beetje dom!!

henk39

Registered User
VEENDAM - Een 28-jarige inwoner van Veendam is zondagmorgen enkele vingers kwijtgeraakt.

De man had een knalpatroon aangestoken en deze ontplofte vervolgens in zijn hand.

Het slachtoffer is naar een ziekenhuis vervoerd.

29 januari 2006 11:10
Bron: RTV-Noord

Laatst bewerkt:

AWG

Registered User
niet gehindert door enige kennis van zaken zullen we maar denken|:( :w

ik ken het spul verders ook niet echt ,maar ik steek het dan ook niet af.

mooie slogan voor sire zou zijn:

WEET wat je afSTEEKT.;)

P

poziloc

Guest
-Theshadow- zei:
:w

eigen schuld dikke bult

wordt wel genoeg gewaarschuwd voor knalpatronen lijkt mij.

jammer dat de betreffende seh post hier weer mee geconfronteerd wordt

Gorgel

Registered User
Hier wordt er gelukkig genoeg gewaarschuwd voor die patronen, maar wie zegt dat deze persoon deze site kende.
Er zijn meer mensen die de gevaren van die dingen niet kennen dan dat er mensen zijn die weten hoe link die dingen zijn. Als leek kan ik me voorstellen dat je ze voor een soort strijker aanziet.

Dus eigen schuld dikke bult is wel erg bot vind ik.

]-[arry

Registered User
ja, lekkere reacties. Misschien houdt die man gewoon van vuurwerk, heeft hij van iemand zo'n ding gehad en deed de knalpatroon niet wat hij verwachte. Een beetje respect mag wel. Niet iedereen leest fpm of andere sites.

AWG

Registered User
wat verwacht je dan?? na de zoveelste bericht en topic over knalpatronen??

er lijkt wel iedere keer wat aan de hand te zijn, ik las vroeger in de krant ook van die stukjes, dat er een jongen iets was kwijtgeraakt door een knalpatroon ofzo.

blijkbaar zijn die dingen dus bloedlink, en zijn ze alleen maar niet bloedlink als ze afgestoken worden door kundige mensen,
als ik van iemand een staaf explosief krijg en ik steek dat zo maar af zonder daar eerst info over in te winnen, dan loop ik dus risico toch?? laten we eerlijk zijn.

ik vind het vreselijk voor die man dat moge duidelijk zijn, maar ik snap de gedachtegang niet, mijn neef heeft een motor gekocht als hij aanbied of ik er een stukje op wil rijden dan zeg ik nee, omdat ik niet weet hoe alles werkt, ik weet niet hoe het reageert allemaal ik heb het nog nooit gedaan, hij heeft een rijbewijs ikke niet, hij heeft het eerder gedaan ikke niet, ik moet dus eerst de info hebben.

waarom noemen jullie iemand dom en stom in het topic over mortieren als hij de dingen iets anders wil doen dan de regels ?? omdat het simpelweg link is
hij kan zichzelf en andere ongemak ermee bezorgen, daarom zetten jullie die info erop. voor hun eigen bestwil. info is er om in je op te nemen nietwaar??
een knalpatroon is precies hetzelfde laken een pak, je kan er jezelf en andere schade mee aandoen, daarom moet je zorgen dat je weet wat je afsteekt.

ik veroordeel die man verders helemaal niet, maar wat nu als die knalpatroon
bij iemand anders terecht komt?? dan is het ineens een lul en een pierewaaier
toch?? dat hebben we in dat andere topic wel gelezen. in beide gevallen heeft diegene niet goed opgelet, in beide gevallen is het dus een beetje dom.

wat is er mis mee om dat te mogen zeggen?? als ik domme dingen doe dan word dat toch ook aan me vertelt?? zo word er nooit wat geleert natuurlijk als alles onder de mantel der liefde bedekt moet worden.;)

ik snap jullie best, het klinkt zo onaardig en het klinkt zo veroordelend, maar ik vind het een stukje verantwoording, als je tof bent met vuurwerk dan moet je ook zo tof zijn met de conseqenties ervan als je niet goed oplet.
en dat eff snel snel en ik heb het ook maar gehad is natuurlijk onzin, want ik kan ook zo eff snel snel een tochtje maken op de motor, maar als ik in de bocht onderuit gaat, dan ben ik gewoon een lul en een pierewaaier hoor.
1 en 1 is 2.
motor beschadigt, ik beschadigt, ego beschadigt, neef kwaad, verzekering keert niks uit, misschien zelfs boetes. enzovoorts.

kan ik later wel zeggen van ja het was maar eff snel snel. in vele gevallen gaat het goed , soms dus niet.

ik ben niet bang voor vuurwerk, maar ik heb er wel een gezonde vrees en respect voor,
tuurlijk we hebben allemaal wel eens dat we niet op zitten te letten, strijker doorbreken en aansteken dat soort werk:w , of pot niet goed vastzetten:)
en dan zijn we effetjes allemaal dom, en daarna gaan we gewoon weer op de goede manier verder.
niks mis mee toch?? we maken allemaal fouten, maar we mogen toch wel discussieren waarom die fouten gemaakt worden?? of mag dat ook al niet meer??
ik denk dat dit voor veel jongeren een goede waarschuwing kan wezen om voorzichtig te zijn met het aangeboden vuurwerk.

een jongen in vlaardingen was geloof ik zijn hand kwijtgeraak ofzo hij krijg bij zijn illegalen bestellinkje 2 nitraten gratis, maarja de 1e klapte vrijwel meteen,
en de 2e zei zijn vriendje dat ie die niet af moest steken omdat die onbetrouwbaar waren, toch gedaan, de rest is bekend.
later bleek dat het nitraten van een nitraatrol waren, en dus met schietlont voorzien waren, zo,n knul weet dat dat dus blijkbaar niet, maar was wel gewaarschuwt door die eerste klapper.

nou ja ik weet het verders ook niet hoor. misschien ben ik te braaf ofzo.:+

atlantvinc

Registered User
mensen die niet weten wat ze in handen hebben zijn ook wijs.... eigenwijs is ook wijs!

okee sommige gevallen kunnen er niets aan doen, die krijgen wat naar zich toegegooid, maar de rest die er niet bij nadenken acht ik het hun eigen schuld.

natuurlijk weten we het hele verhaal niet dus laten we het er maar op houden dat er wel een reden achterzit, wel of geen goede reden maakt niet uit, maar ik hoop dat mensen er wel lering uit trekken.

Gorgel

Registered User
Zoals al eerder gezegd: niet iedereen is op de hoogte van elk stukje vuurwerk en niet iedereen is een pyrofreak zoals de meesten hier. Als je zelf ergens wel meer kennis van hebt dan een ander op een bepaald gebied is het altijd makkelijk lullen.

Ik vind niet dat je bij zoiets meteen kunt zeggen dat het eigen schuld dikke bult is omdat je de situatie nooit precies weet.

pyroflip

Registered User
ik stem met gorgel in....."mensen met auto's zijn dus ook dom"?er gebeuren elke dag duizenden ongelukken met auto's maar we rijden er toch mee.

grrrrrrrrr

henk39

Registered User
Gorgel zei:
Zoals al eerder gezegd: niet iedereen is op de hoogte van elk stukje vuurwerk en niet iedereen is een pyrofreak zoals de meesten hier. Als je zelf ergens wel meer kennis van hebt dan een ander op een bepaald gebied is het altijd makkelijk lullen.

Ik vind niet dat je bij zoiets meteen kunt zeggen dat het eigen schuld dikke bult is omdat je de situatie nooit precies weet.

Ik neem toch aan als je knal patronen in je bezit hebt, dat je terdege weet wat het is, zo niet vind ik dat een beetje dom!!!! |:( en waar het voor gebruikt wordt, of kan worden.
daar hoef je geen freak voor te zijn lijkt mijns inziens.

Natuurlijk weten we de precieze toedracht niet, en blijft dat koffiedik kijken, maar om het nu direct voor die domme gans op te nemen vind ik een beetje teveel van het goede.

pyroflip zei:
ik stem met gorgel in....."mensen met auto's zijn dus ook dom"?er gebeuren elke dag duizenden ongelukken met auto's maar we rijden er toch mee.

grrrrrrrrr

En deze vergelijking slaat helemaal nergens op, natuurlijk kan er onverhoopt best eens iets mis gaan, ook met een stukje legaal vuurwerk, maar op alle stukken staat een duidelijke gebruiksaanwijzing vermeld. En als men dat in acht neemt, "is het misschien wel veiliger dan auto rijden".

En inderdaad er is al genoeg aandacht besteed aan de knalpatronen hier op het forum, maar er zijn van die domme eenden, die het nooit zullen leren, of ze nu wel of niet bij ons op het forum zitten doet ff niet terzake.

Slot conclusie: Als men zijn domme verstand gebruikt, en of laat zege vieren,
zal hij/zij, het met een bezoek aan het ziekenhuis moeten bestieren, (of erger)Laat ik het daar maar niet over gaan hebben.:w

Bovenaan