Boozebelly 2011-2012

boozebelly

Registered User
Ik kan het toch weer niet laten :hehe!:

Niet alles staat in de database en ik ben in een typbui, dus ik pleur hem er eerst even zo neer:

Bonfireworks:
1x Total Madness
1x Crackling Meteors
2x Chinese Dreams
1x Temptation
3x Treasure Island
3x Endeavour
3x Wodka Blue
3x Dragon Balls
1x Miracle
10x High Thunder

VDN-Fireworks:
1x Bombay
1x Vaapi
1x Grandula
2x Rokko
1x Orbit
1x Balsa
1x Orion
1x Pavú
1x Diabolo
1x Starlight
1x Papilot
1x Panga Panga
1x Passie

GBV Vuurwerk:
2x Asian Thunder Cake 100 Schots
2x Arch Fountain

Diversen/Klein vuurwerk:
1x Bullpack Asian Thunder
5x Dragon Thunder
8x Twister Knal
5x Asian Thunder Rockets
20x Ratelband 100 Schots

Van vorig jaar heb ik nog liggen: 1x Thunderking XXL, 1x Spicy Vulcano, 1x Crackling Sky, 1x Ferro Flower Thunder Battery, 1x Brilliant Salute en een hele lading diverse vuurpijlen, zes doosjes knaltollen, single shots, romeinse kaarsen, losse knallers en noem het maar op.
De 29e rijden wij naar Duitsland voor het inwendige vuurwerk, de drank. Daar haal ik dan bij de Lidl een lading van die Laser fonteinen erbij en dan ben ik klaar.

Het van der Nat vuurwerk koop ik eigenlijk puur op basis van de effectomschrijvingen. Ik kan het krijgen met een zeer aantrekkelijke korting dus ik kan nooit hard onderuit gaan. Ergens is het ook wel leuk om niet te weten wat er uit zo'n cake komt. Een beetje het verrassingsei idee :hehe!: maar normaal doe ik zoiets niet graag op de gok.

Als er hier nou mensen zijn die de Van der Nat producten wel gezien hebben en denken dat ik ergens een verkeerde keuze maak, dan hoor ik dat graag want tot begin morgenmiddag kan ik nog wijzigingen doorvoeren.

Foto's volgen de 29e uiteraard! Opmerkingen & suggesties zijn van harte welkom :smiling:

Laatst bewerkt:

boozebelly

Registered User
Dank Johan :)

Ik hoop alleen wel dat die High Thunder uiteindelijk leverbaar is, want ik hoor er helemaal niks meer over en het zal niet de eerste keer zijn dat een artikel het op de valreep niet haalt.
Ik moet knalbakken hebben om door de dag heen te stoken en een echt alternatief heb ik niet zo 1,2,3... dus hopelijk komt dat goed.

Ritchy045

Registered User
Dit ga ik effe in duitsland halen, dit is pas het eerste deel van mijn collectie de rest volgtnog
Naam Aantal Prijs
Reno 10 2,99
Phoenix 1 6,99
Las vegas 2 9,99
Barcelona 1 6,99

Totaal;81 euro nogwat;p

boozebelly

Registered User
ik dacht dat je rustig aan zou doen :p weer wat geleerd, haha

Tsja, dat was aanvankelijk ook de bedoeling. Het is voor mij nog nooit zo spannend geweest als dit jaar of ik het voor elkaar kon krijgen of niet. Zo rond november zag het er financieel somber uit voor het vuurwerk en had ik goed de pest in, maar met hangen & wurgen heb ik het toch nog voor elkaar weten te krijgen.
Zit trouwens een flinke freakkorting op ook hoor, dus trek je voor het totaalbedrag niks aan van de adviesprijzen ;) Die valt een aanzienlijk stuk lager uit.

PyroGuy

Registered User
En ik maar denken dat je een financiële tegenvaller had haha :hehe!:

Wat is de reden dat je Balrog niet hebt? Die leek mij juist erg mooi.

boozebelly

Registered User
En ik maar denken dat je een financiële tegenvaller had haha :hehe!:

Wat is de reden dat je Balrog niet hebt? Die leek mij juist erg mooi.

Ghehe :hehe!:

Balrog lijkt mij ook wel mooi, maar het houd ook een keertje op he! :tounge: Misschien dat ik hem er nog wel tussen kan peuteren, maar dan verval ik weer in het oude patroon van toch te veel geld uitgeven.
Misschien heeft Hans nog wat advies als ik hem spreek. Als hij van mening is dat ik beter een paar cakes kan veranderen dan kan dat nog gebeuren en anders laat ik het gewoon zo.

boozebelly

Registered User
Paar wijzigingen:

2x Earthquake (Bonfire, Oriëntal collection) heb ik kunnen vervangen voor 2x Chinese Dreams. Die vind ik toch een stuk sierlijker en het rustige tempo van die cake bevalt mij ook wel.

Van VDN-Fireworks heb ik inmiddels wat filmpjes gezien en op basis daarvan heb ik besloten om er nog een exemplaar van de 'Rokko' bij te nemen, dus nu 2x de 'Rokko'.

Verder heb ik er nog 20 matjes van 100 schots tussen weten te porren. Blijft leuk en ik moet overdag ook wat te stoken hebben he :embarrased:

Het is volgens mijn dealer onzeker of de 'Total Madness' uiteindelijk leverbaar zal zijn. Grote kans van niet en in dat geval moet daar nog even een vervanger voor in de plaats komen.
De 'Chinese Dreams' en 'High Thunder' hadden ze gelukkig al wel veilig binnen, dus die staan gelukkig wel bij mij op de stoep de 31e.

Martin1988

Registered User
Leuk lijstje Remco,

Helaas zelf niet instaat om een leuk lijstje samen te stellen wegens sparen samenwonen.
Prioriteiten hè haha maar wens je succes ben benieuwd na je bevindingen.

Groet martin

PyroGuy

Registered User
Ik heb ook Earthquake vervangen voor Chinese Dream. Inderdaad een wat rustiger tempo, volgens mij ook grotere boeketten, en erg sierlijk. De kleuren zijn iets minder apart, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik zie in ieder geval uit naar je collectiefoto :)

boozebelly

Registered User
Ik zie in ieder geval uit naar je collectiefoto :)

Die komt er donderdag z.s.m. op te staan :) Altijd mooi om tijdens de verkoopdagen de collectiefoto's van iedereen binnen te zien druppelen.
Ik heb nog wel een mailtje naar mijn dealer gestuurd om te vragen of ik de 'Vaapi' kan vervangen. De boeketten van de Vaapi vind ik er te klein uitzien op het filmpje en de effecten zelf vind ik ook niet echt bijzonder.

Ik denk dat ik daar de 'Mandril' voor in de plaats neem. Die tussentijdse tempoversnellingen spreken mij wel aan en die dubbele finale lijkt mij ook niet verkeerd.

boozebelly

Registered User
Dat was me het dagje wel weer :smiling:

Vanochtend om 05:45 ging de wekker en om 06:50 zat ik bij Van der Veen te Nieuw-Weerdinge in de kantine aan de koffie. Beetje babbelen over koetjes, kalfjes & vuurwerk, daarna de boel maar in de auto geladen. Maar goed dat wij de auto van mijn schoonouders mochten lenen, want het had never nooit in mijn auto gepast. Altijd hetzelfde liedje, als je besteld denk je dat je nog te weinig hebt maar als je je bestelling eenmaal bij de dealer ziet staan rollen je ogen zowat uit hun kassen.
Wel bleken een paar cakes niet leverbaar te zijn, te weten: 'Total Madness, 2x Endeavour en ook was er maar één Rokko in plaats van twee. Hiervoor heb ik als vervangers de 'Blessing Pearls, 2x City Lights en de Broadway genomen.
Vlak voordat we bij van der Veen vertrokken kwam ik Mark1600 van het forum nog ff tegen voor een korte babbel. Volgende keer ff wat langer over vuurwerk praten Mark, maar de auto moest om 08:30 terug zijn bij mijn schoonouders dus ik moest mij haasten ;)

Eenmaal thuis alles uitgeladen, de bestelling nachecken, een beetje eten om weer op krachten te komen en in de auto op naar Duitsland. Bij de Lidl in Emlichheim was nog voldoende op voorraad. Alle artikelen die ik wou hebben waren er nog en de vele Nederlanders bij de vuurwerkschappen hielden zich allemaal keurig. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt. Nog even wat bruiswijntjes voor de vriendin meegenomen en weer terug de grens over naar huis.
Eenmaal bij de afslag Klazienaveen kon ik het toch niet laten om daar de Rubro dealer te bezoeken voor nog wat klein spul. Dus die omweg heb ik genomen en aldaar even een paar doosjes 'Monsters' single shots, romeinse kaarsen en meer van dat soort klein stookspul gekocht. Altijd leuk ook om zoveel mogelijk verschillende showrooms mee te pakken. De sfeer opsnuiven alleen vind ik al heerlijk.

Vervolgens bij thuiskomst heb ik alles mooi uitgestald voor de jaarlijkse fotosessie. Daarna verloor ik plotseling op de één of andere manier de controle over mijn benen en diezelfde benen brachten mij bij de Halfords een paar honderd meter verderop. Daar moest ik blijkbaar nog even 3 doosjes Flower Thunders halen.

Nu ben ik echt door het vuurwerkgeld heen en zal ik mij in moeten houden. De foto's staan op de camera, alleen ligt het kabeltje om ze op de computer te zetten nog bij mijn vriendin in Deventer. Vandaar nog geen foto's maar morgen in de loop van de dag zal ik ze plaatsen.

boozebelly

Registered User
Hier alvast een paar foto's :smiling:
Ze zijn niet super scherp, maar ik moest kiezen tussen vuurwerk of een nieuwe fotocamera, dus vandaar.

BILD0635.JPG

BILD0643.JPG

Ik heb ook nog foto's met het Duitse & het kleine stookspul erbij op, alleen niet bij de hand. Dat gaat mij voor het nieuwe jaar ook niet meer lukken helaas. Maar die foto's volgen samen met de foto's van het afgeschoten spul begin januari.
Ik heb het vaker beloofd en toen kwam het er nooit echt van, maar de mensen waar wij morgen oudjaar vieren hebben een camera en ik zal proberen om wat goede filmpjes te schieten. De kwaliteit is echter altijd afwachten of ze het plaatsen waard zijn, maar ik zal het proberen.

Gegroet :happy:

PyroGuy

Registered User
Mooie collectie Remko. Je hebt die High Thunders er niet helemaal op staan :p
Hasst zonde om die cakes van VDN af te steken, mooie labels zeg! Veel plezier morgen, gaat vast en zeker goedkomen.

Booomy

Registered User
Ziet er goed uit Boozebelly. Zoals al gezegd wordt jij gaat je zeker vermaken. Wat staat daar links nog op de foto??

Bovenaan