Chainthunder

gantpoplin

Registered User
De Chainthunder is mijn favoriete mat! Gaat extreem hard, en er blijven geen/ nauwelijks weigeraars over. Deze mat is met geen andere mat te vergelijken en verdient daarom een apart topic in dit forum!

FreakJobje

Registered User
Ik zal even deze mat toelichten:

Chainthunder heb je in verschillende soorten en maten, zoals 60-100-500-600 shots. het geeft echt zeer harde knallen, en mooie flitsen, nadeel is dat door de harde knallen en de hoge druk van de chainthunder hij zichzelf uitknalt waardoor er overal losse knallers liggen wat ook nog eens gevaarlijk is voor kinderen (snellont)

maar al met al een supermooie en harde mat.

van mij krijgt hij een 8.5!!

gantpoplin

Registered User
De 600 versie bestaat niet meer hoor! En als je de mat gewoon ophangt knalt ie inderdaad snel maar (bijna) alles knalt dan wel op!

FreakJobje

Registered User
gantpoplin zei:
De 600 versie bestaat niet meer hoor! En als je de mat gewoon ophangt knalt ie inderdaad snel maar (bijna) alles knalt dan wel op!

ik wil 2 dingen zeggen.

- de 600 wordt sinds voorjaar 2004 niet meer geproduceerd, maar dat betekend niet dat ze niet meer bestaan!
- als je de mat ophangt, dan knalt alles bijna op, en gaat hij meestal niet uit omdat ze eerst vallen en verder van niet geknalde deel exploderen daar heb je gelijk in. maar hij gaat absoluut niet sneller, beter nog: hij gaat een stuk langzamer.

SilverDragon

Registered User
Als de 600 al niet meer geproduceert wordt, wordt de 1200 dan zeker ook niet meer geproduceert |:(

De 1200 schots versie heb ik 3 jaar terug 1 keer gezien en die is echt SUPER !!!
Maar die hebben het zeker ook via via gekregen ;)

En als je de 100 shots versie of de 60 shots versie ophangt stoppen ze echt niet,
tenminste bij mij nog nooit :p

PeterVuurwerk

Registered User
hier een uitgerolde chainthunder 500:

album_picm.php

in de doos:

album_picm.php

ze zijn zeker een topper, en het is aan teraden om de mat op te hangen de knallen blijven lekker en hij duurt langer.

Ollie

Registered User
1200 is een celebration thunder en geen chaintthunder (principe is hetzelfde alleen van een ander merk). De 1200 shots is legaal ook nergens te koop. Ik heb hem afgelopen jaar gezien maar bij die man ging hij 4 keer uit....

Tony

Administrator
Medewerker
Ollie zei:
1200 is een celebration thunder en geen chaintthunder (principe is hetzelfde alleen van een ander merk). De 1200 shots is legaal ook nergens te koop. Ik heb hem afgelopen jaar gezien maar bij die man ging hij 4 keer uit....

Ik hoor vaker dat de celebration thunders weigeren/uitgaan.
Is dit ook een probleem bij de china thunders/Chainthunders van Alpeco ...

Daar heb ik het namelijk nooit zien gebeuren, niet hangensd of liggend.

SilverDragon

Registered User
Huh geen echte 1200, ik dacht dat die toch echt ook Chainthunder heette,

hier een foto van de 600 shots versie:

chain600ii7db.jpg

En dan hier de 1200 shots versie:

10011323nh.jpg

Dat is dan toch geen ander merk,
srry als ik ongelijk heb, dan heb ik het helemaal verkeert gezien ;)

Nouw, die 1200 shots versie die ik gezien heb was gewoon geweldig,
enkele jaartjes terug, maar echt SUPER, ook geen haperingen ofzo :p

Tony

Administrator
Medewerker
De orginele Chainthunders zijn van Alpeco en de celebration thunders zijn de namaak knallers die een jaar later op de makrt zijn gekomen.

remio

Registered User
ik vind de kwaliteit van de celebration veel slechter als de chains van alpeco.

de celebration ging 3 x uit en dit heb ik met de 500 chains niet 1x gehad...

gegroet remio

SilverDragon

Registered User
Dit jaar ga ik denk ik een paar keer de 60 kopen en een paar keer de 100 ;)

Waar ligt ongeveer de handelsprijs van de 60 en de 100 shots???

Patrick

Registered User
Chainthunder 60 schots is 3,50 bij Zena of Loots, Chainthunder 100s per 2 stuks is 12 euro bij Alpeco. Prijsverschil is dus gering, lengte is ook niet zo veel verschil in en kwalitatief schijnen die van Alpeco dus beter te zijn. Dus mjah waarom niet gewoon alleen die van 100s kopen dan.

xavier

Registered User
Alpeco is nog steeds bezig om een grotere versie van chainthunder 500 te maken.
Deze zal een eindknal hebben en valt in categorie spektakelvuurwerk. Zij hopen einde mei de eerste stalen binnen te krijgen om te testen.

remio

Registered User
:9 zeer spannend om te horen!!!

is er al wat meer bekend over hoeveel shots deze gaat worden en waaruit de eindbom gaat bestaan?

gegroet remio

dennis-pyro

Registered User
Afcajax zei:
Chainthunder 60 schots is 3,50 bij Zena of Loots, Chainthunder 100s per 2 stuks is 12 euro bij Alpeco. Prijsverschil is dus gering, lengte is ook niet zo veel verschil in en kwalitatief schijnen die van Alpeco dus beter te zijn. Dus mjah waarom niet gewoon alleen die van 100s kopen dan.

60 schots van zena is alleen niet van bonbridge, word verkocht onder celebration cracker of nitraatmat

Tony

Administrator
Medewerker
remio zei:
:9 zeer spannend om te horen!!!

is er al wat meer bekend over hoeveel shots deze gaat worden en waaruit de eindbom gaat bestaan?

gegroet remio

Zodra er meer nieuws is zien jullie het vanzelf verschijnen..

:w

The Matrix

Registered User
Bij Wimmers-Hermans verkopen ze ook Chainthunders onder de naam Nitraatmatten, maar dit zijn volgens mij gewoon Hindoerollen want ze zijn verkrijgbaar in de 500 shots en 1000 shots. De 500 kost € 40,- en de 1000 € 80,-.

Tony

Administrator
Medewerker
The Matrix zei:
Bij Wimmers-Hermans verkopen ze ook Chainthunders onder de naam Nitraatmatten, maar dit zijn volgens mij gewoon Hindoerollen want ze zijn verkrijgbaar in de 500 shots en 1000 shots. De 500 kost € 40,- en de 1000 € 80,-.

Dan zijn het geen chainthunders en hoort deze posts niet hier .

Bovenaan