Cannes (Fr): Festival d'Art de Pyrotechnique 2014

RedBaron

Registered User
Ook dit jaar weer is er weer in Cannes het vuurwerk festival: d'Art de Pyrotecnique. Een van de meest prestigieuse vuurwerk festivals ter wereld denk. De line up van dit jaar is als volgt:

09/07 Baku Fireworks group - Azerbaijan
14/07 Pirotecnica Morsani - Italy
21/07 Pirotecnia Zaragozana - Spain
29/07 Pirotecnia Vaccalluzzo - Italy
07/08 Pyragric - France
15/08 Pyro Magic - China \ Hong kong
24/08 Khan - Russia

Een interessante line-up!

De locatie is ter hoogte van het Palais des Festivals de Cannes, tijdstip van afschieten: 22:30

tronetti

Registered User
Voor mij wat onbekende namen, benieuwd wat ze neer gaan zetten tegenover Europese zwaargewichten.
Heb je al een idee welke je op de gevoelige plaat gaat zetten?

Tony

Administrator
Medewerker
Ik vind het een interessant program. Eindelijk eens echte onbekende in een mooie competitie. Weet weet worden we verast.

tronetti

Registered User
goede vraag! misschien Zaragozana of Vaccalluzzo

Zou het zo even ook niet weten, ik ging denk ik maar voor de laatste....
Ben ze nog steeds een softijsje schuldig.....:hehe!:
En ja, Zaragozana is indirect ook interessant. Die dan maar??

Eigenlijk jammer dat er een week tussen die 2 zit.
Ben eigenlijk nog meer benieuwd waar de andere deelnemers mee aan komen.
Pyragric, en Baku zeggen me eigenlijk niets, laat maar komen dus.

RedBaron

Registered User
Het is spijtig dat er toch redelijk veel dagen tussen de shows zitten ja.. Zaragozana is zeker interessant hehehe... Aan de andere kant.. Je zou een softijsje kunnen gaan brengen in Cannes aan een of andere Italiaan :tounge:

Moontan

Moderator
Medewerker
Toch weer een imponerende lijst voor Cannes dit jaar.
Alleen van Pyragric Frankrijk heb ik nog niet eerder gehoord/iets van gezien.

Moontan

Moderator
Medewerker
9 juli 2014 BAKU FIREWORK GROUP (Azerbaïdjan) - Festival Art Pyrotechnique Cannes 2014 . FESTIVAL ART PYROTECHNIQUE

Moontan

Moderator
Medewerker
Pirotecnia ZARAGOZANA (Espagne) - Festival d'Art Pyrotechnique de Cannes 2014 .
FESTIVAL ART PYROTECHNIQUE CANNES

Moontan

Moderator
Medewerker
Pirotecnia ZARAGOZANA (Espagne) - Festival d’Art Pyrotechnique de Cannes 2014
from CANNES IS YOURS

[video=vimeo;101414567]http://vimeo.com/101414567[/video]

rob39

Registered User
wij hebben de shows van Morsani en Zaragozana live mogen aanschouwen en hebben genoten van Cannes en van de mooie shows. Bij aankomst lagen er drie pontonnetjes en 8 kleine bootjes klaar en leek het niet zoveel te zijn, maar schijn bedriegt. Dit soort shows zie je in nederland eigenlijk nergens en daar tref je er 3 in je vakantie ( Baku niet gezien ivm halve finale voetbal :-(( ) Ik hoop dat de filmpjes van de website voldoende overzicht gaven. Cannes was overigens ook bijzonder leuk, voor de hele grote beurs, maar ook voor de bescheiden beurs. stinkend rijk en modaal hobbelen lekker door elkaar en zitten elkaar ook niet in de weg, een heerlijk sfeertje. 14 juli ( Morsani) was de nationale feestdag en dat werd in Cannes uitbundig gevierd...

Overigens ook nog een kermisvuurwerkje gezien in Le Muy, vlak bij de camping. lekker 2 en 3 inch op 50 meter afstand, dus dat ramde er mooi in en een vrijdagavondvuurwerk in Frejus, dat viel wat tegen na Morsani in Cannes, maar dat slaat natuurlijk nergens op, was erg leuk vanaf het warme strand.....

Moontan

Moderator
Medewerker
PYRO MAGIC (Hong-Kong, Chine) - Festival d’Art Pyrotechnique de Cannes 2014 . FESTIVAL ART PYROTECHNIQUE CANNES

Moontan

Moderator
Medewerker
The winner of the Golden Vestal 2014 is the firm Khan representing Russia!

KHAN (Rusland) - Festival Art Pyrotechnique Cannes

Laatst bewerkt:

HocusPocus.Pyro

Registered User
Mooie widescreen opnames.

Goeie herinneringen van vroeger aan Cannes; het is een heerlijke locatie in de zomers en heeft een lange geschiedenis met vuurwerkshows. Net als Monaco.

Bovenaan