Belgie of gewoon nederland

herbie

Registered User
hoi allen.

ik zit met het volgende (al 3 jaar trouwens)
wij gaan altijd naar zena baarle om onze spulletjes te halen,wat meestal gepaard gaat met een karton messier en een karton aquarius,en 2 pijlen paketten(rosy clouds en nog een pakket)en daarbuiten 2x een meter pakket(voor overdags,met de kinderen) en nog wat andere prul voor de kinderen.

nu is mijn vraag:loont het de moeite wel om naar baarle te gaan? ik heb meerdere nederlandse vuurwerk folders gekeken,en wat filmpjes ervan gezien, qua prijs en kwaliteits verhouding vind ik het belgische toch mooier en beter,of zie ik gewoon het nederlandse aanbod over het hoofd?

graag wat info van jullie kant voordat ik vandeweek toch maar weer naar belgie gaat..

bedankt alvast groet herbie

ik hoop dat het niet illegaal is deze vraag,en hoop dat het in het goede forum gedeelte staat!!

bugdet is trouwens 350 euro

hutter

Registered User
Re: belgie of gewoon nederland

nou wij gingen vroeger ook altijd naar de belg, maar de laatste jaren niet meer.
vanwege het feit, je kan hier in nederland gewoon goed spul legaal kunt krijgen.

nadeel belg als ze je pakken bij de grens ben je de L..L alles kwijt en een boete
kijk eens op pruducts op dit forum zoals de aanraders.

maar uiteindelijk beslis jezelf wat je doet, veel succes

vonk

FPM Moderator
Medewerker

De enige reden waarom jij naar belgie rijd is geld! De kartonnen waar jij het over hebt zijn ook gewoon in nederland te koop.

De pijlen pakketen zijn in belgie tot een max gevuld met 75 gram kruit, in nederland is dit 40 gram.

Ik zou voor die paar euro het risico niet meer lopen en je vuurwerk gewoon bij een zena vestiging in nederland kopen.

En die meterpakketjes zijn overal het zelfde volgens mij.

michel0911

Registered User

De enige reden waarom jij naar belgie rijd is geld! De kartonnen waar jij het over hebt zijn ook gewoon in nederland te koop.

De pijlen pakketen zijn in belgie tot een max gevuld met 75 gram kruit, in nederland is dit 40 gram.

Ik zou voor die paar euro het risico niet meer lopen en je vuurwerk gewoon bij een zena vestiging in nederland kopen.

Klopt helemaal, enige verschil is geld...

Meterpakketje bijvoorbeeld:

Prijs vergelijking vorig jaar :
Meterpakketje Belgie (Original Olen) : 15 Euro
Meterpakketje Zena Nederland : 19,50 Euro

En ik dacht dat er in het NL pakketje geen pijlen zaten, not sure about that.

Je kan gerust naar belgie rijden hoor, er is een erg kleine kans dat je word aangehouden (zeg nooit nooit).
Maakt niet zoveel uit wat je budget is, want het scheelt hoe dan ook geld.

Laatst bewerkt:

herbie

Registered User

je bent een beetje erg kort door de bocht vonk(enigste reden is geld)
beetje poep opmerking zelfs!!heb je mijn start wel goed gelezen??
denk voortaan eerst even na voordat je reactie geeft en geen denigrerende opmerkingen,we hebben allenmaal ons eigen budget!!

en je zegt zelf pijlen in belgie 75gram en nederland 40gram. dus,effecten toch beter lijkt mij?

maargoed,je stelt een vraag en krijg je dit.

shinji

Moderator
Medewerker
Hallo gozerd, het enige wat Vonk duidelijk wil maken is dat je voor kwaliteitsvuurwerk beter in Nederland kan zijn. Tuurlijk er zit wat prijsverschil, maar dat weegt voor velen niet op tegen de "transportkosten".

vonk

FPM Moderator
Medewerker

denk voortaan eerst even na voordat je reactie geeft en geen denigrerende opmerkingen,we hebben allenmaal ons eigen budget!!

en je zegt zelf pijlen in belgie 75gram en nederland 40gram. dus,effecten toch beter lijkt mij?

Poep opmerking? Doe even normaal man, ik probeer je juist op weg te helpen. Mijn antwoord is gewoon de waarheid, kan ik er wat aan doen dat jij daar niet tegen kan.
Ik heb jouw start post heel goed gelezen en ik ben van mening dat jij beter iets meer kan uitgeven voor bijna het zelfde vuurwerk (uitgezonderd de pijlen) maar wel met een hoop minder risico.

En waar haal jij iets denigrerends uit mijn post? Het zal wel aan mij liggen. Maar goed ik wens je veel succes en ik hoop dat je nog advies gaat krijgen hier op het forum als je zo reageert.

Adios.(amazed)

The Cigarman

Moderator
Medewerker

Kijk eens rond en zult in Nederland vuurpijlen vinden die net zo mooi en misschien wel mooier zijn dan de Belgische boertjes.

Hetzelfde geld voor het Nederlandse vuurwerk.
Daar zitten echt mooie cakes bij, voor weinig.

mickeyzegtboem

Registered User
Mannen, nok eens even uit met elkaar af te bekken, er word gewoon een vraag gesteld , en antwoord op gegeven.
We zitten op een forum en kunnen de toon niet horen, dus voel je niet direct aangevallen als een opmerking wat bot overkomt.

dus, gewoon weer door over de vraag die gesteld werd, gevochten word er al genoeg op andere plekken......

Red Eagle

Registered User
Lijkt mij dat je redelijk laat bent om nu nog naar Belgie te rijden.
De controles zijn weer begonnen (zeker nu rond de Herfst vakantie) maar goed dat was niet je vraag.

Voor knal vuurwerk loont het wel om naar Belgie te rijden.
Voor de rest er zit zeker mooi spul bij maar als je hier op het forum rond kijkt is er in Nederland ook genoeg moois te koop voor jou en je gezinnetje.
Zou zeggen ga naar Zena maar dan niet in Belgie!

Succes

Sweet Laker

Registered User
Zoals al eerder gezegd zijn al die spullen die in de startpost staan ook in Nederland te koop. Alleen betaal je er dan (wat) meer voor. Dat het uit Belgie mooier zou zijn is gebaseerd op ervaringen van een aantal jaat terug toen er nog écht verschil zat tussen de NL consumarkt en de Bels consumarkt.

Dus tenzij je een enorm liefhebber van pijlen bent (en evt wat zwaarder knalvuurwerk) dan loont het de moeite om naar Bels te gaan, maar op basis van de producten die staan in de startpost kan je het net zo goed in NL halen. Alleen ben je dan meer geld kwijt aangezien de cakes in NL wat duurder zijn in vergelijking met Bels. Wil je niet méér geld besteden aan vuurwerk dan is Bels alsnog een optiel met het risico om gepakt te worden waardoor je mogelijk alsnog méér geld kwijt bent.

aan jou de keus :idea::blink1:

Laatst bewerkt:

Expressit

Registered User
De kans om gepakt te worden wordt door sommigen hier weer zwaar overdreven. Ik rij al jaren in november en december naar België om vuurwerk te kopen en ben nog nooit gepakt. Bovendien blijft het een leuk dagje uit. Dus dit jaar ga ik ook gewoon weer. :cool:

michel0911

Registered User
Hallo gozerd, het enige wat Vonk duidelijk wil maken is dat je voor kwaliteitsvuurwerk beter in Nederland kan zijn. Tuurlijk er zit wat prijsverschil, maar dat weegt voor velen niet op tegen de "transportkosten".

Ben ik het niet helemaal mee eens, zeker niet wat betreft de pijlen in Belgie, die zijn naar mijn mening een stuk beter, zowel prijs als de kwaliteit.

Je moet gewoon voor jezelf de afweging maken of je het (minimale) risico wil lopen...Trouwens als je voor een kleine 100 Euro word word aangehouden valt het allemaal wel mee hoor, je gaat heus niet gelijk de cel in of krijgt een boete van 1000en euro's, daar komt nog bij dat ze minimaal controleren op particulieren.

anyway, je moet het zelf weten....ik zou zeggen probeer het eens een jaar, en trek na oud en nieuw je conclusie over welk vuurwerk jij beter vind..

Tony

Administrator
Medewerker
Michel, ben jij weleens aangehouden ?
Weet je zeker dat de boete geen 1000 euro bedraagt (wat volgens mij bijna standaard is)?

Bert

Registered User
Zelf ook jaren lang naar België gereden om vuurwerk te halen maar sinds 2006 is dat verleden tijd. Leuke knallers heb je zeker in België maar voor het siervuurwerk hoef je er niet heen aangezien de cakes hier 2x zoveel kruit mogen bevatten.

Persoonlijk vind ik het siervuurwerk in Nederland een stuk beter, helemaal in de wat grotere cakes van 300 tot 500 gram zie je soms echt speciale effecten. Ook voor knal kan je steeds beter uit de voeten in Nederland met de nitraatpotten die goed hard gaan.

hutter

Registered User
Het genoemde bedrag is op basis van een transactie voorstel door het Openbaar Ministerie.

Vuurwerk afsteken buiten 31 december tussen 10.00 uur en 1 januari 02.00 uur. 60 euro
Het voorhanden hebben van 1 t/m 100 stuks (lijst1) 100 euro
Het voorhanden hebben van 101 t/m 300 stuks (lijst1) 150 euro
Wanneer het vuurwerk niet voorzien is van de aanduiding: bestemd voor particulier gebruik. <10 kg 80 euro
Voorhanden hebben van vuurwerk op publiek toegankelijke plaats (buiten toegestane periode) < 10 kg. 60 euro
Voorhanden hebben van vuurwerk op een publieke toegankelijke plaats (buiten toegestane periode) 10 t/m 50 kg. 250 euro
Voorhanden hebben van vuurwerk op een publiek toegankelijke plaats (buiten toegestane periode) 51 t/m 100 kg. 500 euro
Voorhanden hebben van vuurwerk op een publiek toegankelijke plaats (buiten toegetane periode) > 100 kg. 1000 euro
Afleveren van toegestaan vuurwerk aan jongeren onder de 12 jaar. 900 euro*
Afleveren van toegestaan vuurwerk aan jongeren vanaf 12 jaar t/m 15 jaar. 440 euro*

Vuurwerk dat behoort tot lijst 1:

Strijkers, met inbegrip van hybride strijkers of vlinders met een wrijvingsontsteker, met een uitwendige diameter met 10 mm of minder.
Vlinders, niet voorzien van een wrijvingsontsteker, met een uitwendige diameter van 15 mm of minder
Cilindrisch knalvuurwerk met lont (o.a. nitraatklappers en cilindrische kanonslagen), met een uitwendige diameter van 12 mm of minder.
Niet-cilindrisch knalvuurwerk dat niet met name is genoemd op één van de overige lijsten (o.a. kubische kanonslagen, knalbonbons).
Chinese rollen van 10.000 shots of minder.
Hindoerollen van 3000 shots of minder
Ratelbanden, strengen en nitraatbanden van 1000 shots of minder.
Bengaals vuur
Fonteinen met een lengte van 200 mm of minder
Grondtollen.
(*) +55,- euro voor elke volgende overtreding.

Zie ook de richtlijn voor strafvordering vuurwerkovertredingen

ik hoop niet dat ik nu afdwaal van de oorspronkelijke vraag maar dit staat je te wachten bij overtredingen

Tony

Administrator
Medewerker
Mijn eigen ervaring is dat het klap boem &#8364;1000,- was en ik ken een behoorlijk aantal mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt en het maakte bijna niet uit wat er in je kofferbakkie lag.

Maar goed, wij geven de tip. Doe het niet!
Maar het is ieder voor zichzelf wat dat betreft.

Bovenaan