brief aan gemeente partijen

rodepo

Registered User
antwoord van de vvd , hij had eerst het verkeerde bericht naar mij gestuurd dat voor iemand anders bedoeld was.:

Van: d.pols
Datum: 16-3-2014 11:41:12
Aan: 'Carla'
Onderwerp: RE: Voetbal stadion

Geachte heer De Wiit,

Mijn excuus ik heb nog al wat vragen moeten beantwoorden en heb per ongeluk en heb per ongeluk het verkeerde Email adres gebruikt.

De vraag over het vuurwerk kan ik als volgt beantwoorden.

De VVD is wil vuurwerk niet verbieden om het af te steken met de jaarwisseling. Wel moet er meer controle en hard worden op getreden tegen illegaal vuurwerk . Wij zijn ook wel om de tijden afsteken beperken maar dit moet landelijk worden geregeld.

De vraag over regels.

Wij zijn voor minde regels voor burgers en bedrijven . maar de regels welke er zijn moet worden gehandhaafd. Een van de liberale beginselen de vrijheid van burgers , zo lang het niet de vrijheid van de ander schaad . Denk dat ik het met u eens bent over de vrijheid van de burger.

Nogmaals mijn excuus,

Vriendelijke groet,

Dirk Pols

rodepo

Registered User
mijn antwoord naar hem:

Van: Roland
Datum: 16-3-2014 13:14:42
Aan: d.pols
Onderwerp: RE: Voetbal stadion

Excuus geaccepteerd. en bedankt voor het antwoord.

Jammer dat jullie voor beperking van afsteek tijden zijn. want dit brengt namelijk meer werk in handhaving met zich mee(oftewel weer meer regelgeving).

Ook is het niet goed (mijn mening) voor de detailhandel om verkooptijden/dagen te verkorten.
i.v.m. drukte en inkomsten.

groet,

Roland Witt

rodepo

Registered User
Ik ben zelf nooit zo goed geweest in spelling hoor, maar valt het jullie ook op dat er toch wel veel spelfouten door politicus worden gemaakt.
Misschien hebben ze geen spellingscontrole?:embarrased:

PVDA en VVD hebben om te beginnen mijn achternaam verkeerd geschreven. Dit wekt niet echt de indruk dat ze de email aandachtig gelezen hebben.

rodepo

Registered User
Hier mijn antwoord weer naar de PVDA:

hartelijk dank voor uw antwoord.

ik wil u wel wijzen op een tegenstrijdigheid:

-Probleem is feitelijk niet het legale vuurwerk maar vooral het illegale vuurwerk.
-de overlast beperken door de verkooptijd en de afsteektijd te gaan beperken.
-Uw pleidooi voor minder regels die wel gehandhaafd worden en die moten dienen om de burger te beschermen delen wij

Illigaal vuurwerk veroorzaakt problemen waarom dan de bestaande regels voor consumenten vuurwerk aanpassen?
Ook zijn dit weer extra regels om te handhaven, waardoor je minder tijd en mankracht voor de belangrijke regels(b.v aanpak ilegaal vuurwerk)

Verder wil ik daarbij opmerken dat ik persoonlijk wenselijk vind om mijn kinderen bij daglicht te leren omgaan met vuurwerk.

aanpassing van verkooptijd lijkt me ook niet wenselijk als je bedenkt dat het nu al 3 dagen heel druk is bij de verkooppunten , kan je wel begrijpen wat er gebeurt als dit beperkt wordt tot b.v. 1 dag.
En dit is alleen een praktisch voorbeeld. Komt nog bij dat er vooral een beroep op eigen verantwoording en sociale controle gedaan moet worden in dit geval.

met vriendelijke groet:
Roland

Hier het antwoord van PVDA wat ik heel netjes vind dat ze de moeite nemen om te reageren.:

Beste Roland,

Wij zijn het eens over het feit dat het illegale vuurwerk het grootste probleem vormt, daar zie ik geen strijdigheid mee. Dat wij toch willen pleiten voor verdere beperking van de afsteektijden heeft meer te maken met het feit dat veel mensen vuurwerk zonder meer als overlast gevend ervaren. Daarvoor kunnen we onze ogen wel sluiten maar dat is wel een gegeven. om niet het gehele draagvlak onder een dergelijk evenement te verliezen is enige verdere beperking in onze ogen niet uitgesloten. Vuurwerk behoort immers afgestoken te worden rondom de jaarwisseling.

Uiteraard heb je een punt wanneer je vaststelt dat dit ook weer extra inzet van toezichthoudend personeel vergt, de vraag daarbij is hoe fanatiek je zoiets doet. Prioriteit moet vooral liggen bij het illegale vuurwerk.

Je pleidooi om meer een beroep te doen op eigen verantwoordelijkheid en sociale controle zouden wij willen delen maar in de praktijk zie je dat juist op die dagen mensen meer angst hebben om anderen aan te spreken. Vuurwerk kan niet alleen veel plezier geven maar ook als een wapen worden ingezet en daar zijn veel mensen toch wel enigszins angstig voor. Tegelijkertijd heb je een punt bij de beperking van verkooptijden en bij het leren afsteken van vuurwerk. Dit laatste zou overigens in groter verband gedaan kunnen worden door meer mensen die er net zo over denken; de gemeente zou daarvoor een afgelegen terrein beschikbaar kunnen stellen.

Mijn conclusie is wel dat mijn eerste, vrij spontane reactie, ook bezwaren en tegenstrijdigheden kent; dit geeft maar aan dat een ogenschijnlijk simpel probleem soms al allerlei haken en ogen kan hebben. Wij zullen deze discussie ongetwijfeld terugkrijgen; ik hoop dat je dan ook je bijdrage wilt leveren want politici maken teveel en te vaak keuzes met een te beperkte bestuurlijke blik.

Met vriendelijke groet

Cor van Verk

rodepo

Registered User
van de rest van de partijen in dordrecht heb ik geen antwoord gehad.
Dat zijn de volgende partijen:
Beter voor Dordt
Groen links
SGP
WEK Dordrecht
SP

Moontan

Moderator
Medewerker
Bedankt voor al je moeite Roland. Goed bezig.
Opvallend dat sommige partijen geen enkele moeite nemen waar andere partijen en duidelijk tijd voor uit hebben getrokken om op jouw vraag in te gaan. Of het antwoord nu positief of negatief is.
Succes morgen!!

rodepo

Registered User
Bedankt voor al je moeite Roland. Goed bezig.
Opvallend dat sommige partijen geen enkele moeite nemen waar andere partijen en duidelijk tijd voor uit hebben getrokken om op jouw vraag in te gaan. Of het antwoord nu positief of negatief is.
Succes morgen!!

Bedankt, Jij Ook succes morgen

The Cigarman

Moderator
Medewerker

Inderdaad vreemd.
Ik heb naar 5 partijen een mail/bericht gestuurd en van 2 heb ik antwoord gehad.
Misschien komt het omdat ik pas afgelopen zondag deze mailtjes verstuurd heb.

Maar toch erg vreemd dat men niet eens de moeite neemt, om wat vragen te beantwoorden.
De peilingen geven aan, dat ongeveer 43% van de stemgerechtigden morgen gat stemmen.
Dan is iedere stem, op je partij toch wat waard.
Klinkt mij toch in de oren, als Haagse politieke arrogantie....

boozebelly

Registered User
Ik heb naar 5 partijen een mail/bericht gestuurd en van 2 heb ik antwoord gehad.
Misschien komt het omdat ik pas afgelopen zondag deze mailtjes verstuurd heb.

Ik heb dezelfde ervaring. Van zeker de helft hoor je nooit iets. Toppunt is bij mij de PvdA in Emmen en de landelijke PvdA. Op hun antwoord wacht ik inmiddels al meer dan 4 weken.

Baron van lunt zu sas

Registered User
Petje af,
Ik ga je voorbeeld volgen, ook al zijn de verkiezingen voorbij.
Het is goed om ze zo positieve uitspraken te laten doen, dat zorgt ervoor dat de zwijgende meerderheid (voorstanders, neutralen) hoorbaar wordt. En gedane uitspraken beperken de ruimte om hun mening te veranderen!

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Petje af,
Ik ga je voorbeeld volgen, ook al zijn de verkiezingen voorbij.
Het is goed om ze zo positieve uitspraken te laten doen, dat zorgt ervoor dat de zwijgende meerderheid (voorstanders, neutralen) hoorbaar wordt. En gedane uitspraken beperken de ruimte om hun mening te veranderen!

22 mei zijn de Europese verkiezingen.

boozebelly

Registered User
22 mei zijn de Europese verkiezingen.

Na aanleiding van die verkiezingen heb ik afgelopen week alle Europese fracties een mail gestuurd waarin ik vraag naar hun standpunten. Ook vraag ik of ze van plan zijn om de invoer van zwaar knalvuurwerk naar Nederland te gaan tegenwerken door op Europees niveau afspraken te maken met andere landen (zoals ik afgelopen december/januari in de media heb gelezen).
Alleen van de ChristenUnie kreeg ik direct een antwoord terug. Volgens hun moet ik daarvoor bij de landelijke politiek zijn omdat vuurwerk op Europees niveau helemaal geen issue is.
Nu nog even afwachten wat de andere partijen gaan zeggen. Als de antwoorden de moeite waard blijken te zijn zal ik ze wel in een apart topic plaatsen.

Bovenaan