Castillo Pirotecnia Valenciana

Tony

Administrator
Medewerker
Ik wil er nog wel even bij vermelden dat Pirotecnia Valenciana de perfecte editie Fallas heeft geschoten.
Zeer strak, mooi en heavy! TOP!

DJ-ArSoN

Registered User
Deze rakker van Valenciana vond ik persoonlijk echt de mooiste castillo. Heerlijke bommen, gruwelijke bottomshots en prachtige opbouw en thema's.

Dreek

Registered User
Ze kopen bij marterello!
Die waren trouwens ook aanwezig.

Ze hebben in het verleden wel degelijk cilinders van Di Matteo geschoten, zou me niks verbazen als de grootste in deze show ook van Di Matteo zijn, je ziet wel duidelijk kwaliteitsverschil in bepaalde typisch Italiaanse bommen.

Martarello schiet in hun eigen shows ook spul van Di Matteo, dus ik denk dat Valenciana die bommen gewoon via hun haalt.

Laatst bewerkt:

tronetti

Registered User
Hey Derk, had precies dezelfde gedachte. Heb de beelden van Martarello 2009 in Valencia nog eens bekeken, veel effecten ogen precies als die van Di Matteo. Met name de grote fermata's. Ook de farfalles hebben dezelfde uitwerking.

Offtopic....Jorge heeft laatst ook een show geschoten op Sicilië, de grotere meerslagen in hun show zijn ook via Vaccalluzzo gehaald bij Di Matteo.

bartvz

Registered User
Wat mijn betreft mag Valenciana mee gaan rouleren wat betreft de Nit Del Foc, zelf vond ik ze ook de mooiste show schieten deze editie. Wat betreft Vicente, tja vond het echt dramatisch slecht wat ze lieten zien. Ik hoop al jaren dat ze nu eens een echte Nit Del Foc laten zien, maar ze stellen me iedere keer weer teleur. De Mascleta daarintegen vond ik ze de nummer 1.

Moontan

Moderator
Medewerker
Fallas 2012 Valencia. Castillo de Fuegos Artificiales Pirotecnia Valenciana
Geüpload door vivirlapirotecnia op 20 mrt 2012

Koetje

Registered User
Ricasa mag dit jaar dan een weinig vernieuwende Castillo hebben geschoten en veelal gebaseerd op de Nit del Foc van vorig jaar maar dat was wel echt een beestachtige show. 2009 Nit del Foc was ook een hele goeie. Meningen verschillen natuurlijk maar ik vind het echt bizar dat Ricasa volgens sommigen maar eruit moet. Verreweg het meest constant de afgelopen jaren met altijd goede shows en uitschieters naar waanzinnig.

Laatst bewerkt:

stutata28

Registered User
Beste Tifosi ,

Het klopt inderdaad dat Martarello bij Di Matteo ( Amodio ) en Fucito koopt . Bekijk ook nog eens de foto's van de opbouw van Martarello in de rivierbedding met daarbij de hulp van 3 broers van Amodio .
Zo is het ook met de door ons geroemde shows van La Rosa , deze bestelt de bommen bij Gerardo Scudo . Geeft verder niet , want ze schieten prachtige shows , maar het is wel goed om te weten dat meerdere firma's niet hun eigen bommen produceren .
Verder is het interessanter voor ons en vele Valencianen om firma's als Marti en Penarroja eens tijdens Fallas aan het werk te zien .

xiron

Registered User
Persoonlijk vond ik deze show de beste maar dat is mijn mening.....kheb er ook een filmpie van in 3D, jammer genoeg in 2 stukken anders accepteerd youtube um nie.......have fun requirments 3D tv of een 3D kleuren brilletje(Rood-Cyaan en andere kleurtjes)..
BTW de eerste 12 seconde mis ik jammergenoeg
Part I

Part II

Laatst bewerkt:

smilli

FPM Filmer
Videos van mijn kant, beetje wazig beeld want de lens was wat stoffig geworden bij bicicleta:hehe!:

robvuurwerk

Registered User
wat een fenoomeen deze man, echt. het wordt de hoogste tijd dat ze een keer de nit del foc krijgen ook in 2008 heb ik live een prachtige show van ehm mogen zien, maar deze is echt top !!! ik heb genoten.

Firecrack-R

Registered User
Deze show zit nog goed in het geheugen gegrift. Wat me vooral bij blijft was de finale met die enorme flash salutes(Italiaans?) man man man wat een klappen en wat een goede opbouwende finale was dat. Ook het goud thema en de opening waren grandioos goed. Gewoon de beste show van de week..

VvanVuurwerk

Registered User
Ik nam altijd aan dat de salutes die ze gebruiken of uit eigen productie kwamen of van andere Spaanse producenten. Neem aan dat ook de spullen voor de Mascleta in Spanje worden geproduceerd. Maar ben wel benieuwd, is er iemand die weet of dit klopt? Of worden er naast sommige sierbommen ook de salutes van menig Spaans schietbedrijf ingekocht in Italië?

Tony

Administrator
Medewerker
Ik nam altijd aan dat de salutes die ze gebruiken of uit eigen productie kwamen of van andere Spaanse producenten. Neem aan dat ook de spullen voor de Mascleta in Spanje worden geproduceerd. Maar ben wel benieuwd, is er iemand die weet of dit klopt? Of worden er naast sommige sierbommen ook de salutes van menig Spaans schietbedrijf ingekocht in Italië?

Valenciana koopt qua shells in bij Spaanse bedrijven maar ook bij Italiaanse bedrijven.

Firecrack-R

Registered User
Die salutes waren echt dik, europla schiet 4 inch salutes die erbij in de buurt komen, dat zijn titanium salutes. Maar deze gingen echt nog een tikkie harder man man man.. En Italiaanse salutes zijn heel vaak gewoon flash salutes. Vandaar mijn vermoeden.

Ze gingen ook niet erg hoog, ook kenmerkend voor Italiaanse salutes..

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Die salutes waren echt dik, europla schiet 4 inch salutes die erbij in de buurt komen, dat zijn titanium salutes. Maar deze gingen echt nog een tikkie harder man man man.. En Italiaanse salutes zijn heel vaak gewoon flash salutes. Vandaar mijn vermoeden.

Ze gingen ook niet erg hoog, ook kenmerkend voor Italiaanse salutes..

Wat is het verschil van een Titanium Salute met een Flash Salute dan?
De titanium Salute word ook gewoon met flash gemaakt.

Tony

Administrator
Medewerker
Titanium salute heeft een ti-kroontje, flash salute geeft alleen een flits.

Gelukkig wist IK dat nog niet Mies.:hehe!:
Het ging er meer om dat Firecracker snapt dat er niets veranderd aan de hardheid of je nou een Titanium Salute maakt of een Flash Salute. Het gaat dan puur om de kwaliteit van het kruit en de hoeveelheid maar niet of er wel of geen titanium in zit.

Firecrack-R

Registered User
Gelukkig wist IK dat nog niet Mies.:hehe!:
Het ging er meer om dat Firecracker snapt dat er niets veranderd aan de hardheid of je nou een Titanium Salute maakt of een Flash Salute. Het gaat dan puur om de kwaliteit van het kruit en de hoeveelheid maar niet of er wel of geen titanium in zit.

Tuurlijk snap ik dat titanium flakes in de compositie verder niks met de hardheid van de knal te maken hebben. Wat ik probeer te zeggen is eigenlijk dat Spaanse salutes over het algemeen een ti-boeketje hebben. De salutes tijdens de finale van Valenciana hadden dit niet, verder gingen de salutes ook niet bijster hoog, ook kenmerkend voor een Italiaanse salute.

Eigenlijk weet ik haast zeker dat het Italiaanse salutes waren maar we dwalen af.. Dit was gewoon een top show!

Bovenaan