Behind the scenes at a fireworks show (Bij een Amerikaanse kermisshow)

Michel_G

Zilveren Member
Hieronder een korte clip/reportage, gemaakt bij een lokaal kermisshowtje ergens in de VS.

Om één of andere reden is dit een "typisch" Amerikaanse show voor mij, waarvan ik het gevoel heb dat het vaak "knal gewoon wat willekeurig vuurwerk de lucht in" shows zijn. Uiteraard zijn er echt wel Amerikaanse bedrijven die echt shows kunnen schrijven en schieten, maar toch zie ik voor mijn gevoel ook vaak bommetje voor bommetje en/of "pomp de lucht maar vol met willekeurig spul"-shows.

En dan ook nog eens dat bijna alles bommetje voor bommetje de lucht in wordt gefakkeld bij dit showtje, zonder gebruik van pyroclocks of andere types vertragers...... Is echt weer even 20 jaar terug in de tijd voor mijn gevoel!

Video is van FredericksNewsPost.

Tony

Administrator
Medewerker
Daar ben ik het mee eens. De shows in Amerika worden vaak ook wel PUKE shows genoemd...Spuug alles maar omhoog.
Ricasa heeft er een aantal keer een show geschoten waar de mensen 3 dagen van bij moesten komen. Die hadden dus nog nooit een echte show gezien.
Wat de Amerikanen doen vind ik puur vuurwerk schieten met een saluut finale.

hardcore0438

Registered User
Dit zie je in België ook nog behoorlijk vaak (gisteren 2 shows gezien). Niet mijn smaak, maar met 9 jaar shows waarvan 5 in Italie heb ik ook een heel ander referentiekader. Wat ik merk uit de reacties van het publiek is dat deze er optimaal van genieten en het hun niet bijster veel uitmaakt. Wel gemerkt in Oostende dat het publiek best kritisch was waarbij de elektronische shows velen malen beter ontvangen werden.

Bovenaan