Bijna geen kijkers voor vuurwerkshow Nijmegen

Moontan

Moderator
Medewerker
Bijna geen kijkers voor vuurwerkshow Nijmegen

NIJMEGEN - Terwijl de meeste mensen nog aan de oliebollen zaten, werd in Nijmegen op oudejaarsavond een vuurwerkshow gegeven.

Voor de tiende keer op rij zorgde de eigenaar van tapijtshop Haefkens op oudejaarsavond voor een vuurwerkshow op het dak van zijn winkel. Helaas voor hem viel de belangstelling tegen: het spektakel trok maar een handjevol mensen.

De tapijtwinkel verkoopt al jaren vuurwerk. Eigenaar John Haefkens: 'Elk jaar willen we het nieuwe vuurwerk in het assortiment zelf uitproberen en er blijft ook altijd wel wat over. Dat steken we vanaf het dak tussen 21.00 en 22.00 uur af.'

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2103551/Bijna-geen-kijkers-voor-vuurwerkshow-Nijmegen

Zaliotuur

Registered User
Ik snap wel dat er weinig kijkers zijn, rond die tijd werd er al flink afgestoken en het filmpje op de site is niet spectaculair te noemen. Gek dat Omroep Gelderland zo'n bullshit bericht plaatst? Misschien om aan te geven dat het draagvlak voor vuurwerk minder wordt?

DioR

Registered User
Lijkt net of iemand gewoon op oudjaarsdag zn vuurwerk staat af te steken. Prima toch, verwacht alleen geen toeschouwers. Zet het dan wat breder op.
Maar het bericht komt in mijn ogen neer dat er gewoonweg geen animo is voor vuurwerkshows op 31 december.

hardcore0438

Registered User
Ik denk dat wanneer je dit soort shows neer zet op een dak er dranghekken geplaatst kunnen worden :)
Al met al natuurlijk wel een leuk initiatief , ondanks dat het niet zo spectaculair oogt.

Zaliotuur

Registered User
Je zou er ook uit kunnen afleiden dat het draagvlak voor shows er niet is.

Dat is denk ik ook de werkelijkheid. Als ik rondkeek in mijn omgeving dan was er zat aandacht voor vuurwerk (positief) maar er was ook zat dus dan valt zo'n "show" niet op en trekt dus geen massa's mensen.

Bovenaan