China 2012 Liuyang

gietjo

Registered User
Heerlijk verslag Gietjo...en ik zei het al eerder...me so fucking jealous...

Maar de weg geplaveid voor meer freakjes? Want nu wil, euh MOET ik ook...Na de verhalen van jouw, Tony en CS...

BTW die daylight cakes, damm wat waren die goed zeg...

En dan zie je de confetti op die film nog niet eens goed.

Hou er aub wel rekening mee dat je dus echt niet zomaar even de fabrieken binnen wandelt om even rondt te neuzen. Ze laten echt niet jan en alleman binnen. Wij mochten ook niet overal komen, omdat het simpel weg eigenlijk gewoon gevaarlijk is.

Laatst bewerkt:

Mr_Mascleta

Registered User
Die vier; zoals jij schrijft kleine rolletjes, die knalden wel zeer behoorlijk zeg en die echo op de achtergrond geeft wel aan dat het een zeer fel geluid was wat er van die kleine rolletjes afkwam! Mooi om te zien dat het gaat om de essentie van het vuurwerk afsteken, magnifiek gewoon! Hoe zit het nu met zo een confetti rol? Geweldig lijkt me dit om deze in je straat te hebben!
Die filmpjes die je hebt toegevoegd is er in mijn beleving een conclusie; sprookje! Ik heb de fabrieken gezien van Turis, Ricasa, Vicente C, Antonio C, maar dit is zo anders ook omdat je je begeeft waar het ooit is begonnen en dat geeft in mijn beleving een totaal andere dimensie zie alleen dat meisje die cake in elkaar zetten, of het rollen van de tubes en al die prachtige rode labels, maar ook de lange rijen huisjes etc,etc, dus de beginselen van al ons vuurwerk.

Laatst bewerkt:

gietjo

Registered User
Hoe zit het nu met zo een confetti rol? Geweldig lijkt me dit om deze in je straat te hebben!

Dit is gewoon een rol met verschillende kleuren papier. We hebben hem die naam maar gegeven.

Een paar dagen eerder reden we met de bus ergens heen en toen zagen we in een straat een rol waarvan de knallen van een rol verschillende kleuren hadden. Daar waren we eigenlijk naar op zoek. En we dachten dus dat deze het was, maar helaas, deze had alleen gekleurde snippers.

Son-T

Registered User
Bedankt voor het delen van je filmpjes en het verslag erbij. De mensen die daar het vuurwerk in mekaar zetten zijn net robotjes.
En dan die rollen. Wat een tempo zeg . Voor de prijs hoef je het niet te laten.:hehe!: Onderhandelen ging bij ons ook wel eens door te telefoon. Leuk om te zien!
Ik kijk dan ook uit naar het vervolg van je unieke trip. BAM!

gietjo

Registered User
Bedankt voor het delen van je filmpjes en het verslag erbij. De mensen die daar het vuurwerk in mekaar zetten zijn net robotjes.
En dan die rollen. Wat een tempo zeg . Voor de prijs hoef je het niet te laten.:hehe!: Onderhandelen ging bij ons ook wel eens door te telefoon. Leuk om te zien!
Ik kijk dan ook uit naar het vervolg van je unieke trip. BAM!

Handwerk maar ze gaan inderdaad als robotjes. Ik zou dit ook best wel eens een keer een dagje willen doen. Ik denk dat ik half dood ben aan het eind van de dag.

Die laatste rol gong alleen. En hoe. Dat had ik ook echt niet verwacht. Die rollen daarvoor lagen er 5 op elkaar, dus denk dat die heel wat vonk overslag hebben gehad.

cf-pyromaniac

Registered User
Heerlijke verslagen gido!! waren mooie/leuke dagen in china!

dat onderhandelen in Liuyang voor die rollen ja dat was geniaal gewoon, de 1e rol die we afstaken knalde echt goed met top snipper factor (zoals te zien op je film!).

hier op mijn fb staat filmpje van de 4 rollen/matten (waarvan 3 op film heb) voor de liuyang brug: http://www.facebook.com/photo.php?v=233978020028220

zal morgen de video online zetten van de "finale" met alle rollen en de 3 daylight cakes. (zoals te zien op jouw video stond ik er paar mtr vanaf)

Laatst bewerkt:

Mystifying Sage

Registered User
En dan zie je de confetti op die film nog niet eens goed.

Hou er aub wel rekening mee dat je dus echt niet zomaar even de fabrieken binnen wandelt om even rondt te neuzen. Ze laten echt niet jan en alleman binnen. Wij mochten ook niet overal komen, omdat het simpel weg eigenlijk gewoon gevaarlijk is.

Hehehe gaat mij ook niet zo zeer om de fabrieken te bezoeken, zou leuk zijn, maar zeker geen must....Maar meer voor ongestoord van alles kunnen stoken...... Gezien de producten die zowel jij als Tony en CS de lucht in konden jagen en voor die prijzen...Je kan onderhand in NL niets meer gaan doen aan O&N en je centen op zijn zetten voor elke 2 jaar (of gewoon elk jaar) een flinke stook trip richting onze Chinese vrienden... Maar jij bent nu echt wel in het episch vuurwerk centrum van de wereld geweest....Nogmaals heb genoten van je verslag, fotoos en filmpjes... Ow ja...ook voor een stukje cultuur die kant op misstaat niet.....

Mr_Mascleta

Registered User
Hehehe gaat mij ook niet zo zeer om de fabrieken te bezoeken, zou leuk zijn, maar zeker geen must....Maar meer voor ongestoord van alles kunnen stoken...... Gezien de producten die zowel jij als Tony en CS de lucht in konden jagen en voor die prijzen...Je kan onderhand in NL niets meer gaan doen aan O&N en je centen op zijn zetten voor elke 2 jaar (of gewoon elk jaar) een flinke stook trip richting onze Chinese vrienden... Maar jij bent nu echt wel in het episch vuurwerk centrum van de wereld geweest....Nogmaals heb genoten van je verslag, fotoos en filmpjes... Ow ja...ook voor een stukje cultuur die kant op misstaat niet.....

Stja als die prijzen van de tickets nog eens interessant worden, als bijv naar de USA of Canada, dan is het zeker een optie om dit om de 2 jaar te doen. Als de ontwikkelingen zo door gaan in Nederland dan wordt China als uitvalsbasis gehanteerd voor een aantal die zich dit kunne veroorloven.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Vraagje aan Gietjo en/of cf-Pyromaniac.
Vroeger in de tijd toen Bex nog open was, waren de rollen hoger dan de 100.000 erg beroemd.
Waren deze rollen ook te koop in Liuyang, dus 200.000, 300.000, 500.000, 1 miljoen, 2 miljoen rollen (Weet even niet of de laatste echt bestaat/bestond.)
Hebben jullie daarvan iets gezien, in de winkels?

Bedankt alvast!

cf-pyromaniac

Registered User
Die rollen die jij bedoelt cigarenman heb ik niet gezien, heb wel verhalen gehoord dat er wel van zulke jongens "mogelijk" te koop was maar ik durf niet te zeggen!

cf-pyromaniac

Registered User
...
Fillempie!!!!

Filmpje van mijn kant.. van dichterbij
begin stuk is door iemand anders gefilmt, even later door mezelf.

halverwegen met klaarzetten van vuurwerk, had de camera nog draaiend... haha we hadden ook haast.

hier nog leuke beelden van toen we in vuurwerkwinkeltje waren in Zhangjiajie, aan onderhandelen over de prijs voor vuurwerk.

na het proberen te onderhandelen, hadden we 3 rollen & 3 blokken gescoord.. en werden we door een medewerker in zo'n tukkie wagentje naar hotel gebracht.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Hele leuke films om te zien maar persoonlijk zou ik helemaal gek worden als mijn rollen met die snelheid weg branden.
Ik weet niet wie dat daar in de fabrieken verzonnen heeft maar het slaat nergens op.

cf-pyromaniac

Registered User
Het ging ook snel af omdat we de rollen dicht bij elkaar gelegd hadden en dan vonk overslag.. de confetti snipper rol die laatste ging snel omdat die kruit tape bevatte (wat totale verassing was voor mij (/ons))

Mr_Mascleta

Registered User
Hahahahhahahahhaha.....................................KICKUH! Wel een goede service van die Chinees ff een handje helpen en met alle rust die ze in zich hebben. :happy: Spektakel op het plein!:lub:

Op het andere filmpje waarbij jullie de onderhandelingen voeren, was dit tot jullie tevredenheid Gido? Was het gelukt om die 4 rollen voor 300rmb te krijgen of niet?:surprised:
Geinig om te zien dat dit in een vrachtwagentje werd ingeladen hahahaha. trouwens wat ene gigablok man!

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Het verschil met Nanning qua prijzen is zo te zien minimaal.
Ik denk dat de droomprijzen van 3 euro per rol er gewoon niet meer zijn.

Tony

Administrator
Medewerker
Hahahahhahahahhaha.....................................KICKUH! Wel een goede service van die Chinees ff een handje helpen en met alle rust die ze in zich hebben. :happy: Spektakel op het plein!:lub:

Op het andere filmpje waarbij jullie de onderhandelingen voeren, was dit tot jullie tevredenheid Gido? Was het gelukt om die 4 rollen voor 300rmb te krijgen of niet?:surprised:
Geinig om te zien dat dit in een vrachtwagentje werd ingeladen hahahaha. trouwens wat ene gigablok man!

300RMB is iets meer dan 36€ dus ook niet heel goedkoop.

gietjo

Registered User
Was het gelukt om die 4 rollen voor 300rmb te krijgen of niet?:surprised:

We hadden die 6 rollen voor 265 RMB.

Het verschil met Nanning qua prijzen is zo te zien minimaal.
Ik denk dat de droomprijzen van 3 euro per rol er gewoon niet meer zijn.

Alleen een 10.000 heb je voor iets minder dan 3 euro. Een 100.000 kan je indd echt vergeten voor die prijs.

Eigenlijk verwacht dat het in Liuyang goedkoper zou zijn omdat daar het vuurwerk in overvloed is. Natuurlijk heeft het ook met de hoeveelheden te maken die je koopt. Wij kochten niet heel veel of bij meerdere winkels, omdat ze niet alles in 1 winkel hadden. Als we alles in dezelfde winkel hadden gekocht was het toch meer van; hoe meer, hoe goedkoper.

Laatst bewerkt:
Bovenaan