China 2012 Liuyang

gietjo

Registered User
Zo mannen, wij van 123 vuurwerk zijn gister in China aangekomen voor een 10 daagse trip. Het is een helse lange reis geweest, maar dat mag de pret niet gaan drukken denk ik.

We zitten momenteel in het binnenland van China, namelijk Zhangjiajie. Daar is qua vuurwerk weinig tot niks te beleven. We hebben wel wat vuurwerk kunnen vinden, maar dat was niet veel. enkel, een paar 2 inch blokken en wat rollen. We zijn hier dan ook eigenlijk om wat van de cultuur op te pikken.

Het echte werk begint als het mee zit vrijdag. Dan komen we in Liuyang aan, en zullen daar verschillende actieviteiten gaan meemaken, zoals het bezoeken van de fabrieken daar. Verder zullen we ook vast er zeker vuurwerk live gaan zien. Er staan op 3 avonden demo's geplant. Hoe en wat weten wij ook niet en zal ook voor ons dus een verrassing zijn. Op de 4e dag is het de bedoeling dat we naar het stadion vertrekken. Het stadion is zeg maar het test centrum van de ongeveer 1000 fabrieken die Liuyang telt.

Ook ik zal eens gaan proberen om er iets moois van te maken.

Laatst bewerkt:

gietjo

Registered User
Zhanjiajie!!!!

Ondanks dat ook hier oud & nieuw al voorbij is, kan je nog gewoon vuurwerk kopen en afsteken.

Blok 2 inch

DSC04908.JPG

Hier gingen 3 rollen van een meter of 15 per stuk.We hadden de achterste. Geen doffe klappen ,maar lekker schel!!!

DSC04912.JPG

DSC049161.JPG

DSC049182.JPG

Deze niet vuurwerk foto's wil ik jullie toch ook graag even tonen. Het zijn foto's uit het nationaal park Zhangjiajie.
Dit is een prachtig stukje natuur, en ook even leuk om te vermelden is dat hier de film Avatar is opgenomen.

DSC05019.JPG

DSC050171.JPG

DSC049881.JPG

Dit zijn naar mijn mening toch ook wel echte liefhebbers hoor. stond nog netjes langs de weg van het chinees oud en nieuw!!!

DSC050811.JPG

DSC05079.JPG

DSC05077.JPG

DSC05080.JPG

DSC05076.JPG

Laatst bewerkt:

gietjo

Registered User
Liuyang dag 1!!!

Na een lange trip van 5 uur in de bus van Zhangjiajie naar Liuyang, was voor ons het moment van de China trip aangebroken. Vuurwerk kijken!!!!

Deze eerste dag in Liuyang zijn we naar het stadion geweest (test centrum voor alle fabrieken) om daar uiteindelijk 3 demo's te mogen zien die voor ons georganiseerd waren. Het ging vandaag om consumenten vuurwerk voor de nederlandse markt. Tijdens deze demo's waren er nog een aantal andere fabrieken bezig om produkten te testen. Het was niet heel druk, maar er waren er toch ook een aantal wat aardige dingen aan het testen.(shells)

De weg naar het stadion. Lekker smal

DSC05246.JPG

Het stadion. Aan de kant waar ik de foto heb genomen word alles gestest

DSC05250.JPG

Schietveld!!!

DSC05272.JPG

DSC052731.JPG

2 filmpjes van wat shells. Deze zijn wel bekent bij ons allen, maar toch leuk om ff te laten zien. Ze schoten t/m 6 inch. Wat galmt het daar lekker zeg.

Een aantal produkten van de fabrieken

DSC05251.JPG

DSC052541.JPG

DSC05258.JPG

DSC05263.JPG

DSC05266.JPG

Testen met een mini weegschaal of de gewichten van de tube's wel kloppen.

DSC05255.JPG

DSC05259.JPG

Palm Effect!!!

DSC05274.JPG

DSC05270.JPG

Film van cakes van verschillende fabrieken

Ons Hotel

DSC052761.JPG

Ik zal de films hier uploaden zodra ik weer in NL ben.

Laatst bewerkt:

gietjo

Registered User
Liuyang dag 2!!!

Vandaag zijn we naar de fabriek Jinsheng geweest. Dit een shell fabriek op ongeveer 20 minuutjes buiten de stad. Deze fabriek bestaat 34 jaar en zijn de enige in China die een eigen merknaam hebben die af is gegeven door de overheid.

DSC05329.JPG

De gehele produktie lijn van de shells die hier gemaakt worden gaat lang een pad van ongeveer 8 km die vol staat met kleine huisjes. Ze maken hier gezamelijk 600 tot 700 shells per dag!!!
waar alles gebeurd. Voordat een shell dus in een karton zit hebben tientallen mensen deze in de handen gehad. Echt heel indrukwekkend om te zien.

DSC05411.JPG

DSC05376.JPG

DSC05388.JPG

Dikke betonnen muren tussen de tussenopslagjes

DSC05412.JPG

Tussen die huisjes hebben ze hokjes staan met een mini opslag voor de taken waar ze mee bezig zijn. Hier zie je een emmer met sterren.(peony)

DSC05370.JPG

Hieronder een selectie foto's

DSC05365.JPG

DSC05372.JPG

Klein filmpje
Ik kreeg hier op me lazer omdat ik te dichtbij kwam. Die mensen mogen echt niet afgeleid worden!!!!!!

DSC05374.JPG

DSC05378.JPG

DSC053811.JPG

Filmpje

DSC05392.JPG

DSC05393.JPG

DSC054021.JPG

DSC05404.JPG

DSC05407.JPG

Opslag op het terrein van de fabriek zelf.

DSC05336.JPG

DSC05343.JPG

DSC05349.JPG

Helaas mochten we het gedeelte waar ze het kruid mixen niet zien, omdat de eigenaar het niet vertrouwde om daar met zo'n grote groep te gaan kijken. Ze zijn daar immers met levensgevaarlijk werk bezig, dus is een volle concentratie echt verreist.

Fabriek 2

Dit is een fabriek waar ze prof cakes en cakes voor de chinese markt maken

DSC05423.JPG

DSC05421.JPG

Het maken van de tubes
DSC054241.JPG

DSC054281.JPG

Filmpje

DSC054311.JPG

DSC05434.JPG

DSC05438.JPG

DSC05439.JPG

DSC05441.JPG

Filmpje.

DSC05448.JPG

DSC05452.JPG

DSC05453.JPG

DSC05454.JPG

Meisje van een jaar of 20 die in ongeveer 3 minuten een cake compleet in elkaar bouwt. Wat een tempo wat zit zeg.
DSC05457.JPG

Filmpje

We zijn ook nog even op een terrein geweest waar alleen maar opslag bunker (schuren) stonden. Hier stonden er 10. In de grootste die je hieronder zit was plaats voor 25.000 tot 30.000 kartons

DSC054621.JPG

Bij een kleinere konden we even naar binnen om wat rond te neuzen.

Dit was nieuw voor mij. Enorme pijlen in een kooi. Deze zijn bestemt voor de engelse markt!

DSC054661.JPG

DSC05476.JPG

DSC05477.JPG

Het was tijd voor om wat vuurwerk af te steken. We kregen 4 water cakes te zien. Ik was ZEER verrast toen we deze jongens aan het werk zagen. Wat een prachtige dingen.

DSC05480.JPG

Filmpje

DSC05481.JPG

In een weiland voor de hoofdingang van de fabriek nog eventjes een paar Consumenten cakes voor de Duitse en Australische markt afgeschoten. Dit mochten we zelf doen.

Later deze avond hebben we nog een demo gezien van 3 t/m 6 inch shells!!!!

Na deze lange dag was het dus even tijd om de zelf vermoeidheid even wegen te knallen met 4 kleine matten.

DSC05325.JPG

filmpje

Het waren maar 4 kleintjes maar het snipper gehalte was toch wel enorm hoog.

DSC054842.JPG

e.Zo mannen, dat was me wel weer een dagje. Tot de volgende!!!!!!!!!!!!!!!

Laatst bewerkt:

gietjo

Registered User
Liuyang dag 3!!!

Dag 3 in Liuyang was er 1 om naar uit te kijken. Ze hebben in Liuyang een grote vuurwerk markt. Op deze markt is alles te krijgen wat met vuurwerk te maken heeft, zowel voor de comsument als voor de fabrieken. Van papier tot aan winkels vol met schiet systemen. Je kan het zo gek niet verzinnen of het staat er wel. Ik denk dat er hier ongeveer 35 winkels zijn om lekker je knal en sier spullen de kopen. De winkels hebben hele verschillende prijzen. Bij de 1 betaal je bijvoorbeeld 100 RMB = €12.50 en krijg je er niks meer af en bij de andere 70 RMB € 8,75 en met geluk praat je er nog eens 20 af. ( om maar een voorbeeld te noemen).Dit is toch wel de Place to be hier in Liuyang. In de stad zijn namelijk maar een paar winkeltjes die enkel knalvuurwerk verkopen, maar afsteken kon hier overal. Gewoon je vuurwerk op de markt halen, taxi regelen, en ze stampen alles gewoon in de taxi. kaartje van hotel laten zien en klaar ben je. Taxi kost hier geen drol. wij hebben maximaal 13 RMB betaalt €1.60. Ik heb diversen foto's van deze markt genomen. Hieronder een impressie:

Tijdens de lunch was er beneden een bruiloft vuurwerk

De hoofd ingang
DSC05503.JPG

DSC05505.JPG

DSC05507.JPG

DSC05511.JPG

DSC055151.JPG

DSC05517.JPG

DSC05518.JPG

DSC05520.JPG

Een winkeltje met schiet systemen. Ik meen dat er hier 3 van waren. Ik heb niet gevraagd wat die dingen kosten. (stom stom), want de groep ging weer verder.
DSC055211.JPG

DSC05522.JPG

DSC055251.JPG

DSC055261.JPG

DSC05523.JPG

DSC05524.JPG

DSC05528.JPG

DSC05529.JPG

DSC05531.JPG

DSC05532.JPG

DSC055331.JPG

Rolletje!!! Hij was niet zo groot, want hij zat in een houten frame, maar alsnog was hij zeker 40 meter. Kwaliteit was klote. film volgt later.
DSC05534.JPG

Nog 2 kleine rolletjes

Daylight cake

DSC055361.JPG

DSC05537.JPG

DSC05538.JPG

Verschillende rook effecten
DSC055451.JPG

DSC055431.JPG

Wat dit is durf ik niet te zeggen
DSC05544.JPG

Vanuit Beijing is dit even het laatste van dag 3 in Liuyang. Er volgt nog meer, maar die komt als ik weer terug ben.

Deze dag zijn we naar een fabriek geweest waar ze enkel consumenten cakes maken. Deze fabriek draaide helaas nog niet op volle toeren, dus hebben we hier bijna niks van kunnen zien. Erg jammer!!!

DSC05547.JPG

DSC05548.JPG

DSC05562.JPG

DSC05552.JPG

DSC055493.JPG

DSC05554.JPG

DSC05550.JPG

DSC055511.JPG

De sfeervolle kantine

DSC055691.JPG

Het personeels busje.
Toen wij daar ook klaar waren was het inmiddels 17uur geweest, dus tijd voor het personeel om naar huis te gaan. Ze werken daar van 17uur.

DSC05563.JPG

S´avonds hebben we weer wat vuurwerk kunnen bekijken. Hieronder 3 prof cakes.

Laatst bewerkt:

gietjo

Registered User
Liuyang dag 4!!!

In eerste instantie stond deze dag niet meer op het vuurwerk progamma, maar omdat we de dag ervoor maar zo kort op de vuurwerk markt waren geweest, ben ik met Michael vroeg op gestaan om per taxi nog even terug te gaan naar deze bijzondere markt. Nu hadden we bijna 3 uur de tijd om eens ff lekker rond te neuzen. We hadden al gehoord dat je hier de 100.000 klapper konden kopen zoals wij ze hier in nederland kennen, maar de dag ervoor zijn we deze niet tegen gekomen. Vandaag iets meer tijd en dus meer winkels kunnen bezoeken, en ja hoor, na enige tijd kwamen we ze ook daadwerkelijk tegen. Wat waren we blij aan het worden.

Rondje winkels in 1 straatje

Eerst even een kleintje gekocht voor 25 RMB- € 3,5.

DSC05594.JPG

DSC05596.JPG

Hij ging hard en snel, en dat is wat we wilde. Gelijk terug gelopen naar de winkel en hebben gelijk al dat soort rollen gekocht die daar in de winkel lagen. 1x 100.000, 1x 50.000, 1x 30.000 2x 20.000 en 1x 10.000.

DSC05590.JPG

Ff onderhandelen over de prijs. Voor de 6 rollen hebben we totaal 265 RMB betaald, wat neer komt op € 33,-

DSC055971.JPG

We moesten hiermee toch even op de foto

DSC05593.JPG

DSC055921.JPG

Alles werd netjes voor ons ingepakt.

DSC05598.JPG

In de tussentijd met onze handen vol nog eventjes wat winkeltjes bezocht, en hier heeft Michael een soort van nitraatjes waar eerst een beetje paarse rook uit kwak op de kop getikt. Michael was buiten ff aan het knallen terwijl ik in een ander winkeltje stond om naar daylight cakes te informeren. Deze winkel had gelukkig een computer dus elkaar verstaan en begrijpen ging via een chinees translate progamma. Super handig. Hier heb ik nog 3x 60 shots daylight cakes voor 100 RMB - € 12,50 per stuk gekocht.

Daar staan ze dan op het krukje.

DSC05605.JPG

Toen was het tijd voor een taxi om terug te gaan naar het hotel, want we moesten op tijd met de bus naar het vliegveld.

Confetti rol

6889240103_a99821896b_b.jpg

Vlak voordat we we weg gingen hebben we nog eventjes heel veel herrie gemaakt.

De rollen lagen zowat op elkaar en wat waren ze snel zeg. pffff, maar we hebben even een rood tapijt achter gelaten in Liuyang!!!
De laatste rol was een confetti rol. (het papier had allemaal verschillende kleuren).

6887892681_f8e434cf63_o.jpg

Fillempie!!!!

IMG_22281.JPG

IMG_22291.JPG

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Zo mannen, we zijn gister in China aangekomen voor een 10 daagse trip. Het is een helse lange reis geweest, maar dat mag de pret niet gaan drukken denk ik.

We zitten momenteel in het binnenland van China, namelijk Zhangjiajie. Daar is qua vuurwerk weinig tot niks te beleven. We hebben wel wat vuurwerk kunnen vinden, maar dat was niet veel. enkel, een paar 2 inch blokken en wat rollen. We zijn hier dan ook eigenlijk om wat van de cultuur op te pikken.

Het echte werk begint als het mee zit vrijdag. Dan komen we in Liuyang aan, en zullen daar verschillende actieviteiten gaan meemaken, zoals het bezoeken van de fabrieken daar. Verder zullen we ook vast er zeker vuurwerk live gaan zien. Er staan op 3 avonden demo's geplant. Hoe en wat weten wij ook niet en zal ook voor ons dus een verrassing zijn. Op de 4e dag is het de bedoeling dat we naar het stadion vertrekken. Het stadion is zeg maar het test centrum van de ongeveer 400 fabrieken die Liuyang telt.

Ook ik zal eens gaan proberen om er iets moois van te maken.

Ik ben benieuwd hoe jij China en LuiYang ervaart!
Have Fun!

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Yeah nog een China dagboek, te gek! Ben benieuwd naar je verhalen Gietjo. Veel plezier in ieder geval!

reflections

Registered User
don't forget to watch the fireworks competition in changsha! its a whole year competition, one 20 minutes show per saturday with atleast 19 positions! :D

elmo

FPM Moderator
Top weer een verslag uit china,het begin ziet er al goed uit.
Kijk uit naar het verslag uit Liuyang,de geboorte plaats van het meeste vuurwerk wat er te krijgen is hier.

Have Fun be Save

Mr_Mascleta

Registered User
Nou als we dan mogen en kunnen vergelijken, (ik weet het zijn andere rollen maar voor de richtprijs)wat heb jij voor die rollen betaald? Deze zien er uit om de hele dag te stoken.

Tony

Administrator
Medewerker
Nou als we dan mogen en kunnen vergelijken, (ik weet het zijn andere rollen maar voor de richtprijs)wat heb jij voor die rollen betaald? Deze zien er uit om de hele dag te stoken.

Het zijn niet perse anderen. Deze hebben wij namelijk ook gezien.
Het label/merk kom je veel in Nanning tegen.

Mr_Mascleta

Registered User
Het zijn niet perse anderen. Deze hebben wij namelijk ook gezien.
Het label/merk kom je veel in Nanning tegen.

Zou het zo zijn dat het te maken heeft met de fabriek cq leverancier die deze rollen levert in Nanning? Kan jij je nog herinneren Toon wat ze kosten? 100Yaun ofzo? Stja het gaat dan toch per 5 of 10 hahahhahahaha. Stoken stoken stoken!

gietjo

Registered User

Voor deze rollen hebben wij 75 Yuan per stuk betaalt. Dat komt neer op €9 per stuk. Aangezien dit het enige winkeltje was wat wij konden vinden, ga ik er vanuit dat dit toch wel goedkoper moet kunnen. We hadden in ieder geval even wat te knallen.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Super! Weer een China verslag! Je bent met de importeur mee?

Super ben benieuwd naar foto's en beelden!

Son-T

Registered User
Veel plezier met de trip naar Liuyang. Ik kijk dan ook uit naar je verslag en de beelden die je met ons wilt delen. Veel plezier daar in het verre oosten .

elmo

FPM Moderator
@update,

Schitterende bergtoppen om te zien.
Lekkere berg met blokken hebben ze daar liggen,met leuke calibers.

Bovenaan