Boze reacties op Vuurwerk Today,s art festival

myrmidon

Registered User
Het is ook maar relatief eigenlijk. Tientallen? Er hebben honderden...misschien wel duizenden mensen staan genieten! :lub:

Dat is op de een of andere manier altijd zo, de minderheid heeft altijd het hoogste woord en krijgt ook nog eens het meeste voor elkaar. zie de zwarte piet discussie.. bah

bopo

Registered User
De mensen die lopen te klagen zijn niet uit de aangrenzende wijken neem maar van mij aan zijn de bewoners van de vogelwijk als er wat os altijd gelijk klagen

Moontan

Moderator
Medewerker
Contrast met Valencia he? In Valencia staan duizenden mensen (jong en oud) te genieten, te shaken bij de mascleta.
En hier in Nederland hebben ze het over een oorlog.!!
Ik weet het, de culturen zijn verschillend, en in Nederland geldt onbekend maakt onbemind.
Maar het is hier altijd wat en nooit goed.

Firecrack-R

Registered User
Vuurwerk heeft in Nederland zo'n negatief imago, ik word er schijtziek van. Tijdens het wk ook nog zoiets negatiefs meegemaakt, na een doelpunt een geluidsarm sierpotje aangestoken, horsetail effect. En een man komt al kankerend naar buiten en doet net alsof we een bom op zijn huis neergooien. En zo zit Nederland ondertussen vol met dit soort mensen. Bleh!

Ik ga wel 1 x per jaar lekker naar Valencia, waar iedereen vuurwerk kan RESPECTEREN, en ook elkaar en normaal met vuurwerk omgaan. En dan komen er natuurlijk weer Nederlanders en Duitsers de boel op stelten zetten door trueno de aviso's te strooien en neer te gooien. Of duitsers met zelfmaak knallers met zo'n 50gr flash. En dat is nou precies waarom hier in Nederland iedereen zo'n hekel heeft aan vuurwerk. Niet alleen door de media, maar omdat we allemaal zo lekker asociaal zijn.

explosio

Registered User
Misschien had in de brief die buurtbewoners hebben gehad een duidelijke uitleg over een mascleta moeten staan, dan was de schrik wat minder.

Verder vind ik in het algemeen:

Zielige mensen op die (A)sociale media. Veel van deze zeikende mensen krijgen samen te veel aandacht en vormen zo de mening van andere mediaslaven, die zonder dat ze er erg in hebben, die mening overnemen en ook vinden dat ze moeten zeiken. De algemene meningsvorming over vuurwerk wordt op deze manier door bijvoorbeeld de media en andere tegenstanders zwaar beïnvloed.

Dit uit zich nu zelfs in waarschijnlijk toekomstig feit dat er pas mag worden afgestoken vanaf 18:00 uur.

Dan zelfs zal dit gezeik niet ophouden en wordt het misschien eens tijd om als vuurwerkliefhebbers massaal met positieve ervaringen omtrent vuurwerk tegen deze zeikers in te gaan op de (A)sociale media ea. Zo massaal zelfs dat het negatieve gezeik niet eens meer opvalt.

Zo ik heb weer even mijn hart gelucht :hehe!:

Laatst bewerkt:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Ik denk dat het misschien iets anders zit.
Mensen zitten lekker achter de PC, smartphone, tablet en spuien lekker hun frustraties.
Nu al weer die harde knallen, spookt door hun hoofden.
Ze lezen de negatieve reacties, dus ze plaatsen graag hun gezouten mening.
Wat vaak fijn overdreven wordt.

Achter een toetsenbord zijn mensen vaak ernstig grof, maar als je iemand er later op aanspreekt...
Krijg je vaak opmerkingen van, o zo bedoelde ik het niet joh.

Z@P

Registered User
Voor vuurwerk plezier moet je niet meer in Nederland zijn, zoveel is wel duidelijk. Werkelijk zum kotzen de reacties. Kan daar zo boos om worden moet me echt inhouden bij zulke domme en kortzichtige reacties.

Je zou zeggen dat de wereld beter af is zonder facebook, twitter etc...

Nee, ik ben blij dat ik zo de grens over kan steken naar belgie waar ze gelukkig nog wel leuke shows hebben en een evenement als de zena trophy waar jong oud, families etc van vuurwerk genieten zonder oeverloos gezeik en gezanik van azijnpissers.

Hulde voor de organisatie en schieters, top showtje geweest zo te zien.

Laatst bewerkt:

Sweet Laker

Registered User
Gelukkig heb ik genoeg schollekoppies zien staan die hebben genoten van het vuurwerk.

vraag mij overigens af wat de link is tussen een vuurwerkshowtje op Scheveningen en het sturen van F16's naar oorlogsgebied. Vind het feit dat die straaljagers alwéér onschuldige burgers kapot gaan bombarderen erger als dat vuurwerkshowtje op Scheveningen.

Maargoed, het zal wel, klagers lekker laten klagen en accepteren dat het zo is. Zo werkt het momenteel nu eenmaal.

Yvez

Registered User
Het is op zich wel grappig dat wij nu met zn allen lopen te pijpzeiken over de zeikers. Hoe had de organisatie de voorlichting anders aan kunnen pakken? In ieders belang.

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Het is op zich wel grappig dat wij nu met zn allen lopen te pijpzeiken over de zeikers. Hoe had de organisatie de voorlichting anders aan kunnen pakken? In ieders belang.

Vind ik een hele goeie van je Yvez. Ik denk dat de organisatie minder klachten achteraf zou hebben gehad als de omwonenden per brief kenbaar was gemaakt dat er sprake zou zijn van een kortdurend vuurwerk van 5 minuten maar wel met een extreme lading. (uitleg over de mascleta)
Maar klachten over vuurwerk hou je altijd.

O ja, wie dacht dat de politiek zich er niet mee zou gaan bemoeien heeft het mis:

http://www.groepdemos.nl/knalfeest-Scheveningen

mickeyzegtboem

Registered User
De omwonenden zijn schriftelijk geïnformeerd met een brief die een aardig duidelijke uitleg gaf wat er te verwachten was. Tevens is er door de regionale omroepen meermaals aandacht aan besteed, en is er 2x gepubliceerd in de huis aan huis bladen in den haag.
Je kan als organisatie moeilijk heel Scheveningen huis aan huis langs om iedereen persoonlijk in te lichten.

Yvez

Registered User
Er schijnen brieven verstuurd te zijn in de buurt. Lees ik van meerdere mensen. Probleem is natuurlijk de nog negatievere focus op een mooie hobby. Onze vuurwerk rechten worden steeds meer in geperkt. Naar mijn gevoel door een ongestelde minderheid. Deze happening draagt niet bij aan een positieve invloed natuurlijk.

ChrisN

Registered User
Probleem is vooral dat men met zeiken op bepaalde dingen de indruk wil wekken dat hij / zij een soort van superieur ergens boven staat. Dat proef je uit de manier waarop er gezeikt word. Socal media geeft dit soort mensen een perfect medium om soms eventjes hun superieuriteit naar hun "vrienden" te verspreiden. En als het werkt, komen er vanzelf volgers en na-papagaaiers. Alles word misbruikt door deze aandachts-lovers, vuurwerk, zwarte piet, evenementen, wielrenners, enzovoort. Zolang er maar enig draagvlak is voor het te bezeiken onderwerp van mede-zeikers begint het eh.. gezeik. Met de onderwerpen heeft het weinig te maken want niemand heeft écht last ervan, maar het heeft alles te maken met het lekker collectief "ergens boven willen staan". Er zijn zelfs mensen die op FB een tweede account maken. Eén voor de persoonlijke zaken en één om op alle politieke / maatschappelijke zaken hun mening / gezeik te geven, alsof we daar ook echt op zitten te wachten.

Laatst bewerkt:

KoenL

Registered User
De omwonenden zijn schriftelijk geïnformeerd met een brief die een aardig duidelijke uitleg gaf wat er te verwachten was. Tevens is er door de regionale omroepen meermaals aandacht aan besteed, en is er 2x gepubliceerd in de huis aan huis bladen in den haag.
Je kan als organisatie moeilijk heel Scheveningen huis aan huis langs om iedereen persoonlijk in te lichten.

Stuur een uur voor tijd een geluidwagen door de straten en laat het luchtalarm afgaan, kan makkelijk! ;-)

Het enige wat misschien anders moet is de straal waarbinnen die brief wordt gestuurd. Ik weet niet wat die straal nu is geweest, maar misschien is daar wat winst te halen.

mickeyzegtboem

Registered User
Stuur een uur voor tijd een geluidwagen door de straten en laat het luchtalarm afgaan, kan makkelijk! ;-)

Het enige wat misschien anders moet is de straal waarbinnen die brief wordt gestuurd. Ik weet niet wat die straal nu is geweest, maar misschien is daar wat winst te halen.
Duindorp en Scheveningen haven, waarschijnlijk zijn de klagers ook degenen met een Nee/Nee sticker op de brievenbus. Aangezien de brief niet geadresseerd was mocht hij niet door die bussen heen.

KoenL

Registered User
Duindorp en Scheveningen haven, waarschijnlijk zijn de klagers ook degenen met een Nee/Nee sticker op de brievenbus. Aangezien de brief niet geadresseerd was mocht hij niet door die bussen heen.

Kijk, dat is nog een mooie! Goed argument om mee te nemen in de discussie in ieder geval!

GMP82

Zilveren Member
Jammer, ik heb genoten, maar als ik dit allemaal zo lees, zal het wel weer op een eenmalig iets uitdraaien.

Bovenaan