Can you tell the difference between gunshots and fireworks

smilli

FPM Filmer
Een probleem dat we gelukkig niet hebben in nederland, toch bijzonder om te zien hoe onze hobby nog is op een andere manier in gevaar gebracht kan worden.

joszie

Zilveren Member
ik snap dat mensen het kunnen verwarren. maar in dit filmpje was toch redelijk makkelijk te ontdekken welk geluid vuurwerk was en welke niet.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik heb zoiets live meegemaakt en ik moet zeggen dat je het verschil direct hoort.
Het is echt een ander geluid wat ook op een andere manier dan een knaller tot stand komt.

tronetti

Registered User
Denk dat het verschil toch wel vrij moeilijk is. Denk ook wel dat een aantal zaken het verschil uit maken, of het nu om een vuurwapen gaat of vuurwerk. Een kleinkaliber pistool/revolver ( .22lr ) klinkt op open vlakte als een gewone knaller.
Er zit al verschil in het geluid van een pistool of een revolver. Een pistool heeft een hardere droge knal als een revolver afgaande van hetzelfde kaliber. Een revolver heeft meestal een langere loop, dus een betere demping.
Er zijn veel soorten knallers, en veel soorten wapens/kalibers. Of je het verschil van grote afstand een straat verderop dan nog hoort is denk ik moeilijk te zeggen, vooral als het om één enkel schot/knal gaat.

Bovenaan