Ambiance was geweldig, publiek deze keer was nogal irritant, files achteraf waren erger als nooit tevoren :notrust:
Over het vuurwerk, er zaten hele mooie stukken tussen en een paar fraaie effekten. Echter vond ik veel momenten de keuzes helemaal nergens op slaan. Bij de muziek van Strauss had echt wel wat heftiger uitgepakt mogen worden, zeker bij die schöne blaue Donau ook had ik zoiets bij God save the Queen, ik kon er geen kaas van maken. Ook zaten er te lange stukken in sommige gedeeltes tussen met veel van hetzelfde.
Ik vond dit de matigste RIF show die Weco presenteerde vergeleken met de afgelopen editites. Gelukkig ben ik niet de enigste met dit gevoel lees ik net op Feuerwerk.net
Maar goed vergeleken met Nederland blijft het natuurlijk smullen :smile1:
Ik heb juist het tegenovergestelde ervaren.
Wij zaten recht tegenover de plek waar het geschoten werd net achter dat pad met die kraampjes. We kwamen daar tegen 22:00 aan en konden precies nog een dekentje neerleggen waar we met z'n vieren mooi konden zitten.
Vorig jaar kwamen er rond 23:00 allemaal mensen tussendoor lopen om toch nog vooraan te kunnen staan waardoor de kleinere mensen slecht zicht hadden. Dit was dit jaar bij ons totaal niet het geval, we konden gewoon lekker rustig blijven zitten zonder dat ons zicht gehinderd werd.
De verkeerschaos zijn we gelukkig voor geweest.

We zijn meteen na afloop gaan lopen en via het station en een pad tussendoor bij het ziekenhuis waren we zo bij de auto. Vorig jaar hebben we erg lang bij een brug gestaan waar iedereen overheen moest. Ook eenmaal bij de auto aangekomen konden we zo instappen en wegrijden zonder file. Alleen op de snelweg een klein beetje waar die pijlen stonden dat iedereen naar 1 baan moest.
Maar goed....zoals ik al zei zaten we (waarschijnlijk) op een andere plek en waren we de grootste drukte net voor na afloop.
Wat het vuurwerk betreft, ik vond het tempo echt een stuk beter dan vorig jaar. Van begin tot eind zat het tempo er lekker in, dit vond ik vorig jaar een beetje tegenvallen.
De muziek i.c.m. het vw was af en toe erg raar idd:S
Ook konden we op de plek waar we zaten de muziek af en toe niet goed horen door het vw. Maar goed....ik prefereer de doffe klappen van het vw wel boven de muziek
Ook een nadeel vond ik dat de rook erg laag en lang bleef hangen maar gelukig niet echt veel hinder van ondervonden.
Op het laatst klapte er nog een shell op de grond/in de mortier. Dit staat niet op de film zag ik net maar je hoort bij 21:25 nog wel een harde klap tussendoor

Jammer trouwens dat de waterbommen dit jaar ontbraken, dit was vorig jaar wel erg vet.
Ik vond het zeker de moeite waard en ben er volgend jaar wel weer bij.