Bestrijding schade vuurwerk

Michel_G

Zilveren Member
Dit typeert wederom weer eens de ontwetendheid van de politiek, met betrekking tot vuurwerk.

Wat mij verbaast/tegenvalt/ergert is dat men geen enkele moeite neemt om zich te verdiepen in de feiten. Er wordt maar achteloos wat gezegd, zonder enige gegronde argumenten.

Ik kan mij hier zo kwaad om maken.....

Markie

Registered User
NOG kwader maak ik mij om de imbecielen, waarover het hier gaat, die de opgenoemde voorwerpen vernielen. Wat bezielt die mensen? Waarom is het leuk om dingen te slopen? Als ze dat zo leuk vinden gaan ze hun eigen interieur maar te lijf, maar niet de voorwerpen op straat...

Wat de politiek dan weer doet is het standaard liedje: voorlichtingen en nog een voorlichtingen. Denken dat het helpt, maar onderwijl zitten de daders daar lachend in de les. Voorlichtingen over vandalisme e.d. hebben geen effect. Wel in combinatie met zware straffen (omdat ze dan immers gewaarschuwd waren), en dan voornamelijk geld- en gevangenisstraffen. Ook meer survaillance op straat, zodat je de schoften in de kraag kunt grijpen mocht het toeval willen dat ze gezien worden.

Je zou ze toch... grom.

Bovenaan