CDA: iPad weggeven voor vuurwerkrapen

Moontan

Moderator
Medewerker
CDA: iPad weggeven voor vuurwerkrapen

AMERSFOORT - CDA-raadslid Van Koningsveld stelt voor om iPads weg te geven voor het inzamelen van vuurwerk tijdens nieuwjaar.

Elk jaar is het voor de gemeente een enorme kostenpost als op 1 januari alle straten weer snel schoongeveegd moeten worden van al het vuurwerkafval. Nu hebben ze in Hoevelaken -gemeente Nijkerk- dé oplossing. De lokale CDA wil kijken of dit snel in Amersfoort ingevoerd kan worden.

Simpel
"De oplossing is simpel", zegt CDA'er Van Koningsveld. "Iedereen zamelt op 1 januari vuurwerkafval in, degene die het meest inzamelt, krijgt een iPad cadeau of een tablet van een ander merk." Daarnaast zijn bonnen bij speelgoedzaken of andere leuke prijzen te winnen. Deze prijzen worden betaald vanuit de besparing op veegkosten. Via het weegstation worden eenvoudig het ingekomen gewicht bepaald.

Brandschoon
In Hoevelaken is het in het nieuwjaar snel brandschoon, zelfs als het in Amersfoort minder aanslaat bespaar je al snel. Veegwagens die minder snel vol zitten kunnen efficiëntere routes rijden. Het is een mooi staaltje participatiemaatschappij waarbij er leuke prijzen te winnen zijn.

http://www.dichtbij.nl/eemland/regionaal-nieuws/artikel/3773170/cda-ipad-voor-vuurwerk.aspx

13316883_635509636943922548.jpg

tristen

Registered User
De freaks in Amersfoort hebben geluk... Degene die het meeste afval inlevert! Succes! Wel een goed initiatief!

D

Deleted member 17038

Guest
Lol ik wist dat helemaaal niet hahaha. Nou dit jaar stook ik toevallig wel in Hoevelaken hehehe :hehe!:

--sjon beton--

Registered User
ik denk dat het merendeel kinderen zijn die dit op 1 jan gaan doen.
die gaan dan fanatiek opzoek naar vuurwerk resten.
werkt dit niet een btje extra risico voor aansteken van blindgangers in de hand, die kinderen tijdens het verzamelen vinden?
voor de rest een goede aktie.

D

Deleted member 17038

Guest
Ach dat van een ander neem ik ook nog even mee! Weet ik zeker dat ik win :tounge:

Bovenaan