Camera instellingen Sony

Berryfreaky

Registered User
Bedankt voor alle tips maar,

Ik heb mijn camera nu op sunset/moon gezet en auto focus uit. Maar als ik nu ergens op inzoom krijg ik geen scherp beeld, hoe kan ik op deze manier toch een scherp beeld krijgen.

- Ik film het meeste vuurwerk overdag, zijn deze instellingen dan ook het
beste of heb je daar dan weer andere instellingen voor nodig?

- Ook film ik nog een aantal andere dingen ( vakanties enzo.) zijn deze instellingen dan ook geschikt?

Thundah

Registered User
Berryfreaky zei:

Ik heb mijn camera nu op sunset/moon gezet en auto focus uit. Maar als ik nu ergens op inzoom krijg ik geen scherp beeld, hoe kan ik op deze manier toch een scherp beeld krijgen.

- Ook film ik nog een aantal andere dingen ( vakanties enzo.) zijn deze instellingen dan ook geschikt?

Vraag 1: Manual Focussen? Als de camera nietmeer zelf focust, moet je het zelf doen.

- Als je knalvuurwerk filmt moet je juist een kleine sluistertijd en lage ISO waarden nemen.

-Voor vakantie filmpjes hoef je alleen maar Manual te focussen.

Tony

Administrator
Medewerker
Berryfreaky zei:

Op het moment dat je avondvuurwerk gaat filmen moet je hem op manual zetten en NIET meer ZOOMEN. Overdag kan je hem gewoon vol auto laten draaien.

Berryfreaky

Registered User
Thundah zei:
Vraag 1: Manual Focussen? Als de camera nietmeer zelf focust, moet je het zelf doen.

- Als je knalvuurwerk filmt moet je juist een kleine sluistertijd en lage ISO waarden nemen.

Ik heb de hele handleiding doorgelezen, maar ik kan niet vinden hoe ik handmatig kan focusen.

Het zelfde geld voor het instellen van de sluitertijd en lage ISO waarden, ook hier kan ik niks over vinden in de handleiding hoe ik dit kan instellen.

Ik hoop dat jij mij kan vertellen hoe ik dat kan instellen.

Alvast bedankt!!

Cameo

Registered User
@Berryfreaky
Sorry dat ik er tussen kom. Maar wellicht heb je iets aan mijn reaktie;
Manuele focus op mijn Sony DCR-TRV300e vind plaats via het draaien aan de lens. Daar zit (als het goed is) een soort ring met relief, en deze draai je links, dan wel rechts om het beeld scherp te stellen.

Zaken als sluitertijd, ISO en diafragma stel je in via het OSD menu van de camera. Deze functies vind je niet in de zoeker terug en moeten dus echt via het kleurenschermpje ingesteld worden. Sommige modellen van Sony gebruiken echter alleen "thema's" voor het bereiken van de benodigde waardes. Dan heb je voor onze toepassing (vuurwerk vastleggen) een beetje pech, want je krijgt het dan nooit precies zoals je het wilt hebben.

Hoop dat je hier iets aan hebt ;)

Groetjes,
Cameo

Laatst bewerkt door een moderator:

Mantronix

Registered User
Berryfreaky zei:
Ik heb de hele handleiding doorgelezen, maar ik kan niet vinden hoe ik handmatig kan focusen.

Het zelfde geld voor het instellen van de sluitertijd en lage ISO waarden, ook hier kan ik niks over vinden in de handleiding hoe ik dit kan instellen.

Ik hoop dat jij mij kan vertellen hoe ik dat kan instellen.

Alvast bedankt!!

Ik heb de ervaring met mijn Sony PC-100E dat in de sunset/moon-stand de autofocus automatisch is uitgezet en het focus op oneindig wordt gezet. Ik film gewoon in die stand en dan komt het helemaal goed. Als ik er een groothoeklens opschroef werkt dit niet meer en moet je het focus handmatig gaan instellen.

Het instellen van shuttertijden, ISO-waarden en diafragma's kan vlgs mij alleen op de (semi)-professionele videocamera's. Overigens, het uitzetten van autofocus kan dacht ik wel op elke camera.

Mantronix

Berryfreaky

Registered User
Bedankt voor jullie reactie's;)

Met behulp van jullie tips en aanwijzingen ben ik er helemaal uitgekomen, hij doet het naar mij weten nu goed. Ik ga van de week even wat vuurwerk testen en te gelijk filmen dan laat ik jullie wel zien hoe het is geworden.:w

NLsandman

Registered User
Berryfreaky zei:
Bedankt voor jullie reactie's;)

Met behulp van jullie tips en aanwijzingen ben ik er helemaal uitgekomen, hij doet het naar mij weten nu goed. Ik ga van de week even wat vuurwerk testen en te gelijk filmen dan laat ik jullie wel zien hoe het is geworden.:w

Ik lees net dat je overdag vuurwerk filmt, zet hem dan niet op sunset/moon want dan wordt de boel zwaar overbelicht.
Sunset en moon is alleen geschikt voor avond vuurwerk, dan corrigeert de camera het felle licht van het vuurwerk in het donker.
Voor dag vuurwerk gewoon op sport zetten dan gebruik je een hoge iso en snelheid.

Bovenaan