Beste stookplaats?

Wat vind jij de beste stookplaats(en), hieronder een aantal optie's.

• Buitenuit (denk aan weiland, bos, heide enz.)

Stemmen: 19 5,0%
  • Een ruimte met (versterkte) echo (denk aan tunnel, brug enz.)

Stemmen: 23 6,1%
  • Dichte ruimte (stad) (denk aan nauwe straat, klein pleintje, steeg enz.)

Stemmen: 57 15,1%
  • Open ruimte (stad) (denk aan park, groot plein, industrieterrein enz.)

Stemmen: 73 19,3%
  • Gewoon lekker thuis, daar knalt het, net zo best!

Stemmen: 266 70,4%

• Total voters
    378

polleke45

Registered User
Ergens achter een school waar geen mensen langskomen en we het minst overlast veroorzaken met onze belgische knallers en binkies.

Wolff_freak7

Registered User
Thuis achter in de tuin heb ik een eigen voetbalveldje en dat wordt 1x per jaar gebruikt als vuurwerkveldje een vuurkorf in het midden en knallen maar....

Richardus

Registered User
Ehm, het geknal overdag doe ik overal: voor m'n deur, op 't pleintje vlakbij, in 't park, in kleine straatjes, op een bevroren vijver (gaaf 2 jaar geleden). Gewoon waar ik langsloop op m'n 'rondjes' met volgeladen zakken. Ik zorg wel dat ik het zwaardere spul op wat opener ruimtes afsteek.

Het sierspul 's avonds gaat of gewoon voor huis, of op een open plek vlakbij, net wat het makkelijkste en veiligste is.

Moeilijk hier op te stemmen dus.

KruitFreak

Registered User
Normaal gesproken lekker thuis met mijn gezin en eventueel visite. Alles bij de hand en af en toe even naar binnen lopen om een portie vuurwerk te graaien:)
Ik steek alles af voor de deur, enig nadeel is dat ik niet zoveel afstand kan nemen ivm de ruimte in de straat. Bij een batterij sta ik er dus vaak meer onder ipv dat ik vanaf de zijkant de effecten kan waarnemen. Dat is wel eens jammer.

Dit jaar zal het anders zijn want ga ik op visite bij familie in Amsterdam. Daar is plek genoeg en een flinke open ruimte zodat ik op 30m afstand van mijn vuurwerk kan genieten:)

LOGAN S

Registered User
de beste stookplaats voor de echte GEKKEN gewoon in de eigen opslag wel netjes blijven en de omwonende waarschuwen zodat deze op tijd kunnen vluchten.

smilli

FPM Filmer
bijna altijd bij het bevroren slootje om de hoek, af en toe even naar het tunneltje lopen en de rest gewoon in de straat:)

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Ik weet t niet. Ik steek meestal gewoon voor de deur af qua sier, achter bij een pleintje tussen een huis en schuren en daarachter een paar huizen, uhm ingewikkeld om uit te leggen en rond de jaarwisseling gewoon voor. Wat t makkelijst is en t best te filmen voor me is. Qua geluid let ik niet zo op/

jetztgehtslos

Registered
Ik heb momenteel flinke ruimte voor mijn huis, dat biedt flink wat stookruimte voorlopig. In het verleden heb ik het ook tussen smallere straten gevierd. Het geluid daarbij kan lekker zijn, maar kon ik bijvoorbeeld geen shapes schieten. Smalle straat vind ik vaak wel gezelliger dan een grote open vlakte. Hoe dan ook, ik stook in de stad. Dat heeft zo zijn voor- en nadelen. Verkeer is een groot nadeel, veel vuurwerk in de lucht kan dan weer een voordeel zijn.

NGB

Registered User
Het meeste wordt denk wel afgestoken voor de deur, als het voor mijn deur niet is dan wel bij een maat van me. Wat we ook nog wel eens deden was op een schoolplein afsteken dat dus tussen de School en een Kantoor in zit, waardoor de knallen goed uitkomen. En tussendoor loop je even kleine stukjes rond omdat anders buren en onwonende last van je krijgen.

ForesteR

Registered User
De beste stookplaats, home sweet home! Elk jaar weer is het een kat en muisspel met wie heeft de meeste vuurwerk in de straat, en ik denk dat in mijn straat wel het meeste vuurwerk van de stad word afgestoken. Ik heb nog geen andere plek kunnen vinden waar meer troep ligt dan voor ons huis.

Bovenaan