Devestator_001
Registered User
Wizz zei:hopen dat zwitserland mee gaat doen met schengen, open met die grenzen![]()
Meedoen met schengen? Wat is schengen dan?
:w
Wizz zei:hopen dat zwitserland mee gaat doen met schengen, open met die grenzen![]()
jcwtfreak zei:De Lunig pijlen zijn zeker nog verkrijgbaar wel maar op een plek en die verkocht de Championship en de blauwe en dan nog wat kleine versies ben pas nog geweest en heb de laatste gekocht de blauwe met het golden willow effect. en ze hadden ook nog dozen vollen met die hammers en skymarkers maar die wil ik niet. Hij kreeg de echte lunig pijlen weer in november.
Ivanhoe zei:Eerlijk gezegd vind ik dat de kwaliteit van de Nico-Lunig pijlen zwaar wordt overschat. Ik had vorig jaar pijlen uit zowel de champion serie als de kleinere versie en vond ze heel erg tegenvallen. Zeker als je in aanmerking neemt wat ze tegenwoordig voor die pijlen durven te vragen. Geef mij maar de Weco Maestro kogelpijlen, beter vind je ze niet.
Zou heel goed kunnen, de pijlen uit 1999 waren nog van voor de overname van Lunig door Nico. Je ziet wel vaker dat de kwaliteit van de produkten achteruit gaat na een overname door een grote partij, dus dat zou me niets verbazen.Tony zei:Misschien wat veranderd aan de kwaliteit ???
Ivanhoe zei:Zou heel goed kunnen, de pijlen uit 1999 waren nog van voor de overname van Lunig door Nico. Je ziet wel vaker dat de kwaliteit van de produkten achteruit gaat na een overname door een grote partij, dus dat zou me niets verbazen.
Ivanhoe zei:Eerlijk gezegd vind ik dat de kwaliteit van de Nico-Lunig pijlen zwaar wordt overschat. Ik had vorig jaar pijlen uit zowel de champion serie als de kleinere versie en vond ze heel erg tegenvallen. Zeker als je in aanmerking neemt wat ze tegenwoordig voor die pijlen durven te vragen.
Goeie nuancering. Aan de andere kant, Lunig is weliswaar in 1991 overgenomen door Nico, maar Lunig heeft tot 1999 nog wel "zelfstandig" volgens hun eigen normen geproduceerd. In 1999 is Nico-Lunig Event pas opgericht en zijn ook de Nico-Lunig pijlen ontstaan. Ik kan me zo voorstellen dat de kwaliteit vanaf dat moment achteruit is gegaan.King Of LOOK zei:1991 NICO took over Pyrotechnische Fabrik Oskar Lünig and NICO Pyroprecision Inc in Canada. Founding of the joint venture Hammergren Pyroteknik AB" in Sweden.
1999 Founding of "NICO Lünig Event GmbH (NLE)" with Headquarter in Remscheid, production and research & development in Stuttgart. NLE combines the activities of "Pyrotechnische Fabrik Oskar Lünig" and the export of fireworks as soon as the worldwide realization of great display fireworks. Takeover of Depyfag Pyrotechnik GmbH / Uftrungen.
Dat ligt er aan wat je er voor hebt betaald. Als je 40 euro voor zo'n pijl uitgeeft, dan valt ie (prijs-kwaliteit vergelijking) misschien wel tegen. Maar betaal je 20 euro voor de Champion serie dan is het echt wel een mega pijl. Ik had maar 2 effecten (Farfalle en Goldregen mit Silberspitzen) en die vond ik toch extreem mooi, ondanks de hoge verwachting.
thunderpeuk zei:mijn favoriet is ongetwijfeld de zink 914!!!
eerst die harde klap, en daarna die ti salutes.
mooi vol effect, heldere kleuren, en de na smeulende vonken na
de ti salutes,,
iets mooiers heb ik nog niet gezien.
(p.s. iemand enig idee hoeveel gram er in de zink 914 zit?)
Thunderpeuk.