Bewerkingssoftware

rubje rub rub

Registered User
heej pyromaniacs.

ik ben bij 2 vuurwerkdemo's geweest en ik heb natuurlijk gefilmt. Maar nou is mijn vraag hebben jullie een goede software waarmee ik de filmpjes kan bewerken en daarmee bedoel ik allemaal kleine filmpjes aan elkaar plakken. (want ik heb de pauze's niet gefimt i.v.b met mijn filmtijd) En ik wil graag een leuk filmpje maken

als deze topic niet mag verwijder het van maar

laterrrrr, rubje rub rub

Laatst bewerkt door een moderator:

NLsandman

Registered User
Windows movie maker zit standaard in windows xp, tis een vrij makkelijk programma en voor amateurs best wel geschikt.

Ik had in een andere topic ook al gevraagd naar de instellingen van movie maker maar ze gebruiken professionele pakketten wat ik heb begrepen.

Skwiebes

Registered User
Probeer eens pinnacle studio 9.
Ook vrij gemakkelijk in gebruik, al zal het in het begin een beetje worstelen zijn.
Eigenlijk komt het neer op knip en plak werk.
Zo zie je maar weer, is die peuterschool toch niet voor niets geweest.

de pyromaniac ©

Registered User
pinnacle studio 9 is gewoon soft-ware op een dvdtje
dus ff rondvragen of iemand uit je vriendenkring hem heeft
of anders aanschaffen is een top programma

groetjes de pyromaniac © :w

Sweet Laker

Registered User
Ik heb even een vraag over Pinnacle Studio 9 en dan upgrade 9.3.

Ik ben gisteren met mijn camera naar Scheveningen geweest en heb daar gezellig het wintervuurwerk staan filmen. Allemaal geen probleem, camera filmt perfect in het donker en ook de scherpte is goed, af en toe kan het beter, maar das een kwestie van spelen met de instellingen.

Nu kwam ik thuis en wilde ik me camera ontladen en toen bleek dus dat dit niet lukt. Ik kan verder alles in Pinnacle, editen, filmpjes maken, zolang het bestand maar al op mijn pc staat. Het overzetten van camera naar pc lukt mij echter niet...

Ik heb bijna alle codes unlocked, dus dat kan het probleem niet zijn.

De foutmelding die ik krijg is:
If you are trying to capture from a DV or digital-08 camcorder: 1: Make sure your camcorder is turned on, in play mode and is connected to the 1394 port of your computer.

Het enige dat ik me kan bedenken is dat mijn 1394 kaart kapot is, alleen, ik kan via het programma van Sony de camera wel als webcam gebruiken. Maar ontladen gaat ook niet met dat programma.

Dus als iemand een idee heeft wat het kan zijn, ik hoor het graag!

Ik heb trouwens een Sony DCR-HC17E.

fireworkaddict

Registered User
Ik had eerst dezelfde foutmelding. Maar toen had ik mijn camera in de firewire (1394-poort) voorin gestopt. Probeer het eens in de achterkant in de aansluiting. Ik weet niet waarom Pinnacle die niet pakt, maar dit loste bij mij het probleem op.
Kijk anders even op de faq op de pinnacle site....

Ik vind het ook raar dat als je een filmpje via pinnacle exporteerd.....dat je hem daarna alsnog moet decoderen, raar dat bijv. een Nero dat altijd alsnog doet. Ik zou graag willen zien dat je met Pinnacle direct op en DVD-tje kan decoderen+branden...scheelt een hoop tijd.

gr. Fireworkaddict

Sweet Laker

Registered User
Ik heb alleen twee 1394 porten aan de achterkant, en daar paktie ze helaas niet (in beide porten niet) ;(

Het kijken naar de FAQ op de pinnacle site is overigens niet zo'n gek idee! Werd van de Help optie in het programma zelf niet echt wijzer, maar misschien dat de site betere info biedt.

fireworkaddict

Registered User
ooh, raar dan....
maarja kijk maar tussen de faq, k hoop dat je een oplossing vind. Is er ook een helpdesk van?

Maar bij mij had ik dat ook, totdat ik hem dus in de 'goede' poort deed, en in de Play-Mode zette. Hij gaat overigens automatisch spelen, zodra je op record klikt!

Sweet Laker

Registered User
Nou, heb vanmiddag maar ff een nieuw kaartje gescored en hij werkt nu als een zonnetje. (en ik heb ook maar ff een paar kilo stof verwijderd dat in me kast zat haha :+ )

Lodyx

Registered User
Het werkt vaak om in apparaatbeheer (device manager), van Windows, je kaart bij Netwerkkaarten op te zoeken en uit te schakelen / te disablen. Windows ziet dit namelijk als een netwerkkaart/-brug, wat in principe ook wel zo is, maar dan wil Pinnacle er niet lekker mee werken.

Een nieuwe kaart kan ook, maar vaak blijf je dan met hetzelfde probleem zitten, in jouw geval was het waarschijnlijk gewoon geluk :)

Sweet Laker

Registered User
Geen geluk, heb iemand met verstand ernaar laten kijken. Kaartje was ook echt aan vervanging toe ;) Had namelijk al geprobeerd om met device manager dat ding te disablen en dan weer aan te zetten. Dat werkte niet. Heb hem toen d'ruit gegooit en opnieuw die oude kaart geinstalleerd en toen deed hij het nog steeds niet.

Maar goed, voor een volgende met dit probleem is het inderdaad een goede tip om daar eerst naar te kijken voor die z'n geld aan een nieuwe kaart uitgeeft terwijl het eigenlijk niet eens hoeft.

Yvez

Registered User
Vegas 6 is voor mij de absolute nr1 gevolgd door Adobe Premiere Pro.
Voor pinnacle heb ik echt geen woorden, zo traag en instabiel. Het zal dan wel makkelijk werken maar als je vegas een btje door hebt dan lijkt het of je in een ferrari zit ipv de trabant met lekke banden die pinnacle studio heet.

Hieronder een link met uitleg van de diverse pakketen gesorteerd op rating:
http://www.videohelp.com/tools?listuser=&orderby=Rating&s=17#17

Ruffneck

Registered User
ik heb hier dezelfde foutmelding als sweet laker, heb net een nieuwe laptop waar alleen op de zijkant een 1394 poort zit.. Maar geen normale firewire maar een kleinere versie ervan. Heb er een speciaal kabeltje voor gekocht maar de computer herkent de camera gewoon niet (wordt ook niet aangegeven als nieuwe hardware device).

Iemand enig idee? Op mijn oude computer en de apple werkte die als een tierelier. (oude computer had de normale firewire)

P

poziloc

Guest
kijk is in je bios, of die wel enebled staat......en of die in je apperaatbeheer wordt herkend

HocusPocus.Pyro

Registered User
Heren, ik ben op zoek naar bewerkingssoftware die goed samenwerkt met de bestanden die je rechtstreeks van een JVC Everio camera ("Full HD", 3CCD, 1920*1080) kan downloaden. Ik zoek eigenlijk gewoon iets simpels om snel & simpel fragmenten te kunnen extraheren (dus gewoon te knippen). Pinnacle Studio lijkt het niet te kunnen doen!(?)!... Bijgeleverde software is schijnbaar bagger. Iemand een gouden tip?? Zou ik zeeeer waarderen.

Bovenaan