BTW verhoging per 1 oktober 2012

shinji

Moderator
Medewerker
Niet zo zeuren, de overheid moet ergens z'n geld vandaan halen. Op deze manier draagt iedereen z'n steentje bij, wel zo eerlijk vind ik. En wat is nou 2%, als je ziet dat de laatste jaren voor de grote afnemers kortingen zijn gekomen oplopend tot 45% in sommige gevallen.

kingmokum

Banned
2% op je vuurwerk is natuurlijk een appel en een eitje, maar voor mensen die het nu al lastig hebben gaat die 2 % hard aankomen.

@ shinji, bij de overheid moet men eens kijken naar minder uitgeven ipv. meer uitgeven en dan steeds maar proberen meer binnen te harken.
@ifeelfine, horeca zal wel meevallen aangezien 6% gewoon 6% blijft.
Alleen de drankjes komt dus een 2% bij...

gwgwgw

Registered User
Niet zo zeuren, de overheid moet ergens z'n geld vandaan halen. Op deze manier draagt iedereen z'n steentje bij, wel zo eerlijk vind ik.

Tja de overheid moet i.d.d. ergens zijn geld vandaan halen, aangezien ze al zo'n 70 miljard!!! in Europa hebben gestopt (griekenland, Spanje, noodfonds enz) waarvan we niets meer van terug gaan zien.

Is i.d.d. wel zo eerlijk dat wij een steentje bijdragen...

En we dragen i.d.d. ook al weinig steentjes bij. We staan maar op de 3e plek in de wereld qua geld wat er uit gaat naar ontwikkelingshulp...

kingmokum

Banned
Die 70 miljard is bijna 5x het begrotingstekort.

Ontwikkelingshulp is goed voor 4.4 miljard... maw 4 400 000 000 euries.

En dan moeten we hier mensen gaan vertellen dat de medicijnen die ze krijgen te duur zijn, en dat ze dus te duur zijn om te leven.

Ik ben niet zo zelfzuchtig dat ik zeg van stoppen met ontwikkelingshulp en zaken als griekenland... maar ruim eerst je eigen rommel op voor je andermans rommel gaat opruimen.

ifeelfine

Registered User
2% op je vuurwerk is natuurlijk een appel en een eitje, maar voor mensen die het nu al lastig hebben gaat die 2 % hard aankomen.

@ shinji, bij de overheid moet men eens kijken naar minder uitgeven ipv. meer uitgeven en dan steeds maar proberen meer binnen te harken.
@ifeelfine, horeca zal wel meevallen aangezien 6% gewoon 6% blijft.
Alleen de drankjes komt dus een 2% bij...

Had het ook over de prijs van een fluitje tov de gulden :surprised: ga dat maar eens terugrekenen en daar mag nu weer min 2 procent bij

mickeyzegtboem

Registered User
Ook daar heb je weer te maken met verhoging van de accijnzen, en er is in die tussentijd ook al een BTW verhoging geweest.
(jawel jongeren onder ons, vroegah hadden wij in Nederland 17.5% BTW)

Zowiezo moet je voor een eerlijk vergelijk tussen een prijs van 10 jaar geleden en een prijs van nu, elk jaar inflatiecorrectie staffelen, en als je dit eens zou doen dan vallen de prijsstijgingen in veel branches in verhouding tot de inflatie heel erg mee.

tronetti

Registered User
DE WERELD VERGAAAAAAAAT! :)

Hoogstwaarschijnlijk niet voor 1 oktober hoor. De Maya's hebben er weer eens een potje van gemaakt, ze zaten toen al aan de drugs.....Het ergste van die verhoging is nog wel dat m'n kostbare whiskies nog duurder worden in aanschaf. Voor de rest geloof ik het allemaal wel....geen paniek in de tent!

Bovenaan