Breda bekijkt gezamenlijk nieuwjaarsvuurwerk wijken

Moontan

Moderator
Medewerker
Breda bekijkt gezamenlijk nieuwjaarsvuurwerk wijken

BREDA - Breda gaat bekijken op welke manier het buurten en wijken kan ondersteunen met het organiseren van een vuurwerkshow met oud- en nieuw. Tijdens een expertmeeting deze maand met deskundigen uit de branche komt dit onderwerp aan de orde.

Afgelopen jaar was er één Bredase buurt die een gezamenlijk vuurwerk had, de gemeente speelde daar een ondersteunende rol in. Wat de rol van de gemeente dit jaar kan en moet worden is onduidelijk. “Dat is ook afhankelijk van de meeting.”

Burgemeester Van der Velden noemt het onderwerp van een gezamenlijk vuurwerk in zijn brief aan de gemeenteraad over het plan voor oudjaarsnacht. Hij schetst in de brief een groeiend probleem met illegaal vuurwerk, afkomstig uit België.

Om problemen te voorkomen gaat de gemeente extra inzetten op voorlichting, zo gaat Halt in november en december op scholen langs en worden maatregelen genomen om de regels te handhaven en gemeentelijke eigendommen te beschermen. Jaarlijks heeft Breda voor tienduizenden euro’s schade aan verkeersborden en vuilnisbakken.

Breda gaat tijdens deze jaarwisseling gaat Breda inventariseren of en op welke manier er in de volgende jaarwisselingen vuurwerkvrije zones kunnen worden ingesteld. Een meerderheid van de gemeenteraad gaf eerder al aan hiervan voorstander te zijn. “Hierbij worden dan vanzelfsprekend ook de ervaringen met het toepassen van vuurwerkvrije zones in andere gemeenten betrokken.”

http://www.bredavandaag.nl/nieuws/a...bekijkt-gezamenlijk-nieuwjaarsvuurwerk-wijken

vuurwerk_2013.jpg

ifeelfine

Registered User
zelfs per buurt toe maar hoe veel professionals willen ze daar voor aan gaan trekken dan???

uitkomst kunnen we hier al voorspellen natuurlijk

D

Deleted member 17038

Guest
Nee geen profs maar gezamenlijk vuurwerk. Zie het als een stookmeeting met je buurt aangemoedigd door de gemeente?

Laatst bewerkt door een moderator:

sprinkhaan

Registered User
Dan sta je met de hele buurt op een kluitje met een hele berg vuurwerk en iedereen een paar promille op ? Volgens mij gaat dat hem ook niet worden.

--sjon beton--

Registered User
een groeiend probleem van vuurwerk uit belgie?
dacht het niet.
maak er maar de webshops uit polen van.
alhoewel al vrij veel webshops dit jaar niet meer naar nederland verzenden.

Chrissie81

Registered User
Ik wil het showtje voor mijn wijk wel op me nemen hoor. Eens kijken hoeveel de gemeente wil ondersteunen ( financieel) ;)

Maargoed, elk jaar weer een zelfde soort praatje. Afgelopen jaar zou er EXTRA toezicht zijn op illegaal vuurwerk en vernielingen.....:hehe!:

Z@P

Registered User
Het is in ieder geval beter als een totaal verbod, dat snapt deze burgermeester misschien wel.
Beetje wat je ook in zuid europa ziet, met je wijk/straat een showtje.

Ik zie het sowieso niet zitten.

Bovenaan