België: geen zwaar vuurwerk voor consument

Richardus

Registered User
Bridge heeft gelijk. Je kunt minstens zo iets moois bereiken met NL consu spul, en dat hoeft niet meer te kosten. Bonbridge's spul was toch al té duur geworden... Ik zal het niet missen.

looneytunie

Registered User
Ik moet zeggen dat tegenwoordig iedereen wel heel erg pro consumentenvuurwerk is op sommige momenten. We zijn het allemaal eens dat het veel te duur is. En tuurlijk wij hebben potten in NL waar ze in Belgie van kunnen dromen, maar tocht zijn er prof blokken ( ook van Alpeco, wees dan wel eerlijk) waar voor de prijs geen Nederlands doorlontproject tegenop kan.

Zelf ben ik meer een fan van de No Name, weco en Jorge blokken maar toch heeft alpeco hele mooie blokken verkocht!

Plum Bloom

Registered User
Benieuwd of de Belgen binnen afzienbare tijd ook 500-grammers (of meer) toe zullen staan. Ligt wel voor de hand, lijkt mij?

Tony

Administrator
Medewerker
Benieuwd of de Belgen binnen afzienbare tijd ook 500-grammers (of meer) toe zullen staan. Ligt wel voor de hand, lijkt mij?

Ze praten in Belgie over 1000gram cakes wat straks in de CE het maximum zal zijn. Maar daar moeten we eigenlijk een nieuwe thread voor openen.

Wat betreft de KVK regeling in Belgie. Het was de meeste rare regeling aller tijden wat betreft vuurwerk volgens mij. 1 Bedrijf die het wel mag hanteren en de rest moet maar gewoon feest vuurwerk verkopen ? Kvk van een snoepwinkel en daarmee prof vuurwerk kunnen kopen. Dat kan natuurlijk gewoon niet hoe graag mensen dit spul ook kop. Iedereen moet wel reeel blijven.

Ik weet nog uit mijn Alpeco tijd dat je voor blokken gewoon 350 a 400 gulden moest betalen. Dat waren dan ook giga blokken. Toen Zhang de zaak heeft overgenomen zijn dat soort blokken nooit meer terug gekeerd. De blokken van nu van 160 euro kunnen ook niet tegen de blokken op zoals Peter Aliet deze verkocht. Wat denken jullie van de rollen ? Niet is meer wat het geweest is. Met andere worden 160 euro voor de blokken die ze nu hadden hoefde ik ze bij wijze van spreken niet meer te hebben.

Er is een tijdperk voorbij mensen! Op naar een nieuw hoofdstuk.

bridge

Bronzen Member
bla bla bla. 6 Panters kost me 240 euro, doe mij dan maar 4 49 shots blokkies van 65 per stuk. Of een 150 schots en een 49 schots.
Daar kunnen geen 6 Panters tegenop!

Kortom, wat wil je nu bereiken met je bijdrage? Het blijft gewoon jammer dat het afgelopen is.

Ik wil bereiken dat mensen zelf inventief worden en niet afhankelijk zijn van wat Alpeco verkoopt. En zeker niet nu de echte walhallatijden van Alpeco al lang voorbij zijn.

en het gaat me even niet om de kosten. Want als het goedkoop moet kun je beter helemaal niets afsteken en naar een profshow gaan in bijv antwerpen.

jetztgehtslos

Registered
Ik wil bereiken dat mensen zelf inventief worden en niet afhankelijk zijn van wat Alpeco verkoopt. En zeker niet nu de echte walhallatijden van Alpeco al lang voorbij zijn.

en het gaat me even niet om de kosten. Want als het goedkoop moet kun je beter helemaal niets afsteken en naar een profshow gaan in bijv antwerpen.

Jij snapt hem helemaal.
De laatste jaren was het al niet veel soeps meer daarzo, dan zit er niets anders op zelf creatief te worden.
En uiteindelijk schenkt dat mij meer plezier, dan standaard even een blokje halen, aansteken en kijken. Maar goed, andere mensen denken daar dus weer anders over. Die hebben wel misschien gewoon een gebrek aan creativiteit. Niet mijn tekortkoming, maar die van hun denk ik dan.

alvo

Registered User
Ze praten in Belgie over 1000gram cakes wat straks in de CE het maximum zal zijn. Maar daar moeten we eigenlijk een nieuwe thread voor openen.

Wat betreft de KVK regeling in Belgie. Het was de meeste rare regeling aller tijden wat betreft vuurwerk volgens mij. 1 Bedrijf die het wel mag hanteren en de rest moet maar gewoon feest vuurwerk verkopen ? Kvk van een snoepwinkel en daarmee prof vuurwerk kunnen kopen. Dat kan natuurlijk gewoon niet hoe graag mensen dit spul ook kop. Iedereen moet wel reeel blijven.

Ik weet nog uit mijn Alpeco tijd dat je voor blokken gewoon 350 a 400 gulden moest betalen. Dat waren dan ook giga blokken. Toen Zhang de zaak heeft overgenomen zijn dat soort blokken nooit meer terug gekeerd. De blokken van nu van 160 euro kunnen ook niet tegen de blokken op zoals Peter Aliet deze verkocht. Wat denken jullie van de rollen ? Niet is meer wat het geweest is. Met andere worden 160 euro voor de blokken die ze nu hadden hoefde ik ze bij wijze van spreken niet meer te hebben.

Er is een tijdperk voorbij mensen! Op naar een nieuw hoofdstuk.

Peter Aliet was echt een toffe vent, hij verkocht de meest bizarre dingen ik heb onder andere heel wat kisten met een 500K rol bij hem gekocht, op mijn vraag wat het grootste was wat er te krijgen was, kreeg ik de vraag gelijk terug (hoe groot wil je het hebben?) zo'n beetje alles was mogelijk dus. Maar ook hij wist dat dit niet lang zo door kon gaan dit gaf hij zelf al in 1998 aan, nog voor dat er ook maar sprake was van de KVK fratsen.

In mijn ogen is Peter onnoemelijk slim geweest en heeft hij Alpeco nog net op het juiste moment verkocht.

Ben net terug uit Thailand daar werden 5 dagen achter elkaar 16" shells geschoten tranen in mijn ogen van vreugde en ondanks de hitte kippenvel over mijn hele lijf. Denk dat ik het voor het eerst oud en nieuw maar eens aan me voorbij laat gaan...

AWG

Registered User
Ik moet zeggen dat tegenwoordig iedereen wel heel erg pro consumentenvuurwerk is op sommige momenten. We zijn het allemaal eens dat het veel te duur is. En tuurlijk wij hebben potten in NL waar ze in Belgie van kunnen dromen, maar tocht zijn er prof blokken ( ook van Alpeco, wees dan wel eerlijk) waar voor de prijs geen Nederlands doorlontproject tegenop kan.

Zelf ben ik meer een fan van de No Name, weco en Jorge blokken maar toch heeft alpeco hele mooie blokken verkocht!

wat is er mis mee met heel erg pro consumentenvuurwerk , het is legaal,niemand zeikt aan je hoofd, je hoeft niet stiekem te doen je kan het neerzetten aansteken en genieten zonder bang te zijn dat die sneaky buurvrouw je verlinkt.

en tuurlijk ik heb genoeg blokken gezien van omwonenden en daar altijd erg van genoten.
en tuurlijk is het geenzins te vergelijken met wat we legaal kunnen kopen, ook qua prijs niet vermoed ik.

maar zoals tony al zei: een tijdperk is voorbij op naar een nieuw hoofdstuk
en als dat nieuwe hoofdstuk ook niet bepaald verkeerd is zoals nu blijkt met
mooie dingentjes als: snipers,concerto rosso, silver salute,1500shots fluitbakken ,outblasts, camuro kings etc etc dan is dat wat mij betreft een mooi hoofdstuk waar we in 2007 aan begonnen zijn.

het word inmiddels het 4e oud en nieuw waarin 500 grammers mogelijk zijn en tot nu toe heb ik ieder jaar weer nieuwe dingen kunnen aanschouwen en alles is steeds mooier en beter geworden.
zo ging het in 1998(als ik het goed onthouden heb) ook toen de 200 grammers op grote schaal te krijgen werden per jaar mooier.
nu dus de 500 grams regel.
en misschien als het vuurwerk mag blijven in nederland dan in de toekomst wel 1000 grams wie zal het zeggen.:amuse:

Laatst bewerkt:

looneytunie

Registered User
Er is ook niks mis mee hoor! Ik ben juist hartstikke blij, dit jaar voor mij ook voor het eerst een (waarschijnlijk) 100% legaal oud en nieuw!

Maar er word hier wel erg vaak gezegd dat het NL consumentenspul niet onderdoet voor het zwaardere illegale spul. Daar ben ik het niet mee eens, zowel prijs-kwaliteitverhouding als kwantiteit van de blokken zijn vaak (mits je niet compleet afgezet word) stukken beter als van de Nederlandse blokken.

En een heerlijk rood tapijtje is tegenwoordig vrij nietszeggend. Kijk naar het verschil tussen een illegale Belgische Chinese rol en een legale Nederlandse "Chinese rol". Ze zijn vaak duurder maar presteren helemaal nergens naar!

Zelf ben ik ook een groot voorstander van het steeds beter wordend Nederlands vuurwerk. Maar als ik dan eergisteren noname 19 schots sierblokken krijg aangeboden voor maar 20 euro per stuk dan en 25 schots voor 28 euro dan kan ik daar geen Nederlandse cakes voor terugvinden die zo mooi zijn en toch zo laag geprijst.

Maar dat is slechts mijn mening :cheesy:
En geloof mij ik heb niks tegen het Nederlandse vuurwerk, vind het heerlijk, veilig en vaak erg mooi. Soms ietwat jammer van de prijs maar met kortingen van 30% valt dat ook wel weer mee. Enige jammere is nog van de max 15gram kruit, de max flash en de maximale diameter van het Nederlandse vuurwerk.

Bovenaan