Burgemeester Staatsen: Volgend jaar vuurwerkshow meer à la Sydney

Moontan

Moderator
Medewerker
Burgemeester Staatsen:’Volgend jaar vuurwerkshow meer à la Sydney’

VOORSCHOTEN - Volgend jaar weer een centrale vuurwerkshow in Voorschoten? Burgemeester Jeroen Staatsen weet bijna zeker van wel.

,,Officieel moeten we er nog een besluit over nemen in het college, maar ik kan me niet voorstellen dat we er nu mee stoppen.’’ In zijn nieuwjaarstoespraak gisteravond in het raadhuis, strooide hij met cijfers waarop hij het succes van de eerste centrale vuurwerkshow baseert. ,,Volgens de politie waren er meer dan 500 toeschouwers. We hebben honderden glazen alcoholvrije bubbels ingeschonken.’’

Met de schade elders in de gemeente viel het mee, aldus Staatsen. ,,We schatten de schade aan onder andere een wipkip en een container op zo’n 7000 euro. We hebben jaren gehad dat er voor meer dan 20.000 euro was vernield. Toegegeven, ik kan natuurlijk niet bewijzen dat er een relatie was met het centrale vuurwerk.’’

Het gemeentelijke vuurwerk onderscheidde zich echter niet van dat was elders in de gemeente werd afgestoken. ,,Het was consumentenvuurwerk’’, erkent Staatsen. ,,Voor professioneel vuurwerk hadden we een vergunningentraject moeten aflopen en daar was de tijd niet meer voor. Wellicht moeten we volgend jaar iets meer toe naar een show à la Sydney of New York.’’

Voorschoten had voor het eerst drie vuurwerkvrije zones rondom de parken. Ze zijn goed in acht genomen, bevestigt politiechef Ronald van Riessen. Ook hij is voorstander van centraal georganiseerde vuurwerkshows. ,,Je ziet dat het mensen bindt.’’ Diezelfde mening heeft Gé van Niekerk die met veel oudere buurtbewoners toeschouwer was. ,,Het is veilig en schitterend. Veel mensen zeiden: dit is dé oplossing.’’

http://www.leidschdagblad.nl/region...en-Volgend-jaar-vuurwerkshow-meer-a-la-Sydney.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Homer-Facepalm.jpg

Ik wens de burgemeester alvast succes met inpakken van de container voor de emigratie naar Sydney....

ferox

Registered User
Wat mij meer irriteert is die politiechef. Je ziet dat het mensen bindt? Daar geloof ik dus echt geen snars van. Een consumentenshowtje in de straat, dat bindt!

En veel mensen zeiden : dit is dé oplossing. Weer zown uit de lucht gegrepen argument. De burgemeester is wel zo eerlijk dat hij de vuurwerkshow niet linkt aan de afname van de schade.

Hairy Harry

Registered User
Dus dat zit achter het idee van een vuurwerkshow voor iedereen... Wel 500 man, van de ruim 25000 inwoners, en allemaal aan een glaasje alcoholvrije bubbels. Wat een groot succes!

Firecrack-R

Registered User
Een door de gemeente georganiseerd (dus niet zelf afsteken, en laat dat nou juist het leukste zijn wat er bestaat) prut showtje, alchohol vrije Champagne.

Wat een ********* feest daar in Voorschoten.

Pardon.

rob39

Registered User
wat een feest daar in Veurschoten....... jip en Janneke bubbels en met 500 mensen kijken naar een gemeentelijke consumentenshow, omdat een prof show te veel tijd kost...... hoe ver kan de politiek van de werkelijkheid afstaan....... wel mooi 13000 euri minder gesloopt.... maar volgend jaar een show zoals in Sidney....... het zal mij benieuwen, maar geeft deze ambitieuze burgervader een kans...... ik zie het wel op het journaal.......

Z@P

Registered User
Wat mij meer irriteert is die politiechef. Je ziet dat het mensen bindt? Daar geloof ik dus echt geen snars van. Een consumentenshowtje in de straat, dat bindt!

En veel mensen zeiden : dit is dé oplossing. Weer zown uit de lucht gegrepen argument. De burgemeester is wel zo eerlijk dat hij de vuurwerkshow niet linkt aan de afname van de schade.

Inderdaad, een showtje in de straat. Buurtbewoners komen dan meer samen, op een showtje ergens op een plein is het toch meer individueler.

Mij zul je er niet zien, ik verlaat m'n huisje niet voor een consumenten showtje die dag, dan zullen ze toch minimaal een nit del foc achtige show met 12" op een normale afstand moeten geven op de 31ste. ;-)

Bovenaan