Bomber's list

Bomber68

Registered User
Zo, het lijstje is zo goed als compleet http://www.freakpyromaniacs.com/products/lijst/id/14821

Waarschijnlijk komt de 'Germany Fanstyle' er nog bij en een flink aantal Crackling Fountains van Showtime. Weet alleen niet wat de kwaliteit is van de huidige batch. Dus mocht iemand daar nog iets over weten...
Maandag nog even de Exodus checken bij de demo in Zoetermeer. Verschrikkelijk mooie box, maar op video vind ik de crackling de boel verpesten. Even kijken hoe dat in het echt is.

En trouwens veel spul van Hoakan om eens te kijken hoe dat presteert. Op film ziet het er leuk uit, maar er wordt weinig op gereageerd op het forum. Zal het filmen (als weer en omstandigheden het toelaten).

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Een waanzinnig mooie lijst. Met vele toppers van diverse importeurs. Bravo.
Ben heel erg benieuwd naar jouw ervaringen met de mine cake,s van Katan en de cake,s van Haokan.
Veel plezier met je vuurwerk de 31e Bomber!!

Bomber68

Registered User
Een waanzinnig mooie lijst. Met vele toppers van diverse importeurs. Bravo.
Ben heel erg benieuwd naar jouw ervaringen met de mine cake,s van Katan en de cake,s van Haokan.
Veel plezier met je vuurwerk de 31e Bomber!!
Dank je wel :)
Ben zelf ook heel benieuwd naar die mine cake's. Wel een idee natuurlijk, maar tot nu alleen China filmpjes... Lijken me waanzinnig mooi. Laat zeker horen hoe ik ze ervaren heb!

Bomber68

Registered User
Mooi lijstje hoor! Projectje ofzo met de cruelty en de glitterbox?
Wel van plan. Moet alleen kijken of ik de tijd heb alles uit te werken... In ieder geval de 4 Cruelty's tegelijk met daarna 2x de Ataka. En dan kijken wat ik daarvoor met de boxen kan doen [emoji4]

ferox

Registered User
Wel van plan. Moet alleen kijken of ik de tijd heb alles uit te werken... In ieder geval de 4 Cruelty's tegelijk met daarna 2x de Ataka. En dan kijken wat ik daarvoor met de boxen kan doen [emoji4]

Zo dat gaat dan een mooi geweld worden. 2 toppers die snoeihard zijn. Ga je filmen?

Bomber68

Registered User
Laatste aanvulling:
- Freestyle - Double Fury (kwam ik nog voor een leuke prijs tegen)

En van China Red/Vuurwerkhal
- Sparkling Snow
- Red Boom
- Strictly China
- Six Best Possible
En omdat ik er dan toch heen rijd:
- Titanium Thunder, 2013-versie

Nu is alles echt compleet. Tuurlijk, zou er nog vanalles moois bij willen stoppen, maar collectie is nu wel uitgebreid genoeg!

Bomber68

Registered User
De bestellingen
De laatste aanvulling was het uiteindelijk niet. Want na een beetje rondsnuffelen en demo's bekeken te hebben de nog twee boxen van Red Dragon er aan toegevoegd (de Triple Splitter en de Professional Tube). Ook nog een Crackling Chry er bij gekocht. In tweevoud leek deze mij nog spectaculairder.

Ophalen
Toen op de 29ste natuurlijk alles op gaan halen. Om 0:00 naar Lopik om bij 123vuurwerk mn eerste bestelling te halen. Binnen no-time agehaald en toen heerlijk relaxed terug gereden naar huis. Alvast de eerste boxen doorgelont onder het genot van Motörhead. Immers de nacht dat Lemmy het leven liet. Het voorbereiden op een hoop klereherrie zal die vast gewaardeerd hebben. Om 5:00 uur de volgende bestelling afhalen bij Haokan in Pijnacker. M'n zus (ook vuurwerkfreak) geholpen om alles mee te krijgen. Had toch echt twee auto's nodig om het thuis te krijgen. Ging ook allemaal harstikke vlotjes en ook daar de hele boel compleet. Verder naar Rijswijk om bij de Vuurwerkhal wat spul te halen. Ging een of andere dwaas me nog interviewen voor een radio-uitzending en moest Britta Sanders ontwijken van RTL-nieuws. Behoefte om op tv te komen had ik niet echt.
Toen nog allemaal kleinere bestellingen op gaan halen. Van Alphen tot Nieuwerkerk en Zoetermeer. Dus toertje Zuid Holland, maar wel allemaal binnen één ochtend gelukt en alles helemaal compleet. Heb eigenlijk alleen lang moeten wachten bij de Intratuin in Pijnacker. Bleef duren, bleken ze mn bestelling niet te kunnen vinden/kwijt te zijn. Uiteindelijk wel goed gekomen gelukkig.
En de ontdekking wat betreft vuurwerk is voor mij wel de Driesprong in Zoetermeer. Breed assortiment, met hele prettige aanbiedingen. Vriendelijk personeel en een hele gezellige sfeer bij het ophalen van het vuurwerk.

Voorbereiden
Toen alles voorbereiden. Was best nog een flink klus en moest er toch even de tijd voor zoeken/vinden. Had wat projectjes in gedachten, maar dat ging er niet van komen. En vind het uiteindelijk toch wel heerlijk om alles één voor één te schieten. Kan ik er toch het best van genieten.
Hier een paar foto's:
720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

Knallen maar!
Op de avond/nacht liep alles als een tierelier. Niets weigerde en het weer deed ook heerlijk mee. Af en toe beetje veel wind, maar dat was geen probleem. De buurt had het ook prima naar hun zin met het vuurwerk. Genoeg lui die de straat op kwamen om te genieten en natuurlijk met de vraag of het illegaal was e.d. Maar had alleen maar legaal spul.
Was (op twee na) ook geen enkele box/cake die mij tegenviel. Alles presteerde goed. Mn Hardstyle Box haalde ik nat uit de doos, maar presteerde super. De Rubro boxen deden het ook allemaal geweldig. De Event Horizon Z3 en Treasure Box als besten, maar ook de Immortal Gold was weer geniaal!
De cakes die het het beste deden waren de Down Under (de 'witte muur' is zo briljant met die doffe dreunen er boven) en de Crackling Chry. Wat een geweld!! Deze in meervoud geschoten. Eentje die het makkelijk alleen af kan is de Viking. Wat een superwaaier! Voor mij de beste nieuwkomer.
Tegenvallers: de Ataka (trage versie geworden) en de Six Best Possible. Deze box als laatste bewaard, maar wat verschrikking! Als het goed is volgende jaarwisseling de (gratis) herkansing voor deze. Want mn Strictly China presteerde ongeveer hetzelfde volgens mij...

Opruimen
Als altijd vroeg wakker, dus om een uurtje of 7 m'n hele straat geveegd inclusief de voortuinen van m'n buren en al mn cakes 's avond al in m'n achtertuin gemikt. Deze zaterdag bij de vuilstort gebracht.
720.jpg

720.jpg

Volgende jaarwisseling
Al een aantal cakes/boxen op de planning voor volgend jaar, maar ga wel heel goed oppassen met de vroege voorverkoop. Afgelopen keer een hele dot al aangeschaft in januari/februari en ook gewoon lekker doorgegaan gedurende de rest van het jaar. En dat wordt het snel veel.

Alle filmpjes
Hier een link naar de playlist met daarin de meeste filmpjes van alle cakes/boxen:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLkpERlKmi1-02NS_8Wta_jTYQRdkT5jIE

De Proffesional Tube staat er niet helemaal op (SD kaart was vol) en daardoor ook de boxen die ik daarna schoot niet (Triple Splitter, Immortal Gold en Six Best Possible). Jammer, maar helaas...

Bovenaan