BSD wil vuurwerkshow Ed Raket verbieden

Moontan

Moderator
Medewerker
BSD wil vuurwerkshow Ed Raket verbieden

BERGEN OP ZOOM - BSD raadslid Piet van den Kieboom heeft een brief gestuurd aan burgemeester en wethouders over de vuurwerkshow die Ed Raket gepland heeft op 13 december. In het schrijven vraagt hij de show te verbieden.

Volgens Van den Kieboom snappen omwonenden niet dat deze shows worden toegestaan en de BSD fractie vindt mede daarom dat het evenement alsnog gecanceld moet worden. 'In een tijd dat het afsteken van vuurwerk tot forse discussies leidt' is het volgens de lokale sociaaldemocraten ongepast, zeker wanneer je anderen verbiedt vuurwerk af te steken in die periode. Van den Kieboom stelt dat het een commerciële actie is die vooral aandacht vraagt voor de verkoop van vuurwerk.

Ed Raket is verbaasd over de plotselinge brief

Ed Raket eigenaar Edwin Vader is niet blij met het schrijven. "Het komt me wat koud op het dak, eerlijk gezegd. Wij willen de stad juist een professionele en veilige show aanbieden, als dank voor de klandizie en het vertrouwen. Het kost behoorlijk wat om dit door een gecertificeerd bedrijf te laten verzorgen en duurt maar een half uur. Er komen ieder jaar meer mensen kijken en we krijgen juist hele positieve reacties."

Hij ziet de link met overlast die illegaal vuurwerk veroorzaakt ook niet: "Wij houden ons netjes aan de verkooptermijnen en verkopen alleen wat aan de normeringen voldoet. Die zware knallen die al weken ervoor her en der klinken, hebben niets met onze producten te maken en komen uit België of zelfs Polen. Voor die show hebben we vergunningen van de provincie en goed overleg met de gemeente. We voldoen aan alle voorschriften en willen vooral een korte mooie vuurwerkshow laten zien waar heel veel mensen van genieten."

Immaterieel Cultureel erfgoed
Toevalligerwijs is de traditie van consumentenvuurwerk afsteken met oud en nieuw deze week toegevoegd aan de Nationale Inventaris Immaterieel Cultureel Erfgoed in Nederland. Dat liet het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed dinsdag weten.

Bron:https://kijkopbergenopzoom.nl/nieuws...verbieden.html

ferox

Registered User
Altijd leuk, ondernemertje pesten. Waarom moet dat ook zo. Omdat 1 ambtenaar zich hier aan ergert moet het verboden worden. Ik heb te doen met die ondernemer. Ligt het aan mij of wordt het steeds gekker met die ambtenaren? Dit kan toch niet. Het is 4 december. Die man heeft alles geregeld en nu nog even snel een brief sturen.

Misschien dat ik mij er te veel in laat mee gaan maar hier gaat mijn bloed echt van koken. Je regelt alles op een nette manier en je probeert het voor iedereen zo goed mogelijk te doen en nog is er 1 die dit soort dingen om zeep helpt. Diep triest. En dan heb ik het niet alleen over vuurwerk. Ik zie het op meerdere fronten veranderen. Het lijkt wel of een aantal mensen in NL er hun doel van hebben gemaakt om andere mensen het leven maar zo zuur mogelijk te maken.

MrXtremeFireworks

Registered User
Haha wat een lachertje. Succes met verbieden slechts een week van te voren wanneer de vergunning al vergeven is.
En wat een wereldontdekking zeg: een demo als commerciële actie... Wat verwacht je dan?

Baron van lunt zu sas

Registered User
Het is gewoon herrie maken voor de media-aandacht. Ze weten donders goed dat het blijft zoals het is, maar zo kunnen ze scoren.
Van Betuwe route, doortrekken van de A4 of de Joint Strike Fighter zodra de besluiten gemaakt zijn gaan ze koeren puur voor de aandacht, makkelijk ergens tegenaan schoppen.

roelz

Registered User
"...Volgens Van den Kieboom snappen omwonenden niet dat deze shows worden toegestaan en de BSD fractie vindt mede daarom dat het evenement alsnog gecanceld moet worden..."

Dus omdat omwonenden iets niet snappen moet het maar verboden worden? Het wordt dus wél steeds gekker in dit land. I.p.v. de show willen verbieden moeten de 'omwonenden' uitgelegd worden dat er zoiets als vuurwerkshow (buiten de oudjaar afsteek tijden) in onze wet- regelgeving is opgenomen. En dat dat gewoon kan mits aan alle eisen, vergunningen, etc is voldaan.

Pancake77

Registered User
Alle Nederlanders snappen ook niet waar het kabinet te pas en te onpas mee bezig is, ik stem er dus voor het kabinet te verbieden.

painkiller

Registered User
Het moet niet gekker worden zeg....
Dat deze man ook nog een podium krijgt geeft wel weer aan hoe rot de media is in dit land.

joszie

Zilveren Member
Wellicht kan mijnheer het raadslid nog even terug de fruitboom in, ik vind hem nogal een zuurpruim.

Het is idd wel een hype aan het worden om 'namens anderen' te spreken. Niet erg, behalve dat in de meeste gevallen die anderen nergens problemen mee hebben.

Bovenaan