Beste Pijlen

Die supergoede Lünig pijlen (Champion series) worden niet meer gemaakt. En bij Nico is geloof ik de gehele voorraad op. De kans dat je ze nu dus nog tegen gaat komen is echt heel klein. Vooral vanwege het feit dat er maar enkele winkels in België zijn die Nico verkopen.

jcwtfreak

Registered User
De Lunig pijlen zijn zeker nog verkrijgbaar wel maar op een plek en die verkocht de Championship en de blauwe en dan nog wat kleine versies ben pas nog geweest en heb de laatste gekocht de blauwe met het golden willow effect. en ze hadden ook nog dozen vollen met die hammers en skymarkers maar die wil ik niet. Hij kreeg de echte lunig pijlen weer in november.

Laatst bewerkt:
jcwtfreak zei:
De Lunig pijlen zijn zeker nog verkrijgbaar wel maar op een plek en die verkocht de Championship en de blauwe en dan nog wat kleine versies ben pas nog geweest en heb de laatste gekocht de blauwe met het golden willow effect. en ze hadden ook nog dozen vollen met die hammers en skymarkers maar die wil ik niet. Hij kreeg de echte lunig pijlen weer in november.

Verkrijgbaar is een groot woord. Er was er inderdaad nog 1. En of ze terug komen is maar de vraag, aangezien Nico-Lünig zelf zegt dat ze de Champions series niet meer maken én dat de voorraad ervan op is. De 600 en de 700 serie ken ik niet, maar die worden geloof ik ook niet meer gemaakt.

Ivanhoe

Registered User
Eerlijk gezegd vind ik dat de kwaliteit van de Nico-Lunig pijlen zwaar wordt overschat. Ik had vorig jaar pijlen uit zowel de champion serie als de kleinere versie en vond ze heel erg tegenvallen. Zeker als je in aanmerking neemt wat ze tegenwoordig voor die pijlen durven te vragen. Geef mij maar de Weco Maestro kogelpijlen, beter vind je ze niet.

Pyromaster2

Registered User
Ik denk dat dit mede komt doordat de filmpjes van de lunigpijlen die FPM gefilmd hadden afgestoken werden tijdens mist op iets grotere hoogte waardoor het lijkt dat het effect erg vol is.
Terwijl dit misschien niet eens zo was.
Ook de kleuren werden anders door deze laaghangende mist/rook.

Tony

Administrator
Medewerker
Ivanhoe zei:
Eerlijk gezegd vind ik dat de kwaliteit van de Nico-Lunig pijlen zwaar wordt overschat. Ik had vorig jaar pijlen uit zowel de champion serie als de kleinere versie en vond ze heel erg tegenvallen. Zeker als je in aanmerking neemt wat ze tegenwoordig voor die pijlen durven te vragen. Geef mij maar de Weco Maestro kogelpijlen, beter vind je ze niet.

IK heb zelf ook een Pijl van die serie omhoog zien gaan afgelopen jaar en ik moet zeggen die stond nog niet in de schaduw van de pijlen in 1999-2000 van dezelfde serie ... Overschat vind ik ze niet , ik heb er velen lijf gezien en het waren echt de beste pijlen die ik ook gezien heb ..Misschien wat veranderd aan de kwaliteit ???

P

poziloc

Guest
als ik de mening van ivanhoe lees, heb ik dus het vermoeden dat de kwaliteit dus achteruit is gegaan.
toen ik deze pijlen voor het eerst kocht in 97 en afstak, wist ik niet wat ik zag....alleen al die staart als ze weg gaan!!!....daar werdt je gewoon stil van.
en van de effecten helemaal.....die waren dus echt vol.....had dus echt niet met de mist te maken.
ik zou ze dus nu weer moeten zien, om ze te vergelijken,dit voor een duidelijke beoordeling.
die lunig pijlen staan nog steeds in een grijs kamertje geprint...dus kan je nagaan wat een indruk die pijlen hebben gemaakt.

Ivanhoe

Registered User
Tony zei:
Misschien wat veranderd aan de kwaliteit ???
Zou heel goed kunnen, de pijlen uit 1999 waren nog van voor de overname van Lunig door Nico. Je ziet wel vaker dat de kwaliteit van de produkten achteruit gaat na een overname door een grote partij, dus dat zou me niets verbazen.

Ivanhoe zei:
Zou heel goed kunnen, de pijlen uit 1999 waren nog van voor de overname van Lunig door Nico. Je ziet wel vaker dat de kwaliteit van de produkten achteruit gaat na een overname door een grote partij, dus dat zou me niets verbazen.

1991 NICO took over Pyrotechnische Fabrik Oskar Lünig and NICO Pyroprecision Inc in Canada. Founding of the joint venture Hammergren Pyroteknik AB" in Sweden.

1999 Founding of "NICO Lünig Event GmbH (NLE)" with Headquarter in Remscheid, production and research & development in Stuttgart. NLE combines the activities of "Pyrotechnische Fabrik Oskar Lünig" and the export of fireworks as soon as the worldwide realization of great display fireworks. Takeover of Depyfag Pyrotechnik GmbH / Uftrungen.

Ivanhoe zei:
Eerlijk gezegd vind ik dat de kwaliteit van de Nico-Lunig pijlen zwaar wordt overschat. Ik had vorig jaar pijlen uit zowel de champion serie als de kleinere versie en vond ze heel erg tegenvallen. Zeker als je in aanmerking neemt wat ze tegenwoordig voor die pijlen durven te vragen.

Dat ligt er aan wat je er voor hebt betaald. Als je 40 euro voor zo'n pijl uitgeeft, dan valt ie (prijs-kwaliteit vergelijking) misschien wel tegen. Maar betaal je 20 euro voor de Champion serie dan is het echt wel een mega pijl. Ik had maar 2 effecten (Farfalle en Goldregen mit Silberspitzen) en die vond ik toch extreem mooi, ondanks de hoge verwachting.

Laatst bewerkt:

super-vlinder

Registered User
Ik had bij nieuwjaar 7 lunig pijlen de lucht in zien gaan , en ik vind ze persoonlijk een beetje tegenvallen , niet dat ze slecht zijn , maar je verwacht gewoon meer

Zelf vond ik zink zeeeer goed , vooral de 920 , heerlijke pijl!

Ivanhoe

Registered User
King Of LOOK zei:
1991 NICO took over Pyrotechnische Fabrik Oskar Lünig and NICO Pyroprecision Inc in Canada. Founding of the joint venture Hammergren Pyroteknik AB" in Sweden.

1999 Founding of "NICO Lünig Event GmbH (NLE)" with Headquarter in Remscheid, production and research & development in Stuttgart. NLE combines the activities of "Pyrotechnische Fabrik Oskar Lünig" and the export of fireworks as soon as the worldwide realization of great display fireworks. Takeover of Depyfag Pyrotechnik GmbH / Uftrungen.

Dat ligt er aan wat je er voor hebt betaald. Als je 40 euro voor zo'n pijl uitgeeft, dan valt ie (prijs-kwaliteit vergelijking) misschien wel tegen. Maar betaal je 20 euro voor de Champion serie dan is het echt wel een mega pijl. Ik had maar 2 effecten (Farfalle en Goldregen mit Silberspitzen) en die vond ik toch extreem mooi, ondanks de hoge verwachting.
Goeie nuancering. Aan de andere kant, Lunig is weliswaar in 1991 overgenomen door Nico, maar Lunig heeft tot 1999 nog wel "zelfstandig" volgens hun eigen normen geproduceerd. In 1999 is Nico-Lunig Event pas opgericht en zijn ook de Nico-Lunig pijlen ontstaan. Ik kan me zo voorstellen dat de kwaliteit vanaf dat moment achteruit is gegaan.

Wat betreft de prijzen: Er zijn denk ik weinig mensen die de Champion pijlen voor E 20 kunnen krijgen. En de prijs - kwaliteit verhouding: Ik had zelf ook de Farfalle en vond het eerlijk gezegd gewoon een slechte pijl. Voor E 25 heb je al een Weco Maestro met de kwaliteit van een goede 4" shell. Voor mij geen Nico-Lunig pijlen meer iig. Maar goed, over smaak valt niet te twisten, iedereen kan alleen maar zijn persoonlijke ervaringen hier neerzetten.

Laatst bewerkt:

thunderpeuk

Registered User
mijn favoriet is ongetwijfeld de zink 914!!!
eerst die harde klap, en daarna die ti salutes.
mooi vol effect, heldere kleuren, en de na smeulende vonken na
de ti salutes,,
iets mooiers heb ik nog niet gezien.

(p.s. iemand enig idee hoeveel gram er in de zink 914 zit?)

Thunderpeuk.

Sp@cem@n

Registered User
thunderpeuk zei:
mijn favoriet is ongetwijfeld de zink 914!!!
eerst die harde klap, en daarna die ti salutes.
mooi vol effect, heldere kleuren, en de na smeulende vonken na
de ti salutes,,
iets mooiers heb ik nog niet gezien.

(p.s. iemand enig idee hoeveel gram er in de zink 914 zit?)

Thunderpeuk.

Deze is idd echt super. Had er afgelopen jaar 2 van maar probeer ze dit jaar zeker weten weer te krijgen.

von urk

Registered User
Toch vind ik de pijltjes van Vulcan ook niet vekeerd hoor...:D
-----------------------------------------------------------------------------
shells rulez!! hoe groter hoe beter!

masters

Registered User
ik vind persoonlijk de lunig champions het beste ik heb ze alleen op film gezien maar ik zal ze dit jaar waarschijnlijk in het echt te zien krijgen:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan