Castillo 17 maart Ricardo Caballer RICASA

KoenL

Registered User
Re: Castillo 17 maart Ricardo Caballer RICASA.

Gaaf hoe de finale doorloopt. Hij gaat mooi over naar het zilverbeeld en de knalfinale sluit er weer ideaal bij aan. NICE!

Koetje

Registered User

BRUTE show wederom van Ricasa. Erg benieuwd of Vicente dit kan overtreffen vanavond.

cracker69

Registered User

Hij was echt lekker! Het zal niet de eerste keer zijn dat Ricasa een betere show schiet dan Vicente. Heb het nu 2 keer meegemaakt dat deze beter was dan de Nit de Foc. Ben benieuwd naar de show van vanavond!

Mr_Mascleta

Registered User

Als ik zo kijk lijkt het wel een copie van vorig jaar? Overigens een goede show daar niet van hoor!

Mr_Mascleta

Registered User

Hehehe kopie of niet, blijft inderdaad een heerlijke show...

Overigens een goede show daar niet van hoor!
Maar ik vind het opmerkelijk voor zo een klasbak dat hij kiest voor bijna een identieke show als voorgaande jaren?

Een schitterende Castillo!

Koetje

Registered User

Vorig jaar was ie uitgebreider, maar idd wel veel overlap, finale ook vrijwel gelijk.
Volgend jaar Nit del Foc, dan zal ie wel een nieuwe show geschreven hebben, hopelijk!

Z@P

Registered User

Heerlijk dat er al beelden beschikbaar zijn. Heb er van genoten! 200mm max toch?
Beeld met die go getter achtige bommen vond ik erg gaaf. En die bommen met farfalla en glitter sterren blijven favoriet.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker

Same shit, different year.
Leuke show met steeds weer perfect uitgevoerde kasteel-beelden, maar veel teveel herhaald van vorig jaar.

Sommige mooie bommen, (red/green Go-getter met multi-colour pistil :lub:, maar ook veel Chinees, en meerslagen met Chinese inserts. Echt matig. Zelfs een Turis kwam met veel meer materiaal van eigen bodem.
Ik hoop dat Ricardo z'n ego weer bij elkaar geraapt heeft volgend jaar voor een vlammende en vooral vernieuwende Nit de Foc, want dat is hij eigenlijk wel een beetje aan z'n stand verplicht.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Voor mij blijft hij een perfectionist. Zo erg dat het gewoon een paar keer opviel dat er soms een klein bommetjes of saluutje iets later knalde. Yep, het is een kleinere shows dan vorig jaar met veel dezelfde thema's maar ik zie dit liever dan Vicente of Turis want hij stelt namelijk nimmer teleur. En als je honderden shows per jaar schiet, zelf de productie van de producten nog doet plus de wereld over reist met de design's voor bijvoorbeeld de Pan American games dan kan je niet verwachten dat ze voor elke show een nieuw design uit de hoge hoed toveren. Dat is nou eenmaal onbegonnen werk.

En met een budget van 20.000€ zien we hier nog steeds meer dan wat ze ergens anders zouden schieten.
Daarbij zijn ze naar helemaal niemand in Valencia iets verplicht. Waar Vicente het hele jaar elke show van de gemeente en omringende organisaties toegeschoven krijgt word Ricasa gewoonweg vergeten. We moeten blij zijn dat een topper als hij nog steeds tijd vrij maakt om een show te schieten tijdens Fallas.

Mr_Mascleta

Registered User
Even terugkomend op mijn eerdere commentaren over Ricasa. Natuurlijk blijft het een klasbak en hij is zonder meer een meester in het schieten van zijn Castillos geen discussie over mogelijk, maar waar het mij om ging was meer het feit dat je weet wat hij kan!

Als je de show ziet en je ziet de thema;s voorbij komen met al zijn facetten bijvoorbeeld het typisch in 2-3 lagen schieten en met zijn climax ja dat is geweldig. Natuurlijk is het thema met zijn" Fachada de Caballeras met rose" is geweldig in twee tempo's geschoten! Maar ook het thema "relampagos" de rojo - verde - naranja con "carcasas descarga truenillos" is geweldig om te zien.
En ja hij is heer en meester in zijn Fachadas met zijn "Candelas" de diferentes calibres. Zoals ie dit jaar vanuit 4 posities en met dat kleurenpallet; magnifiek gewoon!
Als je het hebt over zijn finalestuk met daarin "Pre-final" - Final met 2-3 tempoversnellingen - Bombardeo de color en zijn Bombardeo de Trueno; is "de puta madre" oftwel FANTASTISCH!!!!
"Un Meastro" zal ie altijd voor mij blijven!

Maar mijn opmerking is dat gezien zijn ongelooflijke grote know-how; Okterber 2006 - Tarragona 2006 - Nit del Foc 2000 - San Sebastian 2010 - Sueca 2009 - en zo zijn er nog een paar, vind ik het jammer dat hij kiest voor copie ook al is die show van een hoogstaand niveau!
Natuurlijk heeft "Richi" meer te doen dan een een Castillo in Fallas schieten, maar de vraag is; is hij het niet aan zijn stand verplicht om dat te laten zien wat hij werkelijk kan?

Het is ook omdat ik hem ken en gezien zijn onvoorstelbare grote passie en zijn ongelooflijke enthousiasme zijn grote mate van plezier en zijn perfectionisme zoals ik het heb gezien hoe we samen op kantoor in Olocau de shows doorliepen achter de pc, denk ik waarom dit en sta je jezelf niet toe wat je kan?

Poziloc

FPM Hangouderen
Ik had een beetje het idee van: geen Nit del foc dan schiet ik een standaard show.
Het zou me niet verbazen dat die het ook zo gedaan heeft.

USRRobiwan

Registered User
Gewoon geweldige show helemaal als je het vergelijkt met de NDF van Vicente. Turis hoeft niet meer terug te komen vindt ik.

robvuurwerk

Registered User
tjsa wat moet je hier nog meer over zeggen? geweldig werkelijk waar; kippevel. voor mij is ricasa de absolute meester op dit gebied samen met valenciana. waarom heeft ricasa de nit de foc niet gedaan? jammer, maar dit was voor mij samen met valenciana de beste show van fallas 2012. grandmaster ricasa

Mr_Mascleta

Registered User
Ik vind de finale van Ricasa altijd wel heel spectaculair hoor en wel om de volgende reden. Hij begint zijn finale altijd in de drie elementen namelijk Pre-Final - Final - Bombardeo de Color met daarin de Bombardeo de Trueno! Op deze manier vind ik hem het meest spectaculair omdat met name die versnellingen naar de laatste fase zo opwindend is.....pffffffffffffff!
Ik zal nooit vergeten de finale van de Nit del Foc van 2004 en daarmee de beste ooit als je het mij vraagt? Wat er toen gebeurde is niet te beschrijven zo ie zo op timing maar ook in de laatste fase, met candelas, torbillons, trueno's geweldig!

Bovenaan