenten cakes buitenland
-Demo shells 3 t/m 6 inch

Liuyang dag 3

-Bruiloft vuurwerkje
-Grote rol
-2 kleine rolletjes
-Daylight cake
-Prof cake 1
-Prof cake 2
-Prof cake 3

Hiermee eindigt het China dagboek van mij(ons). Dit is mijn eerste dagboek en heb het met heel veel plezier gedaan, maar wat is het eigenlijk een dikke klus om het bij te houden.. In China ging ik toch iedere avond eventjes online om het 1 en ander met jullie te delen, terwijl ik de slaap eigenlijk ook echt nodig had.

Mensen bedankt voor het volgen, en ik hoop dat ook dat er nog vele dagboeken hier op het forum geopend zullen worden.

Groeten uit Liuyang (ow nee, Ede is het nu weer).

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Laatste update:

Liuyang dag 2

-Consumenten cakes buitenland
-Demo shells 3 t/m 6 inch

Liuyang dag 3

-Bruiloft vuurwerkje
-Grote rol
-2 kleine rolletjes
-Daylight cake
-Prof cake 1
-Prof cake 2
-Prof cake 3

Hiermee eindigt het China dagboek van mij(ons). Dit is mijn eerste dagboek en heb het met heel veel plezier gedaan, maar wat is het eigenlijk een dikke klus om het bij te houden.. In China ging ik toch iedere avond eventjes online om het 1 en ander met jullie te delen, terwijl ik de slaap eigenlijk ook echt nodig had.

Mensen bedankt voor het volgen, en ik hoop dat ook dat er nog vele dagboeken hier op het forum geopend zullen worden.

Groeten uit Liuyang (ow nee, Ede is het nu weer).

Bedankt voor het delen van jou beleving!
Leuk dat ook andere mensen dit een keer willen doen!

Tony

Administrator
Medewerker
De laatste 2 prof cakes vind ik heel nice.
De eerste cake met de whirl to crackling to Falling leafs had net zo goed een consumenten cake kunnen zijn. Misschien is het puur prof omdat het meer dan 500gram betreft?

gietjo

Registered User
De laatste 2 prof cakes vind ik heel nice.
De eerste cake met de whirl to crackling to Falling leafs had net zo goed een consumenten cake kunnen zijn. Misschien is het puur prof omdat het meer dan 500gram betreft?

Dat viel mij indd ook op. Ik kan alleen maar zeggen dat ik er niet veel over kan zeggen, want er zat geen wikkel of doos omheen. Was puur de tubes met plakband met folie aan de bovenkant. Heb dus niet even kunnen spieken wat we ongeveer te zien kregen.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Gietjo heb je nu ook cake's gezien die voor nl markt bestemd waren? Zo ja hoe waren die nu live? Ik vraag dit omdat de china films die we hier altijd zien meestal geweldige cake's laten zien. Vaak aangekomen in nl zijn ze dan een stuk minder.
Dus hoe was dit live?

Verder topfilms en een super verslag, heb er echt van genoten. Vooral die 2 laatste profcake's zijn echt rete goed.

BEDANKT!

white thunder

Registered User
Hierbij wil ik gietjo ook bedanken,voor de tijd en energie die je dr inhebt gestoken,was leuk en verrassend om te lezen, en om de fotoos te bekijken:hehe!:.En het blijf me verbazen wat voor veiligheid hun hanteren, en wat dr hier moet gedaan worden door de winkeliers voordat ze uberhaupt vw in hun winkel mogen verkopen.

Bovenaan