Belgie of gewoon nederland

michel0911

Registered User
Michel, ben jij weleens aangehouden ?
Weet je zeker dat de boete geen 1000 euro bedraagt (wat volgens mij bijna standaard is)?

Geen idee. maar wat ik zo om me heen hoor valt dat allemaal wel mee, ligt er denk ik ook een beetje aan wat je bij je hebt en of het een vw controle is of dat ze het per ongeluk zien liggen in je kofferbak....

ik bedoel als ik bv het monda ass en een 5000 klappertje in mijn kofferbak heb liggen gaan ze echt niet moeilijk doen lijkt me, wel als je HEEL veel bij je hebt dan word het naar mijn mening pas gezien als handelen en dan krijg je een fikse boete.....

anyway, de kans is vrij klein (zeker in de zomermaanden, komt ook omdat de politie voornamelijk rich op grote handelaren) dat je de sjaak bent en je kiest er zelf voor om het risico te nemen.....

herbie

Registered User
ik wou jullie allemaal bedanken (tot nu toe) voor het beantwoorden van mijn vragen!!

en ten 2e voor vonk:misschien bedoelde je het niet zo,maar kwam wel zo over.
maargoed even goede vrienden:)
we hebben tenslotte allemaal die tik van vuurwerk!!!

ik ben er trouwens nog niet uit wat ik ga doen be of nl maar wordt waarschijnlijk toch be(,want zoals de start is begonnen kwaliteits/prijs verhouding,en dan voornamelijk kwaliteit lijkt mij in be toch wat hoger liggen,qua bepaalde producten betreft(filmpjes gezien)

maar laat de verdere reacties maar komen ben benieuwd.

groeten
herbie.

ps: de risico tegen deze tijd zal inderdaad een stuk hoger liggen zoals bepaalde mensen opperen(normaal ga ik altijd rond augustus)maar heb nog nooit controle gehad,enja er moet altijd een eerste keer zijn zou je zeggen,nou dat risico neem ik dan toch maar.

Laatst bewerkt:

magnolia

Registered User
ik zou je spullen gewoon hier in nederland halen .
want hier in nederland is het aanbod wat het sierspul betreft ook veel groter dan in BE

Sweet Laker

Registered User
als je het risico sowieso al wil nemen dan zie ik niet in waarom je nog meer reacties wil hebben aangezien de belangrijkste punten aangaande dit onderwerp al vermeld zijn.

en wat betreft het gepakt worden, volgens mijn overdrijft niemand hier, het enige dat wordt gezegd is dat áls je gepakt wordt je een leuke boete tegemoet kan zien. Niets meer, niets minder.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
ik wou jullie allemaal bedanken (tot nu toe) voor het beantwoorden van mijn vragen!!

en ten 2e voor vonk:misschien bedoelde je het niet zo,maar kwam wel zo over.
maargoed even goede vrienden:)
we hebben tenslotte allemaal die tik van vuurwerk!!!

ik ben er trouwens nog niet uit wat ik ga doen be of nl maar wordt waarschijnlijk toch be(,want zoals de start is begonnen kwaliteits/prijs verhouding,en dan voornamelijk kwaliteit lijkt mij in be toch wat hoger liggen,qua bepaalde producten betreft(filmpjes gezien)

maar laat de verdere reacties maar komen ben benieuwd.

groeten
herbie.

ps: de risico tegen deze tijd zal inderdaad een stuk hoger liggen zoals bepaalde mensen opperen(normaal ga ik altijd rond augustus)maar heb nog nooit controle gehad,enja er moet altijd een eerste keer zijn zou je zeggen,nou dat risico neem ik dan toch maar.

Ok duidelijk:blink1: het was zeker goed bedoeld, het is soms moeilijk zoals mickey al zegt om de toon te maken op een forum. Zand erover!

Nu even over jouw (probleem) en je haalt het nu zelf aan...kwaliteit.

De potten die jij noemde in je eerste post zijn exact de zelfde die in nederland worden verkocht in de zena vestigingen dus daar gaat het verhaal kwaliteit niet op, geld dus helaas weer wel.

Verder zijn er in nederland en dit is ook al genoemd vele potten tussen de 300 en 500 gram die vele malen beter zijn dan de over het algemeen genomen mixed potten uit belgie.

De pijlen daar heb je nog steeds een punt, 40gram in nederland tegenover 75 gram in belgie maar is dat nou het enige om een risico voor te lopen, lijkt mij niet.
Dus zoals mijn eerder goed bedoelde advies probeer waar mogelijk iets meer knaken uit te geven en haal je spul in nederland en eigenlijk als je je best doet hoef je niet veel meer uit te geven als je hier in de produkten database rond kijkt, er zijn zoveel merken in nederland die tegen een redelijke prijs en soms met een korting hier of daar je trip naar bels kunnen doen vergeten.

Succes ermee.

rodepo

Registered User
Lijkt mij duidelijk.Sier Nederland knal ook vind ik. Want de knalpotten nl van tegen woordrig is Be niks bij. bepaalde rotjes :) waar we de naam niet van gaan noemen natuurlijk :) worden steeds zachter Be. en waarom zal je er 1 knal tegelijk afsteken als je in Nl een pot met 100 knallers legaal heb?
Wat betreft prijs kan ik je adviseren, kijk goed rond nieuwe produckten zena Nl en andere merken met nieuwe goedkopere lijnen dit jaar is het goed te doen om met 350, een mooie show te maken.
en ja het is inderdaad illegaal om vuurwerk vanuit belgie over de grens te nemen.

Als je nu echt perse hardere knallen wil horen zou ik zeggen 1x per jaar naar spanje

even voor alle zekerheid , dit zijn mijn ervaringen en advies dus geen aanval ;)

herbie

Registered User
nogmaals bedankt voor jullie reacties,en tips!!

we zijn vanmorgen toch maar naar zena be gegaan(zo eigenwijs ik ben),en daar voor het bugdet(350 euro) onze spulletjes gehaald we hebben uit eindelijk voor 410 euro mogen shoppen,dus 60 euro kado gehad van toon!!

en wat prijs betreft(jaja kom ik weer vonk:laugh:) zou toch wel een hoop schelen als ik de zelfde dingen hier in nl gekocht zou hebben,zoals karton messier scheelt per karton toch minimaal 35 euro,en dus de opmerking wat brandstof betreft haal je er dik uit,met de rest wat ik nog niet eens hebt mee gerekend.

ik zal in het andere forum gedeelte(mijn lijst voor 2009/2010)
wel plaatsen.

nogmaals bedankt voor jullie reacties!!
herbie

bridge

Bronzen Member
ik blijf bestrijden dat het vuurwerk in Bels veel goedkoper is. Een freak is in de regel een superklant en kan in Ned makkelijk 20 % korting bedingen op t gehele assortiment, als je een leuk budget hebt. EEN GOEIE nederlandse dealer weet echt wal dat ie ons moet koesteren.

Richardus

Registered User
Ik ben helemaal klaar met het Belgische vuurwerk. Ok, voor harde knallen moet je daar zijn maar ik heb de knallen nu wel gehoord. Voor de matten en rollen moet je er nog zijn, da's waar maar om daarvoor vanuit Groningen naar BE te gaan... Als ik 'ns in de buurt ben wellicht.

Ik doel vooral op het siervuurwerk. De cakes zijn misschien (soms) goedkoper, maar zeker niet mooier. Voor siercakes moet je in Nederland zijn en ietsje meer geld neertellen of gewoon beter je best doen goed goedkoop spul te vinden. Daarvoor heb je forums als dit :)

Nog gerichter doel ik op de pijlen. We hadden dit jaar een dikke batch 75grams en wat kleinere. Ik vond de Nederlandse pijlen, die we wel gericht op kwaliteit uitgezocht hadden, vrijwel in elk geval minstens zo mooi of mooier dan de 75grams pijlen... Ja echt, de effecten waren evengroot of soms zelfs groter. Met 2 BE pakketten hadden we zelfs stijgproblemen, niet bij 't NL spul. Wat nog wel een verschil in het voordeel van de Belgische pijlen is, is dat je bij sommigen als de Top Fighters en It's Big! mooiere kleuren en kleurcomposities ziet dan in NL pijlen, maar ook daarin zie je hier verandering komen.

Ik ben dus klaar met het Belgische (sier)vuurwerk en richt me óók qua pijlen lekker op het Nederlandse spul. Dan kost het wel meer zoekwerk misschien (want het bekendere mooie spul heb ik nu gehad) en wat duitjes, maar dat heb ik er voor over. Want ook het risico van bezit en afsteken van illegaal vuurwerk mag je als waardevol meerekenen.

Nederland is qua siervuurwerk absoluut te verkiezen boven België.

hindoerol

Registered User
:wondering: kwa pijlen verkoopt rubro hele mooie. lekkere harde burst eb diverse effecten. zelfs de fish effecten in de pijlen blijven lang hangen. ook hier zit vooruitgang in. voor mij geen belgie meer. die paar euro duurder ben je al kwijt met benzine tenzij je langs de grens woont met blegie

bridge

Bronzen Member
Ik ben helemaal klaar met het Belgische vuurwerk. Ok, voor harde knallen moet je daar zijn maar ik heb de knallen nu wel gehoord. Voor de matten en rollen moet je er nog zijn, da's waar maar om daarvoor vanuit Groningen naar BE te gaan... Als ik 'ns in de buurt ben wellicht.

Ik doel vooral op het siervuurwerk. De cakes zijn misschien (soms) goedkoper, maar zeker niet mooier. Voor siercakes moet je in Nederland zijn en ietsje meer geld neertellen of gewoon beter je best doen goed goedkoop spul te vinden. Daarvoor heb je forums als dit :)

Nog gerichter doel ik op de pijlen. We hadden dit jaar een dikke batch 75grams en wat kleinere. Ik vond de Nederlandse pijlen, die we wel gericht op kwaliteit uitgezocht hadden, vrijwel in elk geval minstens zo mooi of mooier dan de 75grams pijlen... Ja echt, de effecten waren evengroot of soms zelfs groter. Met 2 BE pakketten hadden we zelfs stijgproblemen, niet bij 't NL spul. Wat nog wel een verschil in het voordeel van de Belgische pijlen is, is dat je bij sommigen als de Top Fighters en It's Big! mooiere kleuren en kleurcomposities ziet dan in NL pijlen, maar ook daarin zie je hier verandering komen.

Ik ben dus klaar met het Belgische (sier)vuurwerk en richt me óók qua pijlen lekker op het Nederlandse spul. Dan kost het wel meer zoekwerk misschien (want het bekendere mooie spul heb ik nu gehad) en wat duitjes, maar dat heb ik er voor over. Want ook het risico van bezit en afsteken van illegaal vuurwerk mag je als waardevol meerekenen.

Nederland is qua siervuurwerk absoluut te verkiezen boven België.

Net als in Ned is het ook in belgie zoeken naar de echte kwaliteit. Maar feit blijft 75 gram is heel wat meer dan 40 gram. je moet dan echter wel de goeie nemen. Had dit jaar 28 pijlen van pyrostar, de Topstars. Dit zijn echt megaboeketten. Heel fraai en spherical. Daar kan geen nederlandse pijl tegenop, behalve de killing arrow van Wolff. Die komt verassend dicht in de buurt en doet in die zin haast "illegaal" aan.

Bovenaan