Broertjes: 'Heel Hilversum op termijn vuurwerkvrij'

HocusPocus.Pyro

Registered User
Fred, ook van mij uit succes!

{Aangepast, ik had een foutje gemaakt bij het bekijken van de video, en ik kreeg de indruk dat de burgemeester zei dat er in Hilversum 90.000 mensen hadden geklaagd, maar dat was niet wat hij zei.}

Daarnaast is er een ASOCIALE IDIOOT (geen echte VUURWERKFREAK) zo ACHTERLIJK geweest om een zwaar stuk VUURWERK tussen mensen te gooien. En in 2011/2012 was het ook al raak in Hilversum.

Het moet duidelijk zijn dat wij als ECHTE LIEFHEBBERS daar ook van af willen. Dat heeft niets met het traditionele Oud & Nieuw te maken.

Laatst bewerkt:

KoenL

Registered User
Fred, ook van mij uit succes!

Ik denk wel dat we moeten erkennen dat Hilversum met circa 90.000 inwoners dan relatief veel klachten moet hebben gehad, dus ... de burgermeester 'moet dan ook wel iets doen'.... Hoe het kan weet ik niet, maar 90.000 klachten is voor Hilversum (en omstreken) wel veel klachten. Daar moet je niet omheen redeneren.
Daarnaast is er een ASOCIALE IDIOOT (geen echte VUURWERKFREAK) zo ACHTERLIJK geweest om een zwaar stuk VUURWERK tussen mensen te gooien. En in 2011/2012 was het ook al raak in Hilversum.

Het moet duidelijk zijn dat wij als ECHTE LIEFHEBBERS daar ook van af willen. Dat heeft niets met het traditionele Oud & Nieuw te maken.

Waar haal je die 90.000 vandaan? Bij het vuurwerkmeldpunt van Groenlinks kwamen slechts 508 klachten binnen uit Hilversum. Hilversum heeft 83.699 inwoners...dus dat de 'burgemeester wel iets moet doen' vind ik onzin.

Landelijk kwamen er totaal 79.515 meldingen binnen. De 89.623 meldingen waarmee wordt gepronkt is onjuist. Dat cijfer bevat namelijk dubbele meldingen als ook klachten over het meldpunt zelf. Het is belangrijk dat je in de discussie het juiste cijfer gebruikt; niet 90.000 maar 80.000.

HocusPocus.Pyro

Registered User
Oeps, facepalm!

Ik luisterde naar zijn verhaal, en ik hoorde hem zeggen "90 duizend mensen hebben geklaagd" maar hij zegt inderdaad niet dat dit voor Hilversum is. Anyway, ik zat niet goed genoeg op te letten naar zijn verhaal.

Dank voor het opletten en rechtzetten.

Vond het al een beetje raar dat heel Hilversum had geklaagd...

Waar haal je die 90.000 vandaan? Bij het vuurwerkmeldpunt van Groenlinks kwamen slechts 508 klachten binnen uit Hilversum. Hilversum heeft 83.699 inwoners...dus dat de 'burgemeester wel iets moet doen' vind ik onzin.

Landelijk kwamen er totaal 79.515 meldingen binnen. De 89.623 meldingen waarmee wordt gepronkt is onjuist. Dat cijfer bevat namelijk dubbele meldingen als ook klachten over het meldpunt zelf. Het is belangrijk dat je in de discussie het juiste cijfer gebruikt; niet 90.000 maar 80.000.

Koetje

Registered User
Nare man die Broertjes, zie je gelijk aan zijn gezicht. Vroeger ook veel gepest en probeert nu zijn gram te halen nu hij wat macht heeft.

Moontan

Moderator
Medewerker
Dank voor de aanvullende info mannen.
Het onderwerp staat om 22.00 uur op het programma.
Ik hoop niet dat mijn 5 minuten ingekort gaan worden want ik ben zeker niet de enige spreker.
De plaatselijke middenstand komt ook in opstand.

Moontan

Moderator
Medewerker
Ik kom net terug van de commissievergadering van de gemeente Hilversum.
En het inspreken heeft wel degelijk zin gehad, dat blijkt uit de reacties van diverse partijen.

Vier sprekers: Evelien van Witte Tenten, Mike van Vuurwerkcrew, Witbaard feestartikelen en ik zelf.

Wat in ieder geval duidelijk naar voren is gekomen vanavond:

1. Burgemeester Broertjes is door diverse fracties tot de orde geroepen omdat hij in de media solistisch optreedt en niet de mening van de voltallige Raad verkondigt.
2. Er komt geen totaalverbod in Hilversum.
3. Met betrekking tot beperking van de afsteektijden en verkooptijden wordt de landelijke discussie gevolgd.
4. Burgers moeten meer betrokken worden bij de plannen (inspraak)
5. Geen unanieme meerderheid over de aangewezen verbodslocatie centrum Hilversum.

1 partij viel op in negatieve zin, en jullie mogen raden welke.

Alle 4 de sprekers hebben goed gesproken.

Het vervolg is dat er nu een voorstel wordt gedaan aan het College van B&W waarin alle voors en tegens worden meegenomen.
Ik heb goede hoop.

gizmo75

Registered User
Bedankt Fred voor jouw inzet en deze samenvatting. In de kern lees ik positieve dingen!! Uiteraard ook dank aan Evelien, Mike en Witbaard!!

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Bedankt Fred voor jouw inzet en deze samenvatting. In de kern lees ik positieve dingen!! Uiteraard ook dank aan Evelien, Mike en Witbaard!!

Niks aan toe te voegen.
En van deze 4 weet ik zeker dat ze goed en verstandig gesproken hebben.
Goed gedaan heren en dame!
Hulde!

KoenL

Registered User
Bedankt voor je inzet en de samenvatting Fred!

Ik heb gisteravond op mijn Twitter het volgende getweet:
Burgemeester Broertjes op commissievergadering van de gemeente #Hilversum tot de orde geroepen: link #vuurwerk

Een gemeenteraadslid van de PvdA in Utrecht reageerde daarop met het volgende:
@KoenLaureij mooi nieuws, maar de naam van die website!!! freakpyromaniacs.com...

Ik kan haar gedachte wel begrijpen. In hoeverre is het verstandig om onder deze naam naar buiten te treden richting de politiek?

Moontan

Moderator
Medewerker
Goed gedaan van je Koen die tweet.
ja commentaar op de naam van onze website, wat moet je daarmee?

Tony

Administrator
Medewerker
Bedankt voor je inzet en de samenvatting Fred!

Ik heb gisteravond op mijn Twitter het volgende getweet:

Een gemeenteraadslid van de PvdA in Utrecht reageerde daarop met het volgende:

Ik kan haar gedachte wel begrijpen. In hoeverre is het verstandig om onder deze naam naar buiten te treden richting de politiek?

Goed gedaan van je Koen die tweet.
ja commentaar op de naam van onze website, wat moet je daarmee?

Misschien moet je dan ook uitleggen wat de website doet en betekend.
En wij treden ook niet naar buiten met deze naam maar als we iets doen dan gebeurd het vanuit de website www.vuurwerktraditie.nl

Bovenaan